آلونک و شیپور نمی‌خواهند مشاورین املاک را حذف کنند !

اولین همایش توسعه بازار املاک و مستغلات در حوزه آنلاین برگزار شد

0

اولین همایش توسعه بازار املاک و مستغلات در حوزه آنلاین، چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۳۹۷، در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد. در این همایش، رضا اربابیان‌ موسس و مدیرعامل شیپور، میلاد بازدار موسس و مدیرعامل آلونک و مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه املاک از سرمایه‌گذاری شیپور روی آلونک و ادغام این دو مجموعه، همچنین نتایج ورود کسب‌وکارهای آنلاین در کار دفاتر مشاورین  املاک صحبت کردند

اولین همایش توسعه بازار املاک و مستغلات در حوزه آنلاین، چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۳۹۷، در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

در این همایش، رضا اربابیان‌ موسس و مدیرعامل شیپور، میلاد بازدار موسس و مدیرعامل آلونک و مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه املاک از سرمایه‌گذاری شیپور روی آلونک و ادغام این دو مجموعه، همچنین نتایج ورود کسب‌وکارهای آنلاین در کار دفاتر مشاورین  املاک صحبت کردند.

رضا اربابیان، مدیرعامل شیپور که برگزار‌کننده این همایش بود، در سخنان خود از داستان پیدایش شیپور و استراتژی‌های آن سخن گفت. او علت ورود شیپور و تمرکز روی حوزه املاک را امری در راستای افزایش سهم خود از بازار خواند و شیوه خود را بر مبنای گسترش تعامل با بنگاه‌های املاک و مردم دانست.

به گفته اربابیان، شیپور در گام نخست، فروردین ۹۶ تعامل گسترده با بنگاه‌های املاک را در دستور کار خود قرار داد و در گام دوم، مهر ۹۷، پس از بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه رسید که با سرمایه‌گذاری در اپلیکیشن آلونک و ادغام آن در شیپور، سریع‌تر به هدف خود خواهد رسید. 

به گفته او، شیپور با ۲میلیون بازدید در روز، یکی از پرترافیک‌ترین سایت‌های ایران است که در سطح کشور ماهانه ۱۴ میلیون تماس تلفنی دارد.

او با اشاره به اینکه کاربران شیپور، ۹۰درصد از طریق اپلیکیشن و ۱۰ درصد از طریق وب‌سایت از خدمات ارائه‌شده استفاده می‌کنند، اعلام کرد که این نرم‌افزار بیش از ۲۰ میلیون نصب داشته است.

در این جلسه به این موضوع اشاره شد که با توجه به اینکه آگهی‌های حوزه املاک در شیپور ۴۰درصد از آگهی‌ها را به خود اختصاص داده بود، شیپور تصمیم به ورود جدی در این حوزه و طرح استراتژی جدید در این زمینه گرفت و حتی در این راستا لوگوی شیپور هم تغییر کرد.

آلونک و شیپور وارد حوزه کمیسیون مشاورین املاک نمی‌شوند

در ادامه میلاد بازدار، موسس آلونک درباره همکاری این مجموعه با شیپور اعلام کرد: هدف از ادغام شیپور و آلونک، استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه در کنار یکدیگر و در نتیجه ارائه بهترین خدمات در این حوزه بوده است. فعلا ۲ برند آلونک و شیپور، زیرمجموعه یک شرکت، هرکدام در حال فعالیت هستند.

در این جلسه،‌ تاکید شد که هدف از این همکاری، هرگز حذف مشاورین املاک به واسطه به وجود آمدن خدمات آنلاین نبود و تنها بحث‌ هوشمند‌شدن ارائه خدمات در حوزه املاک بود که باعث سرعت‌بخشیدن در ارائه خدمات به مشتریان خواهد شد. از حرفه مشاورین املاک به عنوان یک کار تخصصی یاد شد و اینکه قرار نیست هیچ‌یک از این دو مجموعه وارد حوزه کمیسیون دفاتر املاک شوند بلکه برای تسهیل انجام امور روزانه آنها آمده‌اند.

در بین صحبت‌ها، با اشاره به اینکه تماس تلفنی به عنوان یکی از موارد تاثیرگذار در کسب‌وکار مشاورین املاک است، موسس آلونک مطرح کرد که شیپور در حوزه مسکن به صورت ماهانه ۳ میلیون تماس تلفنی ایجاد می‌کند و یکی از اهداف هدایت این تماس‌ها به سمت مشاورین است؛ البته در حال حاضر، ۳۰ درصد از این تماس‌ها از سمت مشاورین املاک و ۷۰ درصد از طریق افراد عادی است.

آلونک و شیپور با همکاری یکدیگر به دنبال این هدف هستند که این نسبت برعکس شده و عمده ترافیک از سمت مشاورین املاک باشد.

در پایان مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه املاک با اشاره به اینکه از ورود تکنولوژی و خدمات آنلاین به هیچ حوزه‌ای نمی‌توان جلوگیری کرد، گفت:‌ ما از تمام مجموعه‌هایی که مانند آلونک، شیپور را به سمت مشاورین املاک و کار با آنها سوق داده است، تشکر می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.