معجزه ایلان ماسکی؛ تولید خودرو در ۲۸ ساعت

میزان تولید از پیش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت نیز جلوتررفت

0

تسلا از رکورد تحویل ۱۱۲هزار خودرو در ۳ماه آخر سال ۲۰۱۹ خبر داد. این رکورد به این خودروساز برقی اجازه داد تا از اهداف فروش خود در سال ۲۰۱۹ پیشی بگیرد. تسلا مطابق با ارقام سه‌ماهه چهارم خود، سال ۲۰۱۹ را با تحویل ۳۶۷۵۰۰ خودرو از مدل‌های۳،‌ s و x به پایان برد.

تسلا در کارخانه جدید شانگهای، قادر به تولید مدل۳ وسایل نقلیه الکتریکی خود در مدت زمان ۲۸ ساعت است. طبق گزارش گلوبال‌تایمز (Global Times) تسلا در کارخانه جدید شانگهای، در حال تولید مدل۳ وسایل نقلیه الکتریکی خود با سرعت ۲۸ساعت است؛ یعنی تولید بیش از ۱۰۰۰ اتومبیل در هفته با ۱۰ ساعت تغییر در هر روز. کارخانه شانگهای به منظور مونتاژ وسایل نقلیه، در کمتر از یک سال ساخته شده و آغاز به کار کرده است.

شرکت تسلا در اواخر دسامبر‌۲۰۱۹ طی مراسمی که به صورت مستقیم از Weibo (یک شبکه اجتماعی چینی)، پخش شد، تحویل مدل ۳s را به کارمندان خود در چین آغاز کرد. کمپانی انرژی پاک و اتومبیل برقی ایلان ماسک، یک سال پیش کار خود را روی این کارخانه، با مبلغ ۲ میلیارد دلار، شروع کرد و توانست در میان خودروسازان جهانی چین، رکورد قابل توجهی را ثبت کند.

مدل ۳s ساخت چین این وسایل نقلیه، حدود ۳۵۵.۸۰۰ یوان (معادل ۵۰ هزار دلار) به فروش می‌رسد. مدیران تسلا در گفت‌وگو با گلوبال‌تایمز اعلام کردند که این کمپانی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، ۳ هزار خودرو در هفته، در شانگهای بسازد. در گزارش گلوبال‌تایمز آمده است که حدود ۳۰ درصد از قطعات مدل۳ ساخت چین، در چین تهیه شده است.

هدف تسلا برای رسیدن به تولید مد‌نظر خود این است که تا اواسط سال‌۲۰۲۰ به ۸۰درصد آن تعداد دست یابد؛ به طوری که مدل‌۳ ساخت چین، تا پایان سال‌۲۰۲۰ کاملا بومی‌سازی شده و تمام قطعات آن توسط شرکت‌های چینی تأمین شود. طبق این گزارش، تسلا، ۳۰ هزار اتومبیل مدل ۳s را در سال‌۲۰۱۹ در چین فروخته است، اگرچه این شرکت به طور رسمی این اعداد را تأیید نکرده است.

تسلا با تحویل ۱۱۲هزار خودرو، رکورد زدتسلا رکورد فروش خود را شکست

تسلا از رکورد تحویل ۱۱۲هزار خودرو در ۳ماه آخر سال ۲۰۱۹ خبر داد. این رکورد به این خودروساز برقی اجازه داد تا از اهداف فروش خود در سال ۲۰۱۹ پیشی بگیرد. تسلا مطابق با ارقام سه‌ماهه چهارم خود، سال ۲۰۱۹ را با تحویل ۳۶۷۵۰۰ خودرو از مدل‌های۳،‌ s و x به پایان برد.

در اوایل سال گذشته ایلان ماسک اعلام کرده بود که انتظار دارد تا پایان سال حداقل ۳۶۰‌هزار خودرو را تحویل دهد. البته آمار فوق نشان می‌دهد که این شرکت از این عدد هم فراتر رفته است. مفهوم تحویل یک خودرو از نظر تسلا همان فروش کامل است، به این صورت که خودرو تحویل داده شده و خریدار نیز خودروی خود را تصاحب کرده باشد.

این کمپانی اعلام کرده ‌که تحویل خودرو به معنای مذکور، ۵۰‌درصد نسبت به نتایج سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. در همین راستا ‌Gene Munster، مدیرعامل Loup Ventures گفت این تحویل تسلا، یک مرحله قابل اندازه‌گیری برای این شرکت است و این عقیده را که اتومبیل‌های برقی در دنیای امروز حضور دارند و در حال گشودن بازار گسترده‌ای برای مشتریان بالقوه هستند، تقویت کرده و اعتبار می‌بخشد.

سرمایه‌گذارانی که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۵درصد سهام تسلا را به خود اختصاص داده بودند، اشتیاق خود را نسبت به سرمایه‌گذاری در این شرکت نشان داده و ۳ درصد سهام آن را افزایش دادند و در نتیجه، رکورد تسلا نزدیک به ۴۴۳.۰۱ دلار رسید. ‌مدل‌۳ تسلا محبوب‌ترین وسیله نقلیه این شرکت است، به طوری که تحویل این مدل در سه‌ماهه چهارم سال گذشته به تعداد ۹۲.۵۵۰ خودرو بود.

همچنین این شرکت از تحویل ۱۹.۴۵۰ خودرو در مدل s و مدل x خبر داد. جالب است بدانید که آمار فوق از میزان پیش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت نیز جلوتر بود، چراکه طبق تخمین آنها مدل ۳ باید۸۷.۹۰۰ خودرو و مدل‌های s و x  جمعا ۱۹۱۰۰ خودرو تحویل می‌دادند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.