امنیت با دست‌های سه‌بعدی!

0

اخیراً آنیل جین یکی از استادان دانشگاه ایالت میشیگان کشف کرده است که می‌توان با ایجاد دست‌های سه‌بعدی با انگشت‌هایی که اثرانگشت دارند، امنیت شرکت‌ها و افراد را بالا برد. جین و تیم تحقیقاتی او روی نحوه آزمایش و کالیبره کردن اسکنرهای اثرانگشتی که به طور مشترک در اداره‌های پلیس، کانترهای مهاجرت در فرودگاه‌ها، بانک‌ها و حتی پارک‌ها در سراسر دنیا استفاده می‌شوند، کار و مطالعه می‌کنند. بدون یک مدل سه‌بعدی استاندارد که بتوان اسکنرها را با آن آزمایش کرد، هیچ روشی برای تشخیص دقت اسکن‌ها وجود نخواهد داشت. برای آزمایش اسکنرها، آنها مدل‌های دست سه‌بعدی خلق کرده‌اند که پنج اثرانگشت دارند و از یک چاپگر سه‌بعدی با کیفیت بالا که می‌تواند خطوطی درست مانند یک انگشت واقعی تولید کند، استفاده کردند.

جین می‌گوید:«مانند هر دستگاه نوری دیگری، اسکنرهای اثرانگشت و دست باید کالیبره شوند اما در حال حاضر هیچ روش استانداردی برای کالیبره کردن آنها وجود ندارد. این اولین باری است که یک دست سه‌بعدی برای کالیبره اسکنرهای اثرانگشت ساخته شده است. به عنوان محصول جانبی این تحقیقات، ما یک دست سه‌بعدی مصنوعی با اثرانگشت یک فرد تولید کردیم که می‌تواند به طور بالقوه به یک کلاهبردار امکان دهد هویت فرد را بدزدد و با آن یک جرم مرتکب شود یا به طور غیرقانونی وارد یک کشور شود.

یکی دیگر از کاربردهای این فناوری ارزیابی مقاومت اسکنرهای اثرانگشت تجاری در برابر کلاهبرداران است. حال زمان آن است که سازندگان نوعی اسکنر طراحی کنند که در برابر کلاهبرداری مقاوم باشد. آنها باید مشخص کنند آیا انگشتی که روی اسکنر قرار گرفته، پوست واقعی انسان است یا یک ماده چاپ‌شده.

این تحقیق قصد دارد مدل‌ها و مراحل استانداردی را برای ارزیابی منسجم و معتبر دستگاه‌های خوانش اثر انگشت طراحی و ایجاد کند.

نیکلاس پالتر رئیس گروه فناوری‌های امنیتی در NIST می‌گوید:«این تحقیق به خوبی نشان می‌دهد که چه ابهاماتی در این روند وجود دارد و هر یک از این ابهامات چه تاثیری بر دقت خوانش‌ها می‌گذارند. اف‌بی‌آی، سازمان سیا، ارتش و تولیدکنندگان همگی به این پروژه توجه خاصی دارند.» در این تحقیق به طراحی و روند تولید مدل‌های دست سه‌بعدی پرداخته شده است. این تحقیق جایزه بهترین مقاله را در پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی Biometrics Special Interest Group دریافت کرده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.