«آمریدا» می‌گوید هر مخاطب، یک فرهنگ است

0

پرداختن به خصوصیات فرهنگی و قومیتی در روند اجرای یک برنامه تبلیغاتی بسیار مهم است، به این معنا که اگر طراحان برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی با تفاوت‌های فرهنگی مشتریان آشنا باشند، طبعا در برنامه‌ریزی خود موفق‌تر عمل خواهند کرد؛ چرا‌که هر فرهنگی با خود مجموعه‌ای از دانسته‌ها، خاطرات و یادبودهای جمعی را دارد که تنها برای مردم همان قوم و فرهنگ معنادار هستند و آشنا بودن با این خاطرات مشترک، می‌تواند در تأثیرگذاری هر چه بیشتر برنامه‌های تبلیغاتی عمل کرده و در نهایت بازخورد بهتری را از سوی مشتریان دریافت کند.

آژانس تبلیغاتی آمریدا (Améredia) نیز با توجه به همین اصل اساسی پایه‌ریزی شده است و با تشکیل یک گروه بازاریابی از فرهنگ‌های مختلف جهان، خصوصا آمریکا و آسیا، طرح و اجرای برنامه‌های قومیتی را در دستور کار خود قرار داده است. این آژانس در حال حاضر یکی از پیشرفته‌ترین گروه‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود که در زمینه فرهنگ‌های قومی و ملیت‌های مختلف عمل کرده و با تمرکز بر خصوصیات فرهنگی و قومی مصرف‌کنندگان، روش‌های تبلیغاتی خلاقانه و منحصربه‌فردی را در پیش گرفته است.

درک عمیق فرهنگ‌ها و احترام به جوامع مختلف از شعارهای اصلی این آژانس است که در نهایت باعث شکل‌گیری تبلیغاتی برجسته و متفاوت خواهد شد، به این معنا که تیم‌های بازاریابی این شرکت، با تمرکز بر خصوصیات فرهنگی مصرف‌کنندگان کالاها و خدماتی که اجرای تبلیغات آنها را به عهده گرفته‌اند، سعی در ارائه یک تبلیغ منحصربه‌فرد، نوستالژیک و معنادار برای همان مصرف‌کنندگان دارند و رسیدن به این مهم نیز در گرو شناخت دقیق فرهنگ‌ها و تفاوت‌های قومیتی و ملیتی آنهاست. آژانس آمریدا فلسفه خاص خود را بر پایه نکات زیر قرار داده است: خدمت به مشتری و احترام به جامعه فرهنگی وی، شناخت دقیق نیازهای مشتریان، تولید محتوای با کیفیت و مرتبط با علایق مشتری، انجام کارها با نهایت عشق و شور و در نهایت تبدیل‌شدن به یک شرکت پیشرو تبلیغاتی چندفرهنگی در سطح جهان. رسیدن به هدف عمده این شرکت یعنی ارائه خدمات به مشتریان دارای فرهنگ‌های مختلف، در حال حاضر نیز تا حدی اعمال شده‌ و بسیاری از فعالیت‌های این آژانس تحت‌الشعاع این هدف قرار گرفته‌اند، به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان جهانی، آژانس آمریدا را به عنوان یک شرکت تبلیغاتی چند فرهنگی می‌شناسند.

از جمله راهکارهای اصلی این شرکت برای برقراری یک ارتباط فرهنگی با مشتریان از طریق مشارکت واقعی با آنها صورت می‌گیرد، به این معنا که این آژانس از طریق فروشگاه‌ها، رسانه‌های مختلف ارتباطی و حتی در سطح جوامع، با به‌کارگیری عناصر مهم فرهنگی مصرف‌کنندگان با آنها ارتباط برقرار کرده و از طریق برجسته‌‌کردن خصوصیات فرهنگی مشترک و نوستالژیک آنها، یک رابطه واقعی را شکل داده است. به بیان دیگر، هرگاه بتوان با خاطرات یک قومیت مشخص شریک شد، می‌توان با آنها وارد یک ارتباط واقعی شده و در نهایت آن گروه قومیتی را به یک مشتری وفادار تبدیل کرد که نهایت اعتماد را به تولیدکننده مورد نظر پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.