کارت هدیه ریز

0

استارتاپ ریز (Raise) یک شرکت خرید و فروش کارت‌های هدیه در شیکاگو است. این شرکت در سال ۲۰۱۳ توسط جورج بوسیس بنیانگذاری شده است.

ریز در ابتدا یکی از خدمات فرعی بوسیس به نام کوپن ترید بود که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شده بود. با وضع قوانین جدید برای کارت‌های هدیه در آمریکا و پیشرفت‌های فناوری همراه، به‌تدریج امکان خرید و فروش کارت از طریق تلفن هوشمند مهیا شد و این ایده به ذهن بوسیس رسید.

۲سال پس از راه‌اندازی این استارتاپ، بوسیس تیست‌باد تکنولوژی را به مبلغ نامشخصی خریداری کرد و مدیرعامل این شرکت، تایلر اسپالدینگ، به عنوان مسئول ارشد راهبردی ریز انتخاب شد.

در ژوئن ۲۰۱۶، ریز یک شرکت به نام اسلاید را نیز خریداری کرد. اسلاید به افراد امکان می‌دهد تا کارت‌های هدیه خود را در یک کیف پول دیجیتالی ذخیره کنند.

ریز قصد دارد یک دفتر در نیویورک نیز افتتاح کند. به گفته نیویورک تایمز، ارزش این استارتاپ در سال ۲۰۱۶ به ۱ میلیارد دلار رسید. مدل کسب‌و‌کار این استارتاپ بدین صورت است که از فروش هر کارت هدیه ۱۲ درصد کمیسیون دریافت می‌کند.

این شرکت با برخی ‌خرده‌فروشان نیز مشارکت می‌کند. ضمانت بازگشت وجه یک‌ساله این شرکت سیاستی است که مشتریان زیادی را به خود جلب می‌کند. به عبارت دیگر، اگر فردی به طور مستقیم از طریق بازار کار کارت هدیه خریداری کند، شرکت بازگشت وجه او را تا یک سال تضمین می‌کند. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.