اصلاحیه باران تلکام درباره مصاحبه شنبه

0

هفته گذشته در صفحه سلبریتی گفت‌وگویی داشتیم با حسین تهرانی، مدیرعامل تلویزیون اینترنتی آیو که با تیتر «انحصار ۲۷۰۰ میلیارد تومانی» به چاپ رسید.

در پی انتشار این گفت‌وگو روابط عمومی این شرکت در اصلاحیه‌ای که برای شنبه ارسال کرده در مورد انتخاب این تیتر گلایه کرده و آن را نادرست دانسته است. ضمن چاپ این اصلاحیه توضیح این نکته ضروری است که در مصاحبه مورداشاره صحبت از اخذ وثیقه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی از طرف صداوسیما برای فعالیت در این حوزه شده بود.

موضوعی که با هر متر و معیاری نوعی اعمال انحصار از سوی این سازمان در این حوزه است. تیتر هفته‌نامه شنبه تیتری استنباطی و برگرفته از چنین رویکردی از سوی صداوسیما بوده است.

احتراما وظیفه خود می‌دانم از تعامل و همکاری آن هفته‌نامه وزین در انعکاس اخبار و رویدادهای مرتبط با شبکه‌های تلویزیون اینترنتی به ویژه تلویزیون اینترنتی آیو و درج گفت‌وگوی خبرنگار محترم آن رسانه مکتوب با جناب آقای حسین تهرانی مدیر عامل تلویزیون اینترنتی آیو، سپاسگزاری نمایم.

بی تردید یکی از رسالت‌های مهم در عرصه روزنامه‌نگاری حرفه‌ای، تعهد و پایبندی به متن گفت‌وگو و انعکاس دقیق آن از یک سو و انتخاب تیتر از متن گفت‌وگوست، متاسفانه در جریان درج گفت‌وگوی مدیرعامل آیو، تیتری به ایشان منتصب شده برداشت شخصی خبرنگار محترم است و در هیچ بخشی از گفت‌وگو از سوی آقای تهرانی نه تنها به آن اشاره نشده که با دیدگاه‌های ایشان نیز مغایرت دارد.

در تیتر این گفت‌وگو که در شماره ۳۴ روز شنبه ۸/۸/۹۵ به چاپ رسیده، آمده است:

«انحصار ۲۷۰۰ میلیارد تومانی!» و از آن به عنوان تقابل صدا و سیما با تلویزیون‌های اینترنتی یاد شده و در سوتیتر روی جلد نشریه، از قول مدیرعامل آیو عنوان شده که صدا و سیما برای واگذاری امتیاز ۲۷۰۰ میلیارد تومان درصد گرفته است، که کاملا اشتباه است و جملگی برداشت یک سویه مصاحبه‌کننده است.

جهت روشن شدن افکار عمومی و انعکاس صحیح این بخش از گفت‌وگوی آقای حسین تهرانی به سوال و جواب مربوط به موضوع ۲۷۰۰ میلیارد تومان که در صفحه ۷ آن هفته‌نامه وزین به چاپ رسیده عینا اشاره می‌شود:

  • همین تحت کنترل بودن موجب شده آیو و همتایانش قرار وثیقه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی به صدا و سیما بدهند؟

– تحت کنترل بودن دغدغه حاکمیت است اما بحث قرار وثیقه برمی‌گردد به این موضوع که همه اپراتورهایی که در فراخوان صدا و سیما برای راه‌اندازی آی‌پی تی‌وی شرکت کرده بودند، تضمین کرده بودند که در بازه زمانی بین پنج تا شش سال درآمد دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی برای سازمان صدا و سیما خلق کنند؛ البته چنین قراردادی بعدها تغییراتی کرد و قرارداد جدیدی منعقد شده است که به دلیل محرمانه بودن نمی‌توانم به جزئیاتش اشاره کنم!

مجددا ضمن قدردانی از همکاری ارزشمند آن نشریه وزین، خواهشمند است نسبت به انعکاس این توضیحات دستور مقتضی صادر فرمایید.

پیشاپیش از بذل عنایت جنابعالی کمال تشکر را دارم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.