اکانت‌های پرطرفدار چطور عکس‌شان را انتخاب می‌کنند؟

0

با این راهنمای قدم به قدم می توانیدصفحه اینستاگرامتان را به حرفه ای ها شبیه تر کنید

شاید این روزها دیگر سبک زندگی‌مان به روزهایی که خودخواسته «قرنطینه» شده بودیم، شباهتی نداشته باشد. شاید کار را از سر گرفته باشیم و کمتر وقتمان را در خانه بگذرانیم، اما واقعیت این است که هنوز چیزی شبیه به قبل نشده. هنوز هم خبری از مهمانی‌های شلوغ و کافه‌نشینی‌های طولانی نیست! هنوز هم پارک‌ها با وجود آفتاب بهاری که روی زمین و درخت‌هایشان پهن شده، خلوت به نظر می‌رسند و خبری از تفریح‌های جمعی که هوای خوب می‌توانست بهانه‌ای برای شروع کردنشان باشد، نیست. این روزها ما مانده‌ایم و کارمان! اما قرار نیست همه فضای زندگی‌مان را کار اشغال کند. حالا شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها ما را به هم پیوند می‌زنند و بعید نیست که خیلی‌هایمان با تغییر‌کردن فضای کسب‌و‌کار، به فکر ساختن شبکه‌های تازه برای خود ‌باشیم. اگر می‌خواهید از اینستاگرام به عنوان فضای سرگرمی یا ارتباطی استفاده کنید، یا اینکه در آن شبکه‌سازی کرده و توانایی‌های فردی‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید، این مطلب را بخوانید. ما چند میانبر برای انتخاب یا گرفتن عکس خوب اینستاگرامی را به شما معرفی می‌کنیم.

ترجیحا خودکفا باشید

گرچه وب‌سایت‌هایی مثل Freepic عکس‌های حرفه‌ای و آرشیوی را در موضوعات مختلف به شما ارائه می‌دهند اما سعی کنید به جای استفاده از عکس‌های فری‌پیکی، پینترستی و گوگلی، خودتان برای انتخاب و تهیه عکس‌ها دست به‌کار
شوید.
یادتان نرود که بیش از اندازه عالی و حرفه‌ای‌بودن هم می‌‍تواند اعتماد کاربران به صفحه شما و توانایی‌هایتان را کمتر کند.
از نور طبیعی کمک بگیرید
درست است که اپلیکیشن‌ها به شما قدرت ویرایش عکس‌ها را می‌دهند اما واقعیت این است که اولین قدم، گرفتن عکس خوب است. سعی کنید در نور طبیعی و در زاویه مناسب عکس بگیرید و موقعیت دوربین‌تان به شکلی نباشد که عکس ضد‌نور از کار در‌بیاید. وقتی خوراک نسبتا قابل قبولی از دوربین شما بیرون آمد، می‌توانید سراغ فیلترها بروید تا حس بهتری به عکس‌تان بدهید، اما یادتان باشد که نباید در استفاده از فیلترها زیاده‌روی کنید و از همه خدماتی که اپلیکیشن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند، یکجا استفاده کنید.

سراغ اپلیکیشن مناسب بروید

ویرایش ویدئوها و اضافه کردن متن یا افکت به آنها، دغدغه بسیاری از کاربران اینستاگرام است. اگر شما هم پیش از این فکر می‌کرده‌اید که براي ادیت ویدئو در اینستاگرام به توانایی ویژه‌ای نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ این اپ‌ها بروید و بدون گذراندن دوره آموزشی خاصی، کار خودتان را راه بیندازید. PicPlayPost یکی از بهترین برنامه‌ها برای ساخت کلاژ تصویری و اسلایدشو است. با این اپ می‌توانید ویدئوها را ویرایش کنید، آهنگ یا صدا یا متن متحرک به ویدئوها اضافه کنید یا به عکس‌هایتان لوگو یا متنی را به عنوان واترمارک اضافه کنید. شاید دسترسی به همه امکانات این اپ رایگان نباشد، اما بدون خرید اشتراک هم می‌توانید از امکانات متعددی استفاده کنید. PicPlayPost را می‌توانید از گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود کنید. اگر می‌خواهید ویدئوهای زمان‌گریز یا تایم لپس بسازید، می‌توانید سراغ اپلیکیشن Microsoft Hyperlapse بروید و آنها را در استوری اینستاگرام یا سرویس‌های دیگر به اشتراک بگذارید. برای ساختن کاور کتاب الکترونیک، پوستر یا تصاویر گرافیکی می‌توانید از اپلیکیشن Canva استفاده کنید. این اپلیکیشن ویدئو را پشتیبانی نمی‌کند اما اگر سیستم عامل گوشی‌تان IOS است، برای ساخت تصاویر می‌توانید سراغ آن بروید. البته اپلیکیشن Adobe Spark Post هم چنین قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای ویرایش حرفه‌ای تصاویر می‌توانید سراغ Lightroom بروید. این اپ یک تاریکخانه حرفه‌ای است که روی موبایل‌تان نصب می‌شود و تصاویر آماتور شما را حرفه‌ای‌تر و ویرایش‌شده جلوه می‌دهد. این ابزار از فوتوشاپ ساده‌تر است و می‌توانید آن را از اپ‌استور یا گوگل‌پلی دانلود کنید.

همیشه به کیفیت فکر کنید نه کمیت

اگر در اینستاگرام فعالیت منظم و مستمر نداشته باشید، کاربران شما را فراموش می‌کنند و کارهایتان را جدی نمی‌گیرند، اما در مقابل اگر بیش از اندازه فعال باشید و بدون گذاشتن وقت کافی برای هر پست یا استوری مدام محتوا روی خط بفرستید هم اتفاق خوبی در انتظار اکانت‌تان نخواهد بود. سعی کنید برای صفحه اینستاگرام‌تان یک برنامه مشخص داشته باشید؛ اول محتوایی که قرار است به اشتراک بگذارید را تعیین کنید و بفهمید که مخاطبانتان چه افرادی هستند و بعد از دریچه دید آنها به لنز دوربین‌تان نگاه کنید.

به عکس اکتفا نکنید

شاید بسیاری از عکس‌ها به اندازه کافی گویا باشند، اما معنای این ادعا این نیست که همیشه می‌توانید به تصاویر اکتفا کنید. آیا لازم است که در صفحه‌تان از محتوای گرافیکی هم استفاده کنید؟ آیا مخاطبانتان به ویدئوها توجه بیشتری نشان می‌دهند؟ وقتی روی تصاویر چیزی می‌نویسید یا افکتی را اضافه می‌کنید، بیشتر دیده می‌شوید؟ همه این گزینه‌ها را امتحان کنید تا در گذر زمان بفهمید که مخاطبان شما بیشتر به چه نوع تصاویری علاقه نشان می‌دهند.

کپی‌کار نباشید

تصاویر اختصاصی اعتماد بیشتری را جلب می‌کنند و همدلانه‌تر به نظر می‌رسند. اگر منبع شما برای پیدا‌کردن عکس صفحات پر‌بیننده اینستاگرام است، باید بدانید که خیلی زود اعتماد مخاطبان خود را از دست می‌دهید. سعی کنید خلاق باشید و بپذیرید که ماهیت صفحه شما دقیقا شبیه هیچ کدام یک از آن صفحات نیست.

کار را ساده نبینید

تصور نکنید که همه صفحات پربازدید اینستاگرام، محتوای خود را در یک لحظه و بدون برنامه‌ریزی خاصی تولید می‌کنند. شما نمی‌توانید بدون برنامه‌ریزی مسیر دقیقی را طی کنید و مانع از ناامید‌شدن مخاطب و سردرگم‌شدنش نشوید. پس اگر جنس صفحه شما با زمان گره نخورده، کار کردن در لحظه و بدون برنامه و ویرایش پیش رفتن را فراموش کنید.

آسمان را به ریسمان نبافید

واقعیت این است که عکس‌ها در کنار کپشن‌ها قضاوت می‌شوند. از نوشتن بریده کتاب زیر عکس‌های نامرتبط پرهیز کنید، متن را از هیچ جای دیگری کپی نکنید، سعی کنید قصه‌گوی خوبی باشید و برای حرف‌هایتان مقدمه و موخره جذابی بنویسید، به مخاطبتان اطلاعاتی ‌بدهید که به‌راحتی در صفحات دیگر پیدا نمی‌کند و فراموش نکنید که میان عکس و متن شما باید ارتباط معناداری برقرار باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.