بازار ۱۰ میلیارد دلاری در انتظار تیک طب!

تیک‌طب چیست و با چه هدفی ساخته شد؟

0

تیک‌طب یک زیرساخت ارتباطی یا پلتفرم واسط میان کاربران سرویس‌گیرنده و کاربران سرویس‌دهنده برای ارائه خدمات پرستاری، پزشکی، پیراپزشکی، مشاوره‌ای و مامایی توسط متخصصان واجد شرایط در مکان و زمان مورد نظر متقاضی است.

استارتاپ تیک‌طب بازه گسترده‌ای از خدمات سلامت را تحت پوشش دارد که در این بین می‌توان به خدمات مراقبت و نگهداری در منزل تا خدمات ویزیت و پرستاری در محل مورد نظر متقاضی اشاره کرد. تیک‌طب این امکان را فراهم آورده ‌که افراد می‌توانند برای اعضای خانواده و نزدیکان‌شان درخواست‌های خدمات سلامت مطابق با نیاز و منطبق با مکان و زمان مورد نظر آنها ارسال کرده و تمام روند اجرای کار را پیگیری و رصد کنند.

هدف تیک‌طب اعتلای کیفیت، رفتار و اخلاق حرفه‌ای در ارائه خدمات سلامت با بهره‌گیری از تکنولوژی نوین تلفن‌های هوشمند و دسترسی گسترده متقاضیان خدمات سلامتی به اینترنت است که علاوه بر ایجاد آرامش و رفاه، منتج به ایجاد پرونده سلامت فرد می‌شود و مزایای چندگانه‌ای را برای آنها ایجاد می‌کند.

  • در سال‌های اخیر، سامانه‌های هوشمند خیلی توی بورس هستند و در هر زمینه‌ای دست‌کم یکی دو‌ سامانه ایجاد شده است. چه چیزی تیک‌طب را از محصولات مشابه متمایز می‌کند؟

طی سال‌های گذشته ذهنیت و فعالیت‌های استارتاپی تقریبا درتمامی حوزه‌های اقتصادی کشور نفوذ کرده، ولی نکته مهم اینجاست که میزان نفوذ سامانه‌های هوشمند در حوزه سلامت خیلی کم و ضعیف است و لذا بازار سلامت دیجیتال بسیار بکر و دست‌نخورده باقی مانده است.

تیک‌طب با بهره‌گیری از تفکری تعاملی و دوسویه، همزمان به دو گروه سرویس‌گیرندگان و سرویس‌دهندگان توجه داشته و دارد. این تفکر باعث ایجاد ویژگی‌های نرم‌افزاری برخوردار از تحلیل قوی و ظاهری کاربر‌پسند برای تمامی کاربران شده است.

همچنین تیک‌طب با گزینش، آموزش و تجهیز تیم اجرایی به عنوان سرویس‌دهندگان خدمات سلامت، متخصصانی با بهره‌مندی از تجربه و تعهد بالا را مورد تایید خود قرار داده تا سرویس‌گیرندگان از سطح خدمات رضایت کافی داشته باشند.

در میان استارتاپ‌های مختلف آنچه که تیک‌طب را متمایز می‌کند، سطح کیفیت خدمات، توجه ویژه به پرونده سلامت، امکان درخواست سرویس توسط فردی برای فرد دیگر و امکان رصد و پایش اطلاعات سلامت افراد در دوره‌های بلند‌مدت است.

  • مهم‌ترین اتفاق در سامانه‌های پزشکی، آسان‌بودن روند دریافت خدمات برای کاربر است؛ تیک‌طب چطور کار را برای کاربر خود آسان می‌کند؟

با توجه به حرفه‌ای‌بودن تیم فنی و مدیران کیفی تیک‌طب، زیرساخت سامانه هوشمند تیک‌طب از به‌روزترین زبان‌های برنامه‌نویسی و با آسان‌ترین الگوهای کاربری برای سهولت در استفاده از اپلیکیشن خلق شده است، لذا افراد کم‌توان، سالمند و دیرپذیران تکنولوژی به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و درخواست سرویس یا نتایج پایش سلامت خود را به راحتی بررسی می‌کنند.

به اعتقاد تیم تیک‌طب، مهم‌ترین اتفاق در سامانه‌های پزشکی اعتماد مردم و کیفیت بالای خدمات است، لذا علاوه بر آسان‌بودن روند دریافت خدمات، این دو مورد مهم نیز حائز اهمیت هستند که ما برای آن برنامه‌ریزی و طرح‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدتی تدوین کرده‌ایم که ان‌شاءالله بهترین خدمات در بالاترین درجه اعتماد میان سرویس‌گیرندگان و تیک‌طب صورت گیرد.

تیک‌طب با در اختیار داشتن جامعه‌ای از پزشکان و پرستاران، مشاوران و مراقب‌های مجرب و آموزش‌دیده و با توجه به نوع درخواست، زمان، مکان و نوع تخصص مورد نیاز، اطلاعات تقاضا را در اختیار سرویس‌دهندگان حائز شرایط قرار می‌دهد.

سرویس‌دهنده تیک‌طب پس از مشاهده و بررسی تقاضا نسبت به پذیرش آن اقدام کرده و با پذیرش درخواست، خود را ملزم به ارائه خدمات اعلام‌شده در زمان و مکان اعلام‌شده می‌کند. آنچه که در تیک‌طب پردازش و پرورش داده می‌شود، اطلاعات و شرایط سلامتی کاربران و نظارت بر کیفیت و روند اجرای فرآیند‌های درمانی و خدماتی توسط پزشکان، پرستاران و در کل، سلامت‌یاران است.

  • چه معیارهایی برای پذیرش سرویس‌دهندگان تیک‌طب دارید؟ آیا برای پذیرش آنها فرآیندی وجود دارد؟

سرویس‌دهندگان تیک‌طب همگی از افراد متخصص و با‌تجربه در رشته فعالیت خود هستند که علاوه بر برخورداری از مدرک تحصیلی معتبر، دارای شماره نظام پرستاری و پزشکی و سایر مجوز‌های فعالیت قانونی هستند.

این افراد در هنگام گزینش به عنوان همکار، مدارک عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد را ارائه کرده‌اند و سپس با حضور در کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف تخصصی، رفتاری و نحوه برقراری ارتباط صحیح با مشتریان موفق به گذراندن مراحل گزینش شده‌اند.

تیم سلامت تیک‌طب موفق شده است پروتکل‌های مبتنی بر اهداف و موازین مجموعه را طراحی کند و آن‌را در اختیار سرویس‌دهندگان قرار دهد و تمام افراد ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند.

  • تیک‌طب تنها به اشخاص خدمات می‌دهد یا سازمان‌ها هم می‌توانند از خدمات شما استفاده کنند؟

در طراحی فازهای تیک‌طب، ارائه خدمات به صورت سازمانی برای مرحله بعد از لانچ سراسری در نظر گرفته شده است و به اصطلاح برای فاز دوم، اگر‌چه در همین مرحله تمامی مقدمات و تکنولوژی ارائه خدمات به صورت سازمانی برنامه‌ریزی، تحلیل و پیاده‌سازی شده است.

تیک‌طب در پلن سازمانی بسته‌های سلامت را به همراه مزیت‌های برخورداری از خدمات گروهی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. تیک‌طب با ایجاد پروفایل و حساب کاربری مختص هر سازمان نسبت به دریافت و تکمیل اطلاعات و ارائه خدمات سلامت اقدام خواهد کرد.

  • در حوزه پزشکی، اعتماد به اندازه ‌تخصص می‌تواند به بیمار کمک کند. خیلی وقت‌ها بیمار به پزشکی مراجعه می‌کند که دوستان و اطرافیان معرفی می‌کنند چون به حرف آنها اعتماد دارند؛ تیک‌طب چطور می‌تواند چنین اعتمادی را برای کاربر خود ایجاد کند؟

از ابتدای پیاده‌سازی نرم‌افزار، تیم تیک‌طب تمام تلاش خود را به میدان آورد تا برنامه بازاریابی و طرح‌های مسئولیت اجتماعی زیادی را برای افزایش اعتماد سرویس‌گیرندگان و سرویس‌دهندگان به تیک‌طب رونمایی کند لذا از بدو فعالیت تیک‌طب لحظه به لحظه برنامه‌ای مختص به آن زمان تهیه شده تا علاوه بر کنترل دو‌سویه رضایت هر دو گروه سرویس‌گیرندگان و سرویس‌دهندگان حفظ شود.

در همین راستا با توجه به اهمیت درجه‌بندی سلامت‌یاران، به محض اتمام سرویس، سیستم مدیریت ارتباط مشتریان تیک‌طب با سرویس‌گیرندگان در ارتباط خواهد بود تا رفتار، عملکرد و … سلامت‌یار را رصد و نظارت کرده باشد. علاوه بر این، سیستم امتیاز‌دهی به خدمات و سلامت‌یار نیز تعبیه شده است.

با این حال، حرکت در کنار مردم و برای مردم زمینه‌ساز ایجاد فضای اعتماد میان تیک‌طب و کاربر می‌شود. آنچه برای تیک‌طب خط قرمز، رسالت و هدف تلقی می‌شود، رضایت و آرامش کاربران به همراه افزایش سطح کیفیت خدمات سلامت در جامعه امروزی است.

  • چه مدت است که ‌روی تیک‌طب کار می‌کنید؟ در ابتدا چه خدماتی ارائه می‌دادید و سرویس‌های جدید چطور به محصولتان اضافه شد؟

با گذشت دوسال و نیم از عمر تیک‌طب تیم ما به صورت شبانه‌روزی تمامی فعالیت‌های جانبی خود را کنار گذاشته و تنها به رشد و توسعه تیک‌طب فکر می‌کند. به همین جهت رشد بسیار قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

در ابتدا ۱۲ طرح مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت و سپس با بررسی و امتیازدهی و تحلیل نتایج به دست آمده، طرح سامانه هوشمند سلامت تیک‌طب انتخاب شد. در این مدت تیک‌طب به بلوغ خود در زمینه ساختار فنی، پشتیبانی، آمادگی برای کنترل دو‌سویه، بازاریابی و ورود به بازار رسیده است.

مرحلهmvp تیک‌طب در آذر ماه سال ۹۷ با انجام حدود ۱۲۷۰ خدمت در محل به پایان رسید که این موفقیت موجب خرسندی تیم و رضایت خاطر مشتریان عزیزمان شد.

  • تیم تیک‌طب چند نفر است؟ از چه متدهای کاری در تیم خودتان استفاده می‌کنید؟

از اولین جلسات طرح گزینشی تیک‌طب که با۵ نفر تشکیل می‌شد، حدود دوسال و نیم می‌گذرد که در حال حاضر با افتخار حدود ۶۰ نفر به صورت مداوم در تیک‌طب فعالیت مستقیم یا غیرمستقیم داشته که این آمار باعث خرسندی ماست، زیرا ‌گردهم‌آوری متخصصان نرم‌افزار، سخت‌افزار، مدیران کسب‌‌وکار، متخصصان پرستاری و پزشکی، روانشناسی، مامایی و سایر نیروهای ستادی و فعال در یک مجموعه نوید موفقیت‌های بزرگ و نتایج خارق‌العاده را می‌دهد.

تیم تیک‌طب با توکل به خدا و همت راسخ خود تمام تلاش خود را بسیج کرده ‌تا کمک هرچند کوچکی به سیستم سلامت کشور و اکوسیستم سلامت دیجیتال و اعتلای فرهنگ رفتاری و اکرام مشتریان و مددجویان در جامعه کرده باشد.

  • تصورتان از آینده‌ تیک‌طب چیست؟

تیم تحقیق و توسعه تیک‌طب دوسال و نیم ‌روی بازار سلامت ۱۰ شهر پرجمعیت ایران به صورت تخصصی با دسترسی و بهره‌مندی از اسناد بالا‌دستی تحقیق کرده و نتایج شگفت‌انگیزی را به دست آورده است. روی آوردن بیمه‌های سلامت، شرکت‌های داروسازی و پزشکی به حوزه سلامت دیجیتال موجب آن شده است که این حوزه بسیار بزرگ‌تر و بکر‌تر قلمداد شود.

بر اساس آمار‌های به دست‌آمده ارزش بازار سلامت دیجیتال ایران در سال‌های آینده به حداقل ۱۰میلیارد دلار خواهد رسید که این مهم نوید‌بخش انقلاب یا دگرگونی بزرگ در این صنعت است. در ایران سالانه تعداد ۳۰۰ میلیون نسخه پزشک صادر می‌شود که این نشان از توجه ویژه مردم به سلامت و بهبود وضع جسمی و روحی آنان است.

افزایش میانگین سنی جامعه، الگوهای نامناسب تغذیه، تغییر سبک زندگی و افزایش وزن، آلودگی‌های زیست‌محیطی و‌… متأسفانه عواملی هستند که موجب بیماری و کهولت سن هموطنان شده‌ و در این میان اهمیت چنین پلتفرم‌هایی بسیار ضروری و استراتژیک است.

  • چه برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری و توسعه تیک‌طب دارید؟

سرمایه‌گذاری رکن اصلی تمام استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای داخلی و بین‌المللی است. تیک‌طب هم از این قضیه مستثنی نیست اما رویکرد و سیاست‌های تیم مدیریتی ما بر اساس ارزش این بازار و اهمیت ویژه حوزه سلامت دیجیتال متفاوت است.

تخصص و تجربه تیم موجب آن شده است که تا‌به‌حال هیچ سرمایه‌ای تحت عنوان راند اول سرمایه‌گذاری به مجموعه اضافه نشده و اکنون با دستیابی به بلوغ نسبی در‌صدد مذاکره با تیم‌های حرفه‌ای سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر هستیم تا اهداف بلند‌مدت محقق و فازهای بعدی پروژه راه‌اندازی شوند.

  • در این بازار ملتهب و در شرایطی که استارتاپ‌ها اوضاع سختی را سپری می‌کنند، تیک‌طب چه برنامه‌ای برای بقا و توسعه دارد؟

تیک‌طب از زمان شروع فعالیت خود تا حال حاضر که به بلوغ قابل توجهی رسیده است، به امر انگیزه و همت کارکنان و همکارانش توجه زیادی داشته و به همین جهت همکاران ما با اشتیاق تمام و انگیزه بالا شبانه‌روزی در حال توسعه زیرساخت تیک‌طب هستند.

علاوه بر این، آنچه که موجب بقا و حفظ استارتاپ و جلوگیری از شکست‌های زود‌هنگام می‌شود، مدیریت هزینه و بالا نگه‌داشتن سطح کیفیت فعالیت تیم است. مدیران ارشد تیک‌طب به دلیل تجربه و تخصص بالا در زمینه کسب‌و‌کار و به خصوص مهندسی مالی، توانایی کنترل و رشد استارتاپ در شرایط بحرانی را داراست.

لذا علی‌رغم اینکه همه ما در اکوسیستم استارتاپی التهابات شدید اقتصادی را در سال ۹۷ تجربه کردیم، ولی تغییری در مسیر حرکت تیک‌طب ایجاد نشد و حتی باعث شد تا ما مصمم‌تر و جدی‌تر به هدف خود نگاه کنیم و توجه‌مان را از حواشی به دور نگه داریم.

  • تیک‌طب با توجه به فعالیت در حوزه سلامت دیجیتال، آیا قصد ورود به بازار‌های بزرگ‌تر و جهانی را دارد؟

بله، تیم تحقیق و توسعه تیک‌طب دائما در حال رصد بازار سلامت جهانی و به خصوص خاورمیانه است که این مهم به جهت توسعه تیک‌طب و ارتقای سطح خدمات امری استراتژیک قلمداد می‌شود و بر همین اساس تیک‌طب دارای برنامه‌ خاصی جهت حضور در بازار منطقه‌ای است. برنامه و طرح یاد‌شده در مراحل اولیه خود قرار دارد و عمده اقدامات در این خصوص بعد از مراحل‌ تعریف‌شده در داخل کشور، عملیاتی خواهد شد.

  • با توجه به اهمیت قیمت و کیفیت در حوزه سلامت، اولویت تیک‌طب کیفیت خدمات است یا قیمت خدمات؟

نگاه نو به زمینه سلامت دیجیتال و هوم‌کر و هوم‌ویزیت موجب خلق ارزشی جدید شده است. به همین جهت توجه مشاوران استراتژیک تیک‌طب هم به قیمت و هم به کیفیت خدمات است و در همین راستا قیمت خدمات با پیگیری‌های متعدد تیم ما بر اساس مصوبه خدمات درمانی وزارت بهداشت لحاظ شده است.

این قیمت‌ها بر اساس برنامه‌های بازاریابی متعدد دچار کاهش خواهند شد که این کاهش قیمت اهرمی است برای رقابت با مجموعه‌های موازی که به صورت سنتی فعال هستند. در قسمت بعدی سوال شما به بحث کیفیت خدمات اشاره کردید، تیم ما کیفیت خدمات را فدای قیمت نخواهد کرد. برای تیک‌طب و خلق‌کنندگان آن، پول اولویت ندارد بلکه تنها موضوعیت دارد.

  • دریافت بازخورد یکی از مهم‌ترین و البته سخت‌ترین فرآیندها در سامانه ارائه خدمات است. چطور مخاطب را تشویق می‌کنید به نظر دادن؟

از ارکان اصلی تمام استارتاپ‌ها دریافت بازخورد خدمات و بررسی دقیق نیاز‌های مشتریان است. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور خدمات جدید‌تر نیاز‌های کاربران متفاوت خواهد شد. ما بر اساس سیستم‌های نظرسنجی و اعتبار‌سنجی سلامت‌یاران و تماس‌هایی که با کاربران از طریق گروه مدیریت ارتباط با مشتریان انجام می‌شود، در جریان سطح کیفیت خدمات، نظرات و پیشنهادهای مشتریان و سرویس‌دهندگان قرار می‌گیریم.

امکان پیگیری یک خدمت ارائه‌شده توسط تیک‌طب به متقاضی موجب دلگرمی، نظردهی و مشارکت هر چه بیشتر وی می‌شود. تیک‌طب علاوه بر مورد ذکر شده، امکان امتیازدهی و ارائه بازخورد‌ها را فراهم آورده‌ و از این طریق حس وفاداری مشتریان خود را تقویت می‌کند، همچنین متقاضیان خدمات این امکان را دارند که فرد سرویس‌دهنده را به لیست علاقه‌مندی خود اضافه کنند.

همه این موارد نشان‌دهنده سطح بالای تحلیل و برنامه‌ریزی بر اساس بازخوردهای مشتریان و ابزاری برای تشویق آنهاست.

  • از شبکه‌های اجتماعی هم برای ارائه خدمات‌تان استفاده می‌کنید؟ به چه صورت؟

شبکه‌های اجتماعی بهترین بستر برای جلب توجه کاربران و القای حس مسئولیت اجتماعی است. شما به دلیل تخصصی که در این موضوع دارید کاملا استحضار دارید که زمانی استارتاپ قادر خواهد بود که به عموم جامعه نفوذ داشته باشد که به مشتریان خود حس مسئولیت اجتماعی را انعکاس دهد.

شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مد‌نظر تیک‌طب برای انتقال و ارسال پیام‌های سلامتی به جامعه است که توجه ویژه به این موضوع یعنی بازاریابی محتوا، در تیک‌طب از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • توریسم پزشکی این سال‌ها در ایران و به طور خاص در چند شهر رونق بسیار زیادی داشته است، تیک‌طب چه برنامه‌ای برای این حوزه دارد؟

تیک‌طب در بررسی‌های اولیه خود و در تصویر کلی کسب‌و‌کار، ۱۲ شاخه فعالیت را مد‌نظر قرار داد که میان آنها فعالیت خود را با تمرکز ‌روی ارائه خدمات در محل آغاز کرد، یکی از آن ۱۲ شاخه توریسم‌درمانی است که توسعه کسب‌و‌کار حول این حوزه در آینده کاملا میسر است. در حال حاضر سعی داریم با تمرکز ‌روی یک هدف نهایت بهره‌وری و توسعه را پیاده‌سازی کنیم و در فاز بعدی به سراغ سایر شاخه‌های احصا‌شده خواهیم رفت.

آشنایی تیک‌طب

تیک‌طب زیرساختی(پلتفرمی) فناورانه و هوشمند جهت ارتباط کاربر با سرویس‌دهنده در حوزه سلامت است. این سامانه با هدف افزایش کیفیت خدمات پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی و… خلق شده است. تیم تیک‌طب متشکل از متخصصان حوزه مهندسی کامپیوتر، تکنولوژی اطلاعات، پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران خوشنام و باتجربه بوده که به طور مستمر در حال بررسی و رصد نوآوری‌های حوزه سلامت و ارتقای نرم‌افزار تولیدی خود است.

ایده تولید استارتاپ در حوزه سلامت از اواسط سال ۱۳۹۵ در یک گروه کوچک ۵نفره‌ ایجاد شد. از ابتدای سال ۱۳۹۶ پس از مطالعه، بررسی و طراحی برنامه راهبردی کلان و تفصیلی استارتاپ تیک‌طب، از اواسط سال ۱۳۹۶ کار برنامه‌نویسی آغاز و در ادامه از ابتدای سال ۱۳۹۷ با تشکیل تیم سلامت متشکل از تعدادی پرستار، پزشک عمومی، دکترای پرستاری و … تولید محتوای علمی و کاربردی در خصوص تعاریف دقیق فنی، دسته‌بندی سرویس‌ها، قوانین و مقررات، قیمت‌ها، رفتار و اخلاق حرفه‌ای و … در حوزه سلامت موجب رشد و غنی‌سازی تیک‌طب شد.

اکنون در آستانه افتتاح و ورود به بازار، تیک‌طب به اذعان متخصصان و مسئولان این حوزه به تکامل و بلوغ قابل قبول با ویژگی‌های منحصربه‌فردی رسیده است. مدل فعالیت تیک‌طب به صورت پلی ارتباطی، اتصال میان کاربر متقاضی و سلامت‌یار را بر قرار می‌کند.

در اپلیکیشن تیک‌طب شما به‌راحتی می‌توانید نوع سرویس، مکان و زمان مورد نظرتان را تعیین و درخواست سرویس سلامت خود را ارسال کرده و منتظر دریافت پذیرش آن از طرف سرویس‌دهنده‌ای با‌ صلاحیت لازم باشید.

در این برنامه شما امکان ایجاد پروفایل شخصی با قابلیت افزودن شرایط فیزیکی خاص، محدودیت‌ها و سوابق پزشکی خود را دارید. لذا تیک‌طب می‌تواند مرجعی مطمئن برای رصد و پایش اطلاعات تندرستی باشد.

در این استارتاپ شما امکان ایجاد پرونده سلامت سایر بستگان‌تان را دارید. به عنوان مثال، شما به عنوان سرپرست خانواده می‌توانید مادر، پدر، همسر و فرزند خود را زیرمجموعه خود قرار داده و برای آنها در خواست سرویس کرده و اطلاعات سلامت آنها را رصد کنید.

از آنجا که در تمام سازمان‌ها بازده عملکرد و شرایط روحی کارکنان متاثر از سلامتی آنهاست، تیک‌طب در اپلیکیشن پنل سازمانی خود به فکر نیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها بوده است. لذا با پیاده‌سازی راهکارهای خلاقانه، امکان پاسخگویی به درخواست‌های سازمان، مدیریت اطلاعات سلامت کارکنان به همراه ارائه گزارش‌های نوبه‌ای مورد نیاز را فراهم ساخته است.

قیمت خدمات در سامانه سلامت همراه تیک‌طب بر اساس نرخ مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده است که در صورت حمایت قانونی می‌تواند بر اساس قیمت‌های سازمان نظام پرستاری و یا اتحادیه صنف مراکز مراقبت‌های پرستاری تغییر کند.

هر کاربر قادر است قبل از ارسال درخواست خود نرخ خدمات و هزینه ایاب و ذهاب را در قالب یک پیش‌فاکتور مشاهده کند تا اصل شفافیت قیمت‌ و کنترل هزینه‌ برای کاربران تحقق یابد. همچنین در پایان و پس از قطعی‌شدن سرویس‌های انجام‌شده و اقلام مصرفی فاکتور نهایی صادر می‌شود.

کاربر متقاضی می‌تواند مبلغ فاکتور را از موجودی کیف پول الکترونیک خود و یا به صورت نقدی پرداخت کند. سرویس‌دهندگان پس از ثبت‌نام اینترنتی و بارگذاری مدارک، پس از تایید کارشناسان تیک‌طب و گذراندن دوره‌های آموزشی به‌کارگیری می‌شوند.

در تیک‌طب وجود سیستم مانیتورینگ، نظارت و ارائه مشاوره بلادرنگ توسط سوپروایزرهای متخصص ریسک‌های احتمالی را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. به منظور افزایش وفاداری و رضایتمندی مشتریان، اندازه‌گیری و ثبت فشار خون، تنفس، ضربان قلب و دمای بدن سرویس‌گیرنده در هر جلسه به رایگان انجام می‌گیرد. تیک‌طب این نوید را به شما خواهد داد تا با استفاده از این پلتفرم انجام خدمات سلامت آسان و هزینه‌های شما برای دریافت خدمات سلامت مدیریت خواهد شد لذا هدف اصلی تیک‌طب افزایش سطح کیفیت خدمات سلامت در ایران و ایجاد اعتماد و حس رضایت برای کاربران است.

با توجه به اهمیت حوزه سلامت و ضرورت تغییر فرهنگ به سمت اعتماد‌سازی و احترام به بیماران و پرستاران نیاز به چنین استارتاپ‌هایی بیش از قبل حس می‌شود. امیدواریم با تلاش‌های شبانه‌روزی و توجه به نیازهای مردم بتوانیم گام مهم و استراتژیکی در مسیر رشد صنعت سلامت دیجیتال و اکوسیستم استارتاپی ایران برداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.