افتتاح شتابدهنده هاوش در مرکز رشد فناوری های فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان

0

شتابدهنده هاوش در مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان و با هدف تقویت و مشارکت در مسیر رشد ایده های خلاق افتتاح شد.

افتتاح اولین مرکز شتابدهی صنایع خلاق در مشهد «مرکز شتابدهی هاوش» با حضور «محمدحسین سجادی نیری»، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ساختمان پارک علم و فناوری خراسان افتتاح شد.

به گفته زواشکیانی مدیریت مجموعه، مرکز هاوش مسئولیت آماده سازی شرکتها را برای ورود به دوره رشد مرکز رشد در پارک علم و فناوری خراسان بر عهده دارد؛ از این پس تقویت و آماده سازی ایده های شرکتها در این مرکز صورت می گیرد.

قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان نیز با ابراز خرسندی از همکاری یک نهاد خصوصی با یک نهاد دولتی، ورود شرکتها و ایده ها به مرکز شتابدهی را راهی برای تقویت حضور بخش خصوصی در عرصه دانش و ایده پردازی دانست.

سجادی نیری نیز گفت: مجموعه‌ امروز، شتاب‌دهنده‌ای است که در حوزه صنایع فرهنگی کار می کند و کسب‌وکارهای مرتبط را در مرحله ابتدایی، پذیرش و به توسعه و رشد آن‌ها می‌کند، بعد از آن‌ هم در صورت نیاز مجموعه‌ها می‌توانند در مرکز رشد و پارک علم و فناوری خراسان مستقر شوند.

وی افزود: با «برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق» شرکت‌های استارت‌آپی، شرکت‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی، گیاهان دارویی و طب سنتی نیز مشمول همه حمایت‌های معاونت علمی از شرکت‌های دانش‌بنیان می شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.