الکسا برای آمازون فقط یک نوآوری تازه نیست!

0

شرکت آمازون به فکر روزی است که افراد بتوانند تقریبا‌ هر تکه از نرم‌افزار را با صدای خود کنترل کنند. این شرکت از ابزار فناوری خود به نام الکسا که یک دستیار صوتی است و می‌تواند با سیری اپل رقابت کند، رونمایی کرده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند قابلیت‌های چت را در داخل اپلیکیشن‌های خود ایجاد کنند. این خدمات که Amazon Lex نام دارد، در اواخر سال ۲۰۱۶ به مرحله پیش‌نمایش رسید.

این حرکت نشان می‌دهد که آمازون چقدر تلاش می‌کند تا رتبه اول را در رایانش کنترل صوتی به دست آورد. این حرکت آمازون در پردازش اینکه چگونه انسان می‌نویسد و صحبت می‌کند، به این شرکت کمک خواهد کرد تا دستیارهای مکالمه‌ یا «روبات‌های چت» تولید کند که از سایر ابزارهای موجود مفیدتر هستند.

با استفاده از این روبات‌ها، کارها تسریع خواهند شد. نکته جالب در استفاده از این قابلیت به عنوان خدماتی در فضای ابری به جای مرکز داده شما یا روی دسکتاپ شما این است که ما می‌توانیم Lex را با کمک میلیون‌ها مشتری که از آن استفاده می‌کنند، بهتر تولید کنیم.

پردازش مقدار زیادی داده کلید موفقیت هوش مصنوعی است که به دستیاران صوتی امکان می‌دهد گفتار و صحبت‌ها را رمزگشایی کنند. آمازون متن و فایل‌های صوتی ضبط‌شده‌ای را که افراد به اپلیکیشن‌ها‌ ارسال می‌کنند، می‌گیرد تا به Lex آموزش دهد.

این امر می‌تواند به آمازون در جمع‌آوری داده کمک ‌‌کند. این ابزار که به اندازه دستگاه‌های مجهز به الکسای آمازون مانند بلندگوهای Echo محبوب است، تا‌کنون به فروش حداقل ۱۰ میلیون دستگاه همراه کمک کرده است؛ همانطور که اپل با کمک ابزار سیری توانسته است هزاران میلیون آیفون و دستگاه‌های دیگرش را به فروش برساند. افراد از الکسا برای انجام کارهای مختلف استفاده می‌کنند، از کمک در آشپزی گرفته تا نواختن موسیقی. در خصوص سایر خدمات مبتنی بر فضای ابری، آمازون بر اساس اینکه Lex چه تعداد متن یا درخواست صوتی را پردازش می‌کند، از توسعه‌دهندگان هزینه دریافت می‌کند.

آمازون شروع کرده است به ارائه خدمات فروش از طریق دستیار صوتی تا مردم تشویق شوند از طریق صوتی خریدهای خود را انجام دهند. این دستیار صوتی که M نام دارد، به کاربران کمک می‌کند تا از delivery.com غذا سفارش دهند. تولید و توسعه این دستیارهای صوتی برای مقاصد مختلف می‌تواند پیشرفت خوب و چشمگیری را برای اکوسیستم دیجیتال آمازون رقم بزند.

بسیاری از شرکت‌ها توانسته‌اند با کمک این ابزارهای دیجیتالی درآمد خوبی کسب کنند، اما این برای آمازون فقط یک روش کوتاه‌مدت برای درآمدزایی نیست. این شرکت می‌خواهد فناوری‌اش به بهترین پلت‌فرم رایانش صوتی در دنیا تبدیل شود. Echo یک ابزار فوق‌‌العاده برای آمازون بود و این شرکت با کسب سرمایه از طریق آن توانست پروژه‌ الکسا را توسعه دهد و آن را در مجموعه وسیعی از دستگاه‌ها، از چراغ و بلندگو گرفته تا ساعت و خودرو، اعمال کند. امکان دسترسی توسعه‌دهندگان نیز به آمازون‌لکس به این شرکت کمک خواهد کرد تا در این حوزه انحصاری عمل کند.

ایجاد ابزارهای واقعیت افزوده نیز به توسعه اکوسیستم دیجیتال آمازون کمک شایانی کرده است. با وجود پیشرفت بی‌نظیر آمازون در حوزه ابزارهای دیجیتالی، هنوز اپل و گوگل در صدر قرار دارند و جذب مشتری و فروش آنها به مراتب بیشتر از آمازون است. این شرکت هنوز به منابع داده بیشتری نیاز دارد، بنابراین به تغذیه Lex از طریق تعاملات افراد با اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان شخص ثالث که از این خدمات استفاده می‌کنند، ادامه خواهد داد. این داده‌ها شامل هر آن چیزی است که از مرکز تماس مشتریان جمع‌آوری می‌شود.

در دنیای پیشرفته امروز، صدا بخش بزرگی از رابط کامپیوتری آینده را تشکیل می‌دهد. هر‌کسی که در این فناوری پیشرو باشد، در تجارت موفق خواهد بود. آمازون نیز به همین دلیل تلاش می‌کند تا فناوری کنترل صوتی خود را ارتقا داده و در دسترس همه قرار دهد. به علاوه برای توسعه‌دهندگان امکان دسترسی به همین ابزارهای مجهز به دستیار دیجیتال الکسا را فراهم می‌کند. پلت‌فرم این شرکت آمازون‌لکس نام دارد و به تشخیص گفتار، تشخیص متن‌ و تعاملات مکالمه‌ای می‌پردازد. این طرح ابتدا در یک «مرحله پیش‌نمایش» در اواخر سال ۲۰۱۶ معرفی شد، اما طبق گزارش‌ها، در حال حاضر در اختیار تمام توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.