با برچسب و انگ‌زدن نمی‌توان انتظار موفقیت داشت

0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دنیای کنونی باتوجه به پایان منابع عمومی زیرزمینی به سوی مدیریت بهره‌وری و ارزش افزوده اقتصادی با استفاده ازفناوری دیجیتال روی آورده و تنها کلید آن نیزذهن و فکر خلاق جوانان است.

به گزارش ایرنا‌، محمد‌جواد آذری جهرمی ‌در مراسم جشن و گرامیداشت روز جوان در اردبیل افزود: جوانگرایی و میدان دادن به جوانان نه یک شعار بلکه یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر و اقتضای مدیریت موفق است.

وی بیان کرد: در ایران وقتی قصد جوانگرایی دارند، از آنان به عنوان مشاور در اداره‌ها و وزارتخانه‌ها استفاده می‌شود درحالی‌که کار مشاوره به افراد سالخورده و با تجربه نیاز دارد.

او مشکل بزرگ در بحث جوانگرایی را مطالبه بدون مطالعه این قشر دانست و تشریح کرد‌: در چنین شرایطی جوانان به خاطر نداشتن آگاهی کافی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. آذری جهرمی لازمه این کار را آزاد گذاشتن و اختیار دادن اصولی به جوانان دانست و افزود‌: با بعضی برچسب‌ها و انگ‌زدن به جوانان نمی‌توان انتظار موفقیت نسل جوان را داشت.

وی ضرورت استفاده گسترده از فناوری را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: برای برون‌رفت از مشکلات گوناگون جامعه چاره‌ای به غیر از ایجاد تحول فناوری دیجیتال با مشارکت دادن نسل جوان و بهره‌گیری از آن در کارهای مختلف نداریم.  به گفته وی‌، سرگرمی و خبرخوانی فقط بخش کوچکی از استفاده‌های مربوط به فناوری دیجیتال است و ما در چند دهه گذشته از قسمت مهم آن که بهره‌وری است، غافل مانده‌ایم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.