این کتانی‌ها خودشان را اندازه پای شما می‌کنند!

0

نایک اعلام کرده به‌زودی کفش‌هایی کتانی تولید می‌کند که به طور خودکار تنگی و گشادی را تنظیم می‌کنند. این قابلیت برای دوندگان بسیار جذاب خواهد بود. وقتی این کفش‌ها را می‌پوشید، پاشنه شما با یک حسگر برخورد می‌کند و سیستم به طور خودکار تنگ می‌شود. سپس دو دکمه در دو طرف وجود دارد که کفش را سفت و شل می‌کنند. شما می‌توانید آن را تنظیم کنید تا اندازه پای شما شود.

این کفش‌ها HyperAdapt 1.0 نام دارند و در آن‌ها از مهندسی دیجیتال، الکتریکی و مکانیکی استفاده شده است. محصول نهایی نه‌تنها مشکلات مربوط به اندازه بودن کفش را حل می‌کند بلکه می‌تواند انقلابی در عملکرد تطابقی ایجاد کند. به عبارت دیگر، افراد می‌توانند کفش‌ها را سفارشی کنند تا متناسب با پاهای آن‌ها شوند و ورزشکاران نیز می‌توانند به طور دستی تغییراتی در آن ایجاد کنند.

خیلی جالب است که یک کفش نیاز بدن را در زمان واقعی حس کند. برای مثال، کفش می‌تواند هنگام پرواز تغییرات کوچکی ایجاد کند. دوندگانی که به طور اتفاقی بند کفش‌های خود را بیش از حد محکم می‌بندند، دیگر مجبور نیستند بایستند و بند کفش را شل کنند. به‌علاوه افرادی که فراموش می‌کنند بند کفش خود را محکم ببندند و پایشان در کفش حرکت می‌کند می‌توانند بدون توقف مشکل خود را حل کنند.

اولین ایده تولیدکنندگان این کفش ساخت یک کفش مخصوص اسنوبورد با یک مولد خارجی بود. آن‌ها این مولد را آنقدر کوچک و فشرده کردند تا در داخل کفش مخصوص دویدن جای گیرد. این کفش آنقدر مقاوم بود که در برابر استفاده روزانه سالم می‌ماند و آنقدر انعطاف‌پذیر بود که با بدن ورزشکار حرکت می‌کرد.

از نظر مهندسان HyperAdapt 1.0 اولین گام در حوزه عملکرد تطابقی است. با اینکه در حال حاضر این کفش به طور دستی کار می‌کند و ورزشکاران هنوز باید خودشان تغییراتی در آن ایجاد کنند، این فناوری فرصت‌هایی را ارائه می‌دهد تا دانشمندان دریابند کفش‌های کتانی چگونه بی‌وقفه در پای فرد کار می‌کنند.

شگفت‌انگیز نیست که در آینده کفش‌هایی تولید شوند که نیاز فرد به تنگ یا گشاد کردن کفش را حس کنند؟ در آینده این رویا به واقعیت تبدیل خواهد شد.

کفش HyperAdapt 1.0 در سال ۲۰۱۶ برای اعضای Nike+ موجود خواهد بود. شرکت نایک هنوز اطلاعات بیشتری درباره قیمت یا زمان عرضه آن به بازار ارائه نداده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.