استفاده از ویدئوهای تعاملی در فرآیند خرید مشتری

0

امروز‌، ویدئوهای تعاملی تبلیغاتی بهتر از تبلیغات تلویزیونی احساسات مشتری را تحریک کرده و افراد را به انجام عملی ترغیب می‌کنند. تکنولوژی عنصر جذابیت و خلاقیت را هم به آن اضافه کرده و بهترین شیوه‌ها را در روایت و داستانسرایی اعمال می‌کند. داستانسرایی غیرخطی در این نوع ویدئوها بیننده را با سرعت شگفت‌انگیز غرق روایت می‌کند و برای مشتری و مخاطب یک تجربه به‌یاد‌ماندنی خلق می‌کند. در این راستا، بازی‌های ویدئویی نیز نه‌تنها باید سرگرمی را برای مردم فراهم کنند، بلکه باید در مقابل سیگنال‌های بیننده پاسخگو باشند. با افزایش تنوع دستگاه‌ها برای خدمات تحویل محتوا، همچنین تغییر ذائقه‌‌ مخاطب از مشاهده زنده یک برنامه به مصرف محتوا به هنگام نیاز، نحوه تماشای ویدئو مشتریان نیز دائما در حال تغییر است. اگرچه آگهی‌های کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای سنتی که در ساعات پربیننده در تلویزیون پخش می‌شوند، هنوز هم در ایجاد آگاهی از برند قدرت دارند اما در حال حاضر بازاریابان با توجه به تغییر سلیقه و نیاز تماشاگر ویدئو، فرصت‌های جدید و هیجان‌انگیز بسیار زیاد دیگری برای تعامل با مصرف‌کنندگان دارند. وظیفه مدیران بازاریابی این است که خود را به جای مشتریان بگذارند و راه‌هایی که از طریق آن به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند و محتوا را مصرف می‌کنند، تصور کنند. در محیط پر از تبلیغات جهان امروز، هدف مدیر بازاریابی نباید صرفا جلب توجه مخاطب باشد بلکه او باید بفهمد مردم چگونه محتوا را مصرف می‌کنند و داده‌های موجود را با علایق و نیازهای آنها تطبیق دهید. بازاریابان باید با خلق تجربه‌های ویدئویی‌ جذاب و به‌یاد‌ماندنی با مخاطبان و مشتریان ارتباط برقرار کرده و توجه آنها را جلب کنند. در نتیجه به عنوان بازاریاب، اگر ویدئوهای جذابی نسازید، سرمایه‌گذاری شما بی‌ارزش خواهد بود.

  •  تعامل با مشتری از طریق ویدئوهای تعاملی

یکی از راه‌های افزایش آگاهی مشتریان و جلب توجه آنها در ویدئوها این است که از داده‌های موجود در پلتفرم مدیریت داده و پلتفرم خودکارسازی بازاریابی استفاده کنید. از جمله اطلاعات تعاملی حاصل از بازدیدهای قبلی وب‌سایت، تعاملات ایمیلی قبلی، داده‌های CRM، جمعیت‌شناسی، داده‌های مکانی و … . با بهره‌مندی از این داده‌ها و با شخصی‌سازی تبلیغات ویدئویی، بهتر می‌توانید پیام خود را به مشتری انتقال دهید، تجربه کاربر را بهبود بخشید و میزان تعامل با مشتری را افزایش دهید. شخصی‌سازی تبلیغات، توجه مشتریان را جلب می‌کند اما مدیران برند معمولا هدف دیگری در ذهن دارند و آن هم تشویق  مشتری به انجام عمل (خرید) است. تعاملی که با مشاهده ویدئوی دیجیتال ایجاد می‌شود، دسترسی به طیف گسترده‌‌ای از مخاطبان را فراهم می‌کند. البته باید در نظر داشت که تجربه، عمیق‌تر از ارتباط با برند و پیام‌های شخصی است که همواره نتیجه‌بخش است. برای مثال، اگر هدف نهایی در یک کمپین بازاریابی ویدئویی تبلیغ یک محصول یا خدمت جدید است، در مرحله اولیه آگاهی‌بخشی، نام برند و برندینگ باید به وضوح قابل مشاهده باشد.

ویژگی‌های تعاملی و پوشش‌های برنددار برای جلب حداکثر توجه مشتری، در کنار یک فراخوان، مشخص‌ کند بیننده چه چیزی در این محصول می‌یابد. با این فراخوان و دعوت او، برند شما می‌تواند بیننده را به شنیدن داستان آن و تحقیق بیشتر درباره آن کنجکاو سازد.  برای مصرف‌کننده‌ای که قصد خرید دارد، تنها در صورتی که‌ ویدئوی تعاملی چیز جدید برای بررسی و کشف به آنها بدهد، توجه آنها را به برند بیشتر و بیشتر خواهد کرد. توصیه‌ محصول بر اساس تعداد افرادی که آن را پسندیده یا نپسندیده‌اند و یا کوپن تخفیف با پیشنهادهای ویژه و… از جمله این موارد است. بازاریابان می‌توانند از محتوای موجود مثل عکس‌های محصول و یا ویدئوهای آموزشی برای تعامل بسیار بیشتر با مشتری استفاده کنند.   تحقیقات نشان می‌دهد که به طور متوسط، در ویدئوی تعاملی سفارشی مخاطبان ۴۱ ثانیه زمان بیشتری را نسبت به آگهی‌های دیگر صرف کاوش محتوای درون ویدئوی یک برند می‌کنند. هرچه ویدئو جالب‌تر باشد و یک فهرست کامل و محتوای مشخصی داشته باشد، این تعامل بیشتر دوام خواهد داشت. ویدئوی تعاملی، نرخ کلیک بالا و به طور متوسط ​​۰٫۷درصد را موجب می‌شود. هیچ بازاریابی دوست ندارد فرصت به‌دست آوردن نرخ کلیک بالا را از دست بدهد بنابراین می‌توان ویدئوی تعاملی را مستقیم به وب‌سایت خرده‌فروشی و یا سایت برند لینک داد که به نرخ تبدیل بالا برای خرید کمک می‌کند.  شخصی‌سازی تبلیغات از طریق ویدئوی تعاملی مزیت دیگری دارد: این تعامل، مقدار زیادی اطلاعات را در هر زمان که مشتری روی اطلاعات بیشتر کلیک کند، در اختیار او قرار می‌دهد. این داده‌ها بسیار ارزشمند است و می‌تواند استراتژی بازاریابی یک بازاریاب برای آینده را شکل دهد. این چیزی نیست که یک آگهی ۳۰ ثانیه سنتی در تلویزیون بتواند فراهم کند. بنابراین، استفاده از این استراتژی بازاریابی ویدئویی، نقش مهمی در جذب مخاطب، افزایش نرخ تبدیل مشتری و تعامل پایدار با مشتری خواهد داشت.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.