‌بی‌تی‌سی‌جم، قرض‌دهی با بیت‌کوین

0

‌بی‌تی‌سی‌جم یک شرکت در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، است که خدمات قرض‌دهی را ارائه می‌دهد که در آن افراد از سراسر دنیا می‌توانند با هم در ارتباط باشند و با استفاده از بیت‌کوین به همدیگر قرض و وام دهند. این خدمات برای کاربران در کشورهایی که یک سیستم امتیاز اعتباری برای دریافت وام دارند، بر اساس یک الگوریتم امتیازدهی اعتباری خانگی در دسترس است. هدف این شرکت آن است که اعتبار مقرون‌به‌صرفه بوده و در همه جا در دسترس باشد.

بی‌تی‌سی‌جم بخشی از برنامه شتاب‌دهنده ۵۰۰ استارتاپز بود و سرمایه‌هایی را از ریبیت‌کپیتال، فاندیشن کپیتال، پانترا کپیتال و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر دریافت کرده است. این شرکت وام‌های بیت‌کوین تسهیل شده برای بیش از ۱۴میلیون دلار در بیش از ۱۲۰ کشور در سراسر دنیا دارد.

این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۲ برای کمک به افراد بنیانگذاری شد تا آنها به اعتبار مقرون‌به‌صرفه دسترسی داشته باشند. در برخی ‌کشورهای در حال توسعه، مانند برزیل، نرخ سود برای وام‌های شخصی می‌تواند بیش از ۲۰۰درصد در سال باشد. وام‌دهندگان متاسفانه با فرآیند‌های تهاجمی مواجه هستند که اعتباربخشی را دشوار می‌کنند. در اکتبر سال ۲۰۱۳، این شرکت در برنامه شتاب‌دهنده ۵۰۰ استارتاپز پذیرفته‌شده و روی آن سرمایه‌گذاری شد. در فوریه ۲۰۱۴، بی‌تی‌سی‌جم به سانفرانسیسکو نقل مکان کرده و شرکت خود را به طور گسترده‌ای توسعه داد. یک کارآفرین برزیلی و سهامدار سابق شرکت تجارت الکترونیکی برزیلی به نام بوسکیپ، گوستاوو گیدا رایس، در ماه مه به عنوان سهامدار و مسئول ارشد محصول به این شرکت پیوست.

در اواخر سال ۲۰۱۴، این شرکت وام‌های بیت‌کوین ۱۰ میلیون دلاری را با بیش از ۱۰۰هزار کاربر در بیش از ۱۲۰ کشور دنیا تسهیل می‌کرد. در ژانویه ۲۰۱۵ بی‌تی‌سی‌جم در دور اول تامین بودجه خود از سوی ریبیت کپیتال، ۵۰۰ استارتاپز، فاندرز کلاب، صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین و پانترا کپیتال سرمایه جذب کرد. در ماه مه ۲۰۱۵، این شرکت یک ابزار سرمایه‌گذاری خودکار و جدید را راه‌اندازی کرد. پاتریک مورک، مدیر اجرایی بنیاد بیت‌کوین، در همین سال به هیات مدیران این شرکت پیوست. در مارس سال بعد، بی‌تی‌سی‌جم به مشتریان خود از آمریکا اجازه نداد یک حساب روی سایت ایجاد کنند. مدیرعامل شرکت دلیل این محدودیت را مشکلات و تردیدهای نظارتی و قانونی درآمریکا دانست.  این شرکت به عنوان یکی از  استارتاپ‌های آینده‌دار فین‌تک معرفی و در فهرست ۲۵ استارتاپ بیت‌کوین برتر بیزینس اینسایدر از آن نام برده شده است.

به علاوه جزء ۱۰ استارتاپ برتر در حوزه فناوری بلاک‌چین است و تک کاکتیل آن را استارتاپ مالی برتر سال ۲۰۱۴ معرفی کرده است.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.