کارمند خوبتان را سورپرایز کنید!

0

برای بازدهی بیشتر در یک کسب و کار جدید و تشویق کارمندان باید چه کار کرد؟ در اینجا می‌خواهیم به چند مورد از کارهای مؤثر در این زمینه اشاره کنیم.

۱. از عنصر سورپرایز استفاده کنید: تمام کارمندان از روز اول کاری یک هدیه ۲۰۰ دلاری دریافت می‌کنند. به جای اینکه هدایای دریافتی آنها دارای لوگوی شرکت باشد، ما هدایای شخصی‌سازی شده را که اسم کارمند یا اسم همسر او روی آن حک شده است، ارائه می‌دهیم. این کار آنها را سورپرایز می‌کند و آنها متوجه می‌شوند که شرکت ما به کارمندانش اهمیت می‌دهد.

۲.کارهای غیرعادی انجام دهید: انجام کارهای خانه هدیه‌ای است که استرس را کم می‌کند و به کارمندان فرصت می‌دهد تا زمانی را با دوستان و خانواده خود سپری کنند. بهتر است یک استارتاپ برای مثال سالانه هزاران دلار را صرف انجام کارهای خانه کارمندان تمام وقت خود کند. در این صورت شما روی سلامت و تندرستی کلی کارمندان خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

در این صورت اگر حتی به کارمندان شما پیشنهاد شغلی با درآمد بهتر شود، آنها شما را انتخاب خواهند کرد زیرا شما با آنها آنطور که شایسته آنهاست، رفتار کرده‌اید.

۳. هدایایی را انتخاب کنید که با رابطه شما متناسب است: اگر کارمندان ۵۰هزار دلار درآمد دارند، با هدایای ۳ دلاری به آنها توهین نکنید. کالاهایی را انتخاب کنید که متناسب با سمت آنها در شرکت است. برای مثال، هدیه‌ای که برای یکی از مدیران ارشد انتخاب می‌کنید، باید ارزشمندتر از هدیه یک دستیار بازاریابی رده پایین باشد. باید این را به خاطر داشته باشید که هر هدیه نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و باید تک تک کارمندان با هر سمت و مقامی را به رسمیت بشناسید و از آنها به گونه‌ای درست قدردانی کنید.

۴.یک یادداشت شخصی در هدیه بگنجانید: مدیر یا مدیرعامل کارمندان باید یک یادداشت با دستخط خود به هدایا ضمیمه کند به خصوص اگر چندين کارمند یک هدیه یکسان دریافت می‌کنند. یک یادداشت ساده موجب می‌شود که کارمندان به عنوان یک فرد به رسمیت شناخته شوند و این یادداشت نشان‌دهنده روابط بین مدیر و کارمند است. تهیه یادداشت‌های شخصی برای کارمندان زمان‌بر است به همین دلیل بسیاری از افراد به طور پیش‌فرض از کارت‌ها یا پیام‌های از پیش ساخته‌شده استفاده می‌کنند. اما کارمندان نسبت به مدیران و رؤسایی که آنها را قهرمان خود می‌دانند، وفادار خواهند ماند. سپاس و قدردانی از افراد برای مشارکت‌ها و همکاری‌های آنها از اعطای هدایای مختلف به آنها تاثیرگذارتر است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.