۴۴ Spark؛ آژانسی که به دنبال تغییر است

0

ایجاد یک مدل انقلابی و متفاوت، زمینه راه‌اندازی گروه بازاریابی ۴۴ Spark بوده است.

گروه بازاریابی ۴۴ Spark که در سال۲۰۱۱ تأسیس شده، به دنبال یک مدل پیشرفته از بازاریابی بوده و با حمایت و همکاری گروه ارتباطات و بازاریابی برند جگوار لندرور، شکل گرفته ‌و در حال حاضر با داشتن ۱۹ دفتر در ۱۷کشور دنیا، به عنوان یک تیم بازاریابی جهانی فعالیت می‌کند.

ما و آنها نداریم! فقط ما!

شفافیت در ارتباطات آن چیزی است که گروه بازاریابی  ۴۴ Spark آن را به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی خود معرفی می‌کند، به این معنا که این کمپانی با داشتن احساس مسئولیت در مقابل مشتریان، خود را ملزم می‌کند که با شفافیت کامل از مدل‌های بازاریابی خود صحبت کرده و آنها را در جریان روند راهکارهای خود قرار دهد. از آنجایی که احساس مسئولیت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک شرکت موفق خواهد بود، فرهنگ سازمانی این گروه بازاریابی بر مبنای این احساس شکل گرفته است؛ به این معنا که اعضای این گروه، مشتریان خود را جزئی از تیم خود قلمداد کرده و یا به بیان دیگر، خود را جزئی از شرکت مشتری می‌دانند، چراکه در نهایت موفقیت مشتریان است که موفقیت این شرکت را رقم خواهد زد.

به همین دلیل نیز در یک فضای شفاف، حرفه‌ای و مدرن، همکاری خود را با مشتریان آغاز می‌کنند. در همین راستا Hans Riedel، یکی از مدیران برجسته این کمپانی خاطر نشان می‌کند: «این در مورد ما و آنها نیست، این در مورد ماست». با توجه به این جمله می‌توان دریافت که یکی‌بودن با مشتریان و خود را جزئی از آنها دانستن، باعث شکل‌گیری فرهنگی در این سازمان شده است که مشتری و شرکت، هر دو یک کل به هم بافته تلقی شده و برای یک هدف فعالیت می‌کنند.

رمز موفقیت: کار گروهی

مدیران شرکت ۴۴ Spark با ذکر یک گفته معروف و قدیمی در رابطه با کسب‌وکارهای تبلیغاتی، شیوه بازاریابی خود را دقیق‌تر توضیح می‌دهند: سه گزینه بهتر، سریع‌تر و ارزان‌تر، سه نکته مهم در فرایند بازاریابی برای کسب‌وکارهای مختلف به شمار می‌روند که در نهایت می‌توان به دو گزینه مجهز شد؛ اما نکته‌ای که دست‌اندرکاران بازاریابی این شرکت به آن اذعان می‌کنند، دست یافتن به هر سه گزینه است.

این گروه بازاریابی معتقد است که کار گروهی می‌تواند در نهایت یک شرکت بازاریابی را برای رسیدن به هر سه گزینه یاری کند؛ یعنی در نهایت راهکاری را ارائه خواهد کرد که هر سه مفهوم سریع‌تر، ارزان‌تر و بهتر را در یک فرایند تبلیغاتی به مخاطبان القا کند. از آنجایی که کار تیمی یکی از مهم‌ترین و در عین حال حساس‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکاری به شمار می‌رود، گروه بازاریابی ۴۴ Spark سعی دارد که با تقویت این روحیه در بین کارمندان خود، به مهم‌ترین دستاوردهای یک کسب‌وکار تبلیغاتی دست پیدا کند که به‌زعم مدیران این شرکت، تا حدودی نیز به آن نزدیک شده است.

  چهار مرحله اصلی در ۴۴ Spark

تغییر، کارایی، تمرکز و در نهایت مزیت، چهار مرحله اصلی در فرایندهای بازاریابی این شرکت به شمار می‌روند. به این معنا که گروه ۴۴ Spark در وهله اول به دنبال تغییرات اساسی در روش‌های معمول بازاریابی بوده که با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و ایده‌های خلاقانه کارمندان خود به آن دست خواهند یافت.

نکته دوم در روش بازاریابی این کمپانی، ارائه راهکارهای متفاوت و تغییریافته‌ای است که کارایی داشته باشند، به این معنا که صرف روش‌‌های غیرمعمول و متفاوت که نسبت به نمونه‌های قبلی تغییر یافته‌اند، نمی‌توان یک فرایند بازاریابی دقیق را ارائه داد، بلکه این راهکارهای متفاوت زمانی ارزش خواهند داشت که کارایی داشته و با تأثیر بر مخاطبان، باعث رشد یک نام تجاری شوند.

در بخش سوم، تمرکز یکی از اصول اصلی در طراحی فرایند‌های بازاریابی این شرکت است، به این معنا که در صورتی می‌توان یک راهکار متفاوت و در عین حال مؤثر را در روند بازاریابی یک برند ارائه داد که تمرکز کافی درباره برند مذکور و راه‌های موفقیت آن انجام شده باشد، بنابراین، این گروه بازاریابی با صرف وقت و هزینه کافی، تمرکز روی یک برند و شناخت دقیق نام تجاری و مخاطبان آن را در دستور کار خود قرار می‌دهد تا در نهایت یک طرح کارا و در عین حال متفاوت را ارائه دهد.

شاید بتوان گفت تمام فرایند پر پیچ و خمی که این گروه بازاریابی، از ارائه راهکارهای متغیر و در عین حال مؤثر و متمرکز‌ طی می‌کند، برای نشان‌دادن آخرین مرحله، یعنی مزیت است، به این معنا که در نهایت آنچه باعث جلب توجه مخاطبان نسبت به یک برند خواهد شد، نشان‌دادن برتری و مزیت نام تجاری مذکور نسبت به دیگر برندهای رقیب است و گروه بازاریابی ۴۴ Spark نیز در تلاش است تا با استفاده از روش‌های متفاوت و منحصر‌به‌فرد، کارا و متمرکز به این نکته مهم، یعنی مزیت یک نام تجاری، دست پیدا کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.