با امواج مغزتان در نتفلیکس فیلم انتخاب کنید

0

اخیراً مهندسان نتفلیکس یک گجت ساخته‌اند که می‌تواند از ذهن شما استفاده کند تا در جست‌وجوی خدمات پخش به شما کمک کند. این گجت توسط ذهن کنترل می‌شود.

به عنوان بخشی از برنامه نتفلیکس، که کارمندان را به چالش می‌کشد تا در عرض ۲۴ ساعت به یک پروژه نوآورانه با هدف تقویت تجربه نتفلیکس دست یابند، گروهی از مهندسان این شرکت دستگاهی ساخته‌اند که به تماشاگران امکان می‌دهد با استفاده از امواج مغزی خود انتخاب کنند که چه چیزی می‌خواهند ببینند. در این دستگاه که Mindflix نام دارد، از یک هدبند که سیگنال‌های مغز را اندازه‌گیری می‌کند، استفاده می‌شود. این هدبند به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران در مدیتیشن کمک می‌کند. با این حال، مهندسان این دستگاه‌ را هک کرده‌اند تا برای تماشاگرانی مورد استفاده قرار بگیرد که فراموشکارتر هستند.

گفته می‌شود که این اختراع می‌تواند به کاربران نتفلیکس که کنترل از راه دور خود را گم کرده‌اند‌ یا زمانی که کنترل خیلی از آنها دور است، کمک کند. در ویدئوی یوتیوب نیز نمایش داده شده است که چگونه این دستگاه به صورت یک کنترل از راه دور عمل می‌کند و کاربران سر خود را تکان می‌دهند تا نتفلیکس انتخاب شود.

Mindflix فقط یکی از پروژه‌هایی است که در طول این برنامه داخلی نتفلیکس تولید شده است. در یک پست بلاگ شرکت، سایر پروژه‌ها نیز معرفی شده‌اند، اعم از یک «تصویر در تصویر» که به کاربران امکان می‌دهد تا ببینند سایر افراد در حساب آنها چه چیزی را تماشا می‌کنند. دو مورد از این پروژه‌ها از مجموعه تولید‌شده توسط نتفلیکس به نام Stranger Things الهام گرفته‌اند. یک پروژه هدف خیرخواهانه دارد و به کاربران امکان می‌دهد تا سازمان‌هایی را اهدا کنند که به عناوین اجتماعی که تماشا کرده‌اند، مربوط هستند. با اینکه ممکن است این هک‌ها نوآورانه باشند، اما ممکن است هرگز کاربران به آنها به چشم یک پیشنهاد خوب نگاه نکنند.

ممکن است این خلاقیت هرگز بخشی از زیرساخت داخلی نتفلیکس نشود. با این حال، برخی‌ پروژه‌های قبلی روزهای خوب را به چشم دیده‌اند. ابتدا مهندسان یک اپلیکیشن واقعیت مجازی را با استفاده از یک Oculus Rift ایجاد کردند تا کاربران را در یک نسخه اتاق سه‌بعدی از رابط خدمات پخش قرار دهند. اکنون نتفلیکس یک تجربه تماشای واقعیت مجازی مشابه را به کاربران ارائه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.