کارکردهای غیر‌بازاریابی، بازاریابی محتوا!

0

سازمان‌ها و شرکت‌ها در هر صنعت و اندازه‌ای برای واحدهای مختلف خود از بودجه‌های معین و برنامه‌ریزی‌‌شده‌ای استفاده می‌کنند. آنجایی ‌که بازاریابی محتوا تقریبا در تمام بخش‌های یک سازمان مفید واقع می‌شود، استدلال‌های زیادی وجود دارد که ‌طبق آنها باید در زمینه بازاریابی محتوا بودجه‌ بیشتری هزینه شود. تقریبا تمام بخش‌های یک سازمان می‌توانند از کارکردهای بازاریابی محتوا بهره‌مند شوند.

  •    استخدام افراد نخبه و مستعد

سازمان‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از تولید محتوا، خود را مجموعه‌ای متشکل از افراد باهوش و کارآمد نشان داده و قدرت برند خود را به نمایش بگذارند. با این وسیله همواره انسان‌های خلاق و بااستعداد علاقه‌مند به همکاری با مجموعه‌ شما خواهند بود. بهره‌گیری از توانایی‌های بازاریابی محتوا می‌تواند یک سازمان را در جذب و استخدام افراد خلاق و باهوش به موفقیت برساند.

  •    آموزش به نیروهای درون‌سازمانی و افراد دیگر

یکی از کارکردهای بازاریابی محتوا، فراهم‌آوردن امکان آموزش دادن به افراد درون سازمان و دیگران است. بدون‌شک وقتی در حال یاددادن علمی هستید، خودتان بر آن تسلط بیشتری پیدا خواهید کرد. همچنین می‌تواند باعث ارتقای سطح علمی تمام افراد درون سازمان شود. علاوه بر آن‌، استفاده از محتوا در فضایی خارج از سازمان و برای تعلیم افراد دیگر، باعث کسب اعتبار و قدرت می‌شود.

  •    ایجاد روابط جدید با افراد

یکی از بهترین راه‌های استفاده از بازاریابی محتوا، دعوت افراد مختلف به همکاری در تولید محتوای شماست.

این افراد می‌توانند به‌عنوان مصاحبه‌شونده یا مصرف‌کننده‌ محصولات در محتوای ویدئویی شما حضور یافته و با دستورالعمل‌های خاصی به توضیح موضوعی بپردازند. بدون‌شک حضور این افراد می‌تواند گستره‌ای از روابط جدید را برای سازمان شما به ارمغان بیاورد که در زمان خود، تأثیر مثبت آن نمایان خواهد شد.

  •    نمایش رویکرد بشردوستی سازمان

بازار در شرایط فعلی جهان، یک بازار ارزش‌محور است و انسان‌ها دوست دارند با شرکت‌هایی کار کنند که عملکرد و رویکردشان با ارزش‌های آنها هماهنگ و هم‌مسیر است. تهیه‌‌ محتوایی ویدئویی از رویکرد بشردوستانه‌ شرکت شما می‌تواند برای آن ارزش‌آفرینی کرده و افراد را به سازمان شما علاقه‌مند کند.

  •    توانایی حفظ کارمندان ارزشمند

۴۶ درصد از مدیران منابع انسانی می‌گویند استخدام افراد کارآمد و مفید، بزرگ‌ترین چالش و مشکل کاری آنهاست. بنابراین حفظ کارمندان باهوش، مقید و با‌انگیزه یکی از بزرگ‌ترین وظایف یک سازمان است. طبق آمار ۵۴ درصد از کارمندان یک شرکت از اینکه خود را در یک رسانه به‌عنوان عضوی از یک مجموعه‌ موفق ببینند، خوشحال شده و به آن افتخار می‌کنند و این موضوع باعث ایجاد حس تعلق‌خاطر آنها به سازمان می‌شود.

  •    تنظیم روند بازار برای توسعه محصول جدید

قبل از آنکه محصولی تولید شود، می‌توانید روند بازار را با بازاریابی محتوا تغییر دهید. بازاریابی محتوا یک تکنیک با ریسک پایین برای حصول اطمینان از موفقیت محصول در بازار است. بازاریابی محتوا پیش از تولید محصول می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سمت شما جذب کند. البته این موضوع یکی از مواردی است که کمتر سازمانی به آن توجه کرده و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، اما می‌تواند برای مجموعه شما بسیار سودآور باشد.

  •    محتوای تولیدی، مرکز سوددهی مجموعه

بازاریابی محتوا می‌تواند به مرکز سوددهی و تولید ثروت مجموعه‌‌ شما تبدیل شود. به‌این‌ترتیب که می‌توانید محتوای تولیدی خود را – با هر زمینه‌ای – به شرکت‌ها و افراد علاقه‌مند بفروشید. بسیاری از شرکت‌ها برای دریافت ایده از محتواهای ویدئویی یا برداشت علمی از محتوای نوشتاری حاضر به پرداخت هزینه و خرید آن هستند.

  •    کاهش هزینه‌های عملیاتی 

ممکن است اعضای مجموعه‌‌ یا افراد جدیدی که وارد سازمان می‌شوند، برای تسلط بر آنچه ملزم به انجام آن هستند، نیازمند آموزش باشند. آموزش دادن روند انجام یک عملیات و تبدیل آن به محتوای ویدئویی روشی جذاب و کارا  در آموزش و کاهش احتمال خطای کارمندان است، چرا‌که می‌توان محتوا را بارها و بارها مشاهده کرد‌ و بر آن مسلط شد.

  •    پایین‌آوردن هزینه تحقیقات

هر فعالیتی که برای بازاریابی محتوا انجام می‌گیرد، از بخش تحقیقات و جستجوی محتواست. ما تحقیقات خود را تغییر داده، ویرایش کرده و درنهایت محتوای نهایی را تولید می‌کنیم.

تمام این فعالیت‌ها با توجه به تمام مصارف و سودی که دارد، نوعی از تحقیقات از قلب بازار است و اطلاعات خوبی از آن به شما می‌دهد. در حقیقت هزینه‌‌ تحقیقات در مورد بازار که اصولا‌ تحقیقاتی پرهزینه است، با تبدیل اطلاعات کسب‌شده به محتوا پایین می‌آید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.