اسپرفوت، پلتفرمی برای اجاره انبار

0

اسپرفوت یک شرکت استارتاپی است که فهرست واحدهای ذخیره‌سازی و انبارداری را ارائه می‌دهد.

 

شرکت اسپرفوت (SpareFoot) در ابتدا یک مدل فرد به فرد شبیه به ایر‌بی‌ان‌بی بود اما بعد از مدتی به یک بازار کار برای ذخیره‌سازی توسط خود فرد تبدیل شد. این شرکت در حال حاضر به اجاره انبار بین مصرف‌کننده و اپراتورها کمک می‌کند. این استارتاپ یکی از استارتاپ‌های برتر آمریکا در سال ۲۰۱۱ بوده است.

اسپرفوت فهرست کسب‌وکارهای انبارداری در یک منطقه خاص را تهیه می‌کند تا واحدها و قیمت‌های موجود را نشان دهد. مشتریان می‌توانند واحدهای موجود و قیمت‌ها را در زمان واقعی مشاهده کنند، تصاویر آنها را ببینند و آنها را رزرو کنند. این شرکت در حال حاضر با بیش از ۱۰هزار مرکز انبارداری در آمریکا کار می‌کند.

در سال ۲۰۱۶، اسپرفوت اپراتورهایی را به پایگاه داده قابل جست‌وجوی خود اضافه کرد. این گزینه شامل دریافت، ذخیره‌سازی و تحویل می‌شود. این خدمات در تقریبا ۵۰ بازار در سراسر آمریکا در دسترس است.

به علاوه این شرکت خدمات خود را از طریق شراکت با ارائه‌دهندگان سایر خدمات انبارداری و حمل‌و‌نقل توسعه داده است. خدمات اخیر این شرکت عبارتند از: اجاره کامیون باربری، ذخیره‌سازی با کارگران برای باربری و غیره.

بنیانگذاران اسپرفوت

اسپرفوت را چاک گوردون و ماریو فگالی در سال۲۰۰۸ بنیانگذاری کردند. در آن زمان آنها دانشجوی دانشگاه یو‌سی‌ال‌ای بودند. یک‌سال قبل از راه‌اندازی، گوردون مجبور شده بود یک ترم در سنگاپور باشد. در آن مدت در منزل فگالی اقامت کرد. پس از بازگشت ایده این استارتاپ به ذهنش رسید. اسپرفوت به عنوان یک وب‌سایت فرد به فرد با هدف تسهیل در اجاره فضای انبار در خانه‌های شخصی به افرادی که به دنبال انبار می‌گردند، آغاز به کار کرد.

سرمایه اولیه این استارتاپ را اعضای خانواده و دوستان این دو نفر تامین کردند. این سایت نتوانست مدل فرد به فرد خود را اجرا کند. بنیانگذاران متوجه شدند که شرکت‌های انبارداری بیشتر از صاحبان خانه برای فروش این فضاهای انبارداری ثبت‌نام می‌کنند. آنها برند سایت را تغییر دادند (از هومزتای به اسپرفوت) و به مشتریان امکان دادند تا ارائه‌دهندگان انبارها را پیدا کرده، مقایسه و بررسی کنند.

در سال ۲۰۰۹ وقتی این شرکت در برنامه انکوباتور کپیتال فکتوری پذیرفته شد، بودجه بیشتری برای اداره کسب‌وکارش دریافت کرد. آنها ۲۰هزار دلار سرمایه و خدمات منتورینگ جایزه گرفتند. در سال ۲۰۱۱، چاک گوردون و ماریو فگالی در فهرست بنیانگذاران برتر فوربس قرار گرفتند.

در سال ۲۰۱۳، اسپرفوت در مسابقه آستین استارتاپ گیمز برنده شد. در این مسابقه ۱۵ استارتاپ در بازی‌هایی مانند پینگ‌پنگ و غیره با یکدیگر رقابت می‌کنند. اسپرفوت ۳۰هزار دلار دریافت کرد. این شرکت برای تعمیر فضای انباری ساکنان واشنگتن که در سال ۲۰۱۲ گرفتار طوفان شده بودند، ۱۰۰ دلار ووچر به آنها پرداخت کرد. می‌توان گفت این شرکت با اقدامات خیرخواهانه خود نیز توانسته است بر شهرت خود بیفزاید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.