استراتژی جدید سونی برای کسب سود ۴.۳ میلیارد دلاری

0

شرکت سونی یک راهبرد کسب و کار جدید را مطرح کرده است که بازده سود آن در سال ۲۰۱۷ حداقل ۴.۳ میلیارد دلار پیش بینی می شود.به گزارش شنبه مگ: این یک جهش بزرگ از سود پیش بینی شده برای امسال است. در حقیقت، این شرکت قصد دارد سود از دست رفته خود را در طول این مدت دوباره به صندوق خود بازگرداند. سونی از هدف ۱۰% بازده حقوق صاحبان سهام به عنوان شاخص اصلی استفاده کرده و توسط آن سود مقصد را اندازه گیری خواهد کرد.

این شرکت ژاپنی معتقد است که کلید افزایش سود و بازده حقوق صاحبان سهام تمرکز بر محصولات کوچک تر است. سونی در وهله اول اعلام کرد که دیگر به دنبال رشد و توسعه در زمینه های از کسب و کار در آنجا رقابت شدید وجود دارد، نیست. تلفن های هوشمند یکی از این بازارها است و شرکت در گذشته سعی کرده بود با سامسونگ و اپل و نیز تولیدکنندگانی مانند Huawei و Xiaomi رقابت کند اما معقتد است این کار چیزی به جز ضرر و زیان بر جای نمی گذارد.

با این حال سونی هنوز تلفن هوشمند و تلویزیون تولید می کند و احتمال دارد در این بخش از کسب و کار تنها به مشارکت بسنده کند. طبق این استراتژی جدید، سونی بیشتر به زمینه های کاری پرسودتر مانند حسگرهای دوربین، بازی های ویدئویی و محصولات سرگرم کننده روی آورده است.

مدیرعامل سونی این شرکت را به سه بخش تقسیم کرده است. این سه بخش به طور بالقوه برای شرکت پر سود هستند و دستگاه ها، خدمات بازی و شبکه، تصاویر و موسیقی را شامل می شوند. سونی سرمایه گذاری هنگفتی در این زمینه ها انجام خواهد داد با این هدف که میزان فروش رشد پیدا کند و سوددهی بیشتر شود. این شرکت روی حسگرهای تصویری سرمایه گذاری بیشتر خواهد کرد و برنامه های کاربردی خود را برای تلفن های هوشمند و درمان های پزشکی توسعه خواهد داد. به علاوه سونی قصد دارد پایگاه کاربری پلتفرم پلی استیشن را نیز توسعه دهد.

پس از آن سونی ایجاد سود ثابت و جریان نقدی مثبت برای شرکت های وابسته خود از جمله Imaging Products & Solutions، و Video & Sound را اولویت خود قرار خواهد داد. با سرمایه گذاری در این زمینه ها، و بهینه سازی هزینه های ثابت و کنترل بیشتر، سونی به حداکثر سود و بازده ممکن دست خواهد یافت.

در آخر نیز سونی به زمینه هایی می پردازد که به “مدیریت نوسان” مربوط می شوند از جمله تلویزیون و ارتباطات سیار. این کسب و کارها در بازارهای پر نوسان و رقابتی وجود دارند. در نتیجه سونی باید سرمایه خود را در این زمینه ها محدود سازد و ساختار آن به گونه ای باشد که بتواند سود ثابتی از این کسب و کار حاصل کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.