امید در انتظار تیم‌ها و ایده‌های فرهنگی‌رسانه‌ای

آشنایی با 10 استارتاپ مستقر در شتاب‌دهنده امید

0

استودیوی صوت مادر

استودیو مادر پلتفرم تأمین محتوای صوتی برای سازندگان رسانه‌های ویدئویی است؛ تولیدکنندگانی که برای ویدئوها یا بازی‌های خود نیاز به محتوای صوتی از قبیل موسیقی متن اورجینال، نریشن، دوبله، صداگذاری و افکت‌های صوتی دارند با مراجعه به استودیو مادر، ثبت سفارش و کامل‌کردن فرمِ خواسته‌های کیفی، بی‌نیاز از مراجعه به افراد متعدد و استودیوهای مختلف برای هر یک از نیازهای صوتی‌شان، می‌توانند خواسته‌های خود را تامین کنند.

فیلمسازها، مستندسازها، موشن‌گرافیست‌ها، انیمیشن‌سازها و بازی‌سازها جزو جامعه مشتریان استودیو مادر هستند. فهرست جامعی از هنرمندان توانا، در کنار سرعت و قیمت قابل رقابت و تامین یک جای محتوای صوتی از ویژگی‌های استودیو مادر است. فراموش نکنید که با جدی‌شدن موضوع کپی‌رایت و حساسیت پیرامون صوت ویدئوها، داشتن محتوای صوتی اورجینال، انتشار ویدئو‌ها را بدون مخاطره و با آرامش همراه می‌سازد.
وب سایت: www.motherstudio.ir

استودیوی انیمیشن‌سازی نیروانا

هسته اولیه تیم نیروانا از دانشجویان دانشگاه صدا و سیما تشکیل شد. طرح و ایده این استارتاپ در آذر ماه ۹۵ ایجاد و ذیل مرکز نوآوری فرهنگی امید رسما فعالیت خود را آغاز کرد. حوزه فعالیت‌های این مجموعه انیمیشن، کمیک‌موشن و موشن‌گرافیک است‌.

نیروانا مجموعه‌ای از نیروهای خلاق و متخصص در حوزه انیمیشن است‌ که قصد دارد به بازارهای جهانی ورود کرده و به رقابت با بزرگ‌ترین شرکت‌های این حوزه بپردازد. ساخت انیمیشن‌های کوتاه برای ورود به جشنواره‌های جهانی‌، ساخت انیمیشن‌های تلفیقی برای تجربه در فضاهای جدید انیمیشن در ایران و همچنین تلاش برای تربیت نیروهای جوانی که در خود شرکت مشغول به فعالیت می‌‌شوند.

این تیم همزمان با پرداختن به تولید انیمیشن، قصد گسترش بازار تولیدات خود را دارد تا مانند دیگر شرکت‌های بین‌المللی، درآمد اصلی خود را بر پایه لایسنس تولیدات قرار دهد. وب سایت: www.Nirvanastudio.ir

پلتفرم فیلم‌گردی

صنعت ویدئو در هنگام درخواست (VOD) بی‌وقفه در حال رشد است. امروز به طور میانگین۴۰درصد از جمعیت جهان مشترک این سرویس‌ها هستند، چنان‌که پلتفرم نتفلیکس، در سال ۲۰۰۹ تنها ۱۲ میلیون مشترک داشت که این رقم در انتهای سال ۲۰۱۸ به ۱۵۰ میلیون نفر رسیده است. با افزایش روزافزون محتوا، پلتفرم‌ها و تنوع ارزش‌های ارائه‌شده آنها، انتخاب پلتفرم برای تماشای محتوا نیز برای کاربران سخت‌تر شده است.

استارتاپ فیلم‌گردی، با تجمیع اطلاعات محتوا و پلتفرم‌ها در یکجا و ارائه ارزش‌های مقایسه‌ای به مشتری، او را برای رسیدن به بهترین پلتفرم برای تماشای محتوای مربوطه راهنمایی می‌کند. وب سایت: www.filmgardi.com

استودیوی بازی‌سازی قلنج

استارتاپ بازی‌سازی قلنج فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ با هدف ساخت بازی‌های تاثیر‌گذار در حوزه آموزش و محتوای فرهنگی و تشکیل استودیو مستقل در این حوزه آغاز کرد‌. این استارتاپ یک گروه مستقل ساخت بازی‌های دیجیتال است که در طی سال گذشته موفق به طراحی و ساخت ۲ بازی به نام‌های ریسک! و کلنجار ‌روی پلتفرم اندروید‌شده که هم‌اکنون از طریق فروشگاه کافه بازار قابل دانلود و تست است. فعالیت در بازار خارج از کشور و شروع فعالیت‌های محتوایی برای ارائه بازی‌های موثر، برنامه آینده این تیم خواهد بود.

وب سایت: www.qolenj.ir

مرکز فرهنگی هنری سینوا

مرکز فرهنگی هنری سینوا به طور تخصصی در زمینه سرود و همخوانی فعالیت می‌کند. طرح پلتفرم «ثبت سفارش آنلاین اجرای سرود» یکی از فعالیت‌های جدی این مرکز است و علاوه بر این یک «گروه کر جوان» تشکیل داده است که به طراحی، تولید و اجرای سرودهایی خلاقانه در فرم و محتوا می‌پردازد. این استارتاپ در نظر دارد، با هدف ترویج تولید، مصرف و اجرای سرود، چرخه کاملی در این ژانر هنری ایجاد کند.

سینوا با ایجاد پلتفرم سفارش اجرا و برنامه‌های جانبی دیگر مانند تولید برنامه‌های تلویزیونی و تولید نماهنگ‌هایی با محوریت سرود به رونق مصرف و اجرای سرود کمک خواهد کرد. پتلفرم «ثبت سفارش آنلاین اجرای سرود»، کسانی را که به اجرای سرود و همخوانی در مراسم‌های خود نیاز دارند، به گروه‌های کر، سرود، همخوانی و تواشیح مرتبط خواهد کرد. در قدم‌های بعدی علاوه بر گروه‌های سرود، استندآپ کمدین‌ها، مجری‌ها، قاریان، مداحین، گروه‌های نمایش و… می‌توانند به این پلتفرم اضافه شوند.
وب سایت: www.Sinavaa.ir

خدمات شتاب‌دهنده امید به تیم ها:
تخصیص فضای کار و تجهیزات فنی، آموزش و توانمندسازی، حمایت تبلیغاتی، مشاوره و مربیگری، سرمایه‌گذاری نقدی تا سقف ۵۰میلیون تومان، ایجاد ارتباط با شبکه وسیعی از سرمایه‌گذاران

گروه خدمات تصویری نماگر

تیم نماگر سعی دارد با به‌کارگیری تجربه‌هایی که در طول این سال‌ها به آن رسیده است، رویکردی جدید و متفاوت از ارائه را به نمایش بگذارد تا ارائه افراد منحصر‌به‌فرد به نظر بیاید. این ایده از آنجایی ایجاد شد که بسیاری از افراد در جلسات مهم خود، فایل مناسبی برای ارائه خود نداشتند و تمام تخصص و تسلط آنها بر موضوع، با فایل نامناسب و ارائه ضعیف تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت

. نماگر با تولید فایل‌های ارائه باکیفیت و متفاوت در قالب نرم‌افزارهای مرسوم و همچنین با در اختیار گذاشتن خدمات مشاوره رایگان به مخاطب کمک می‌کند تا به بهترین نحو ممکن ارائه خود را انجام دهد و به نتیجه مد نظر دست یابد.
وب سایت: www.Namaagar.com

پلتفرم ویدئوی آموزشی ویده‌آل

استارتاپ ویده‌آل در سال ۱۳۹۷ به منظور ارائه آموزش‌های ویدئویی روز دنیا تاسیس شد. ویده‌آل ترکیب دو واژه ویدئو و ایده‌آل است.
هدف ما در ویده‌آل ارائه آموزش‌های ویدئویی روز دنیا، در موضوعات مورد نیاز علاقه‌مندان به آموزش است. آموزش‌هایی که در ویده‌آل منتشر می‌شود همواره دارای ویژگی‌های زیر است:
آموزش‌های در سطح جهانی از سایت‌های معتبر انتخاب و به فارسی دوبله شده است. هر فرد علاقه‌مند از سایت ویده‌آل یک نقشه راه آموزش منحصر‌به‌خود دریافت می‌کند. نقشه راه آموزش با توجه به توانایی و تخصص‌های فعلی مخاطب ارائه می‌شود. با ویدئوهای ایده‌آل آموزش ببینید. وب سایت: www.videall.org

گروه فرهنگی-گردشگری قنات

استارتاپ قنات در حوزه ایجاد یک شبکه توزیع، فروش و صادرات صنایع فرهنگی و صنایع دستی ایران به مخاطب غیر‌ایرانی فعالیت می‌کند. قنات، یک شبکه توزیع، فروش و صادرات صنایع فرهنگی و صنایع دستی ایرانی به مخاطب غیرایرانی است. به عبارتی ساده‌تر، هدف این مجموعه فروش و رساندن محصولات فرهنگی ایرانی به دست مخاطبان غیرفارسی‌زبان به منظور آشنایی و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی است. مجموعه قنات با هدف تسهیل خرید گردشگران خارجی از طریق حضور در اماکن گردشگری، فرودگاه‌ها، هتل‌ها و … و همچنین صادرات این محصولات به خارج از کشور، گام مهمی را در پیشبرد صادرات فرهنگی برمی‌دارد.

تامین هدایا برای مهمان‌های خارجی ادارات دولتی، شرکت‌ها و همایش‌ها از اهداف و قدم‌های حال حاضر قنات است. مجموعه‌ای متنوع از کتاب، موسیقی، آثار ویدئویی (مستند، داستانی، انیمیشن) به زبان مخاطب و صنایع دستی در سبد ارائه قنات وجود دارد که متناسب با نیاز سفارش‌دهنده یا خریدار امکان انتخاب وجود خواهد داشت. وب‌سایت: Qanat.co

گروه هنری-رسانه‌ای انار

گروه هنری- رسانه‌ای انار در حوزه تولیدات تصویری و محتوای رسانه‌ای در قالب‌های مختلف فعال است. به عبارتی دیگر، تولید و فروش محصولات رسانه‌ای در حوزه صدا و تصویر با محوریت «‌اصلاح رفتار اجتماعی» و «آموزش عمومی» هدف اصلی این گروه است. تولیدات رسانه‌ای انار با محوریت پژوهش و با هدف آموزش در حوزه سبک زندگی و اصلاح رفتار اجتماعی انجام می‌شود. تاکنون آثار مختلفی در قالب‌های گوناگون توسط تیم انار تولید شده ‌که عبارتند از تولیدات مصاحبه‌محور حباب، تولید مستند دستفروش در حوزه اجتماعی‌ و مستندی در حوزه پیشگیری از اعتیاد که در دست تولید است. وب سایت: www.ghranar.i

پلتفرم جمع‌سپاری بانی‌شو

بانی‌شو با هدف تامین مالی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور پایه‌گذاری شده است. فعالیت این استارتاپ پس از تجربه سامانه هوشمند حاتم شکل گرفت. این سامانه با همت جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به طور تخصصی به فعالیت‌های خیریه می‌پرداخت. بانی‌شو وب‌سایتی تخصصی با محوریت جمع‌سپاری مالی یا کراودفاندینگ در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

هر فرد، موسسه، گروه یا نهادی که برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود نیاز به تامین مالی داشته باشد، می‌تواند در وب‌سایت بانی‌شو پروژه خود را با مبلغ مشخص تعریف کند و با بهره‌مندی از کمک‌ها و مشاوره تبلیغاتی تیم بانی‌شو، مبلغ هدف را جمع‌آوری کند. تاکنون چندین پروژه موفق توسط این پلتفرم تامین مالی شده ‌که نشانه‌ای برای امید به موفقیت‌های آتی این تیم است. وب سایت: www.bani-sho.ir

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.