چیزی بیشتر از یک فضای کار

فضای کار اشتراکی چه مزایایی برای استارتاپ‌ها دارد؟

0

قصه استارتاپ‌هایی که از پارکینگ یک خانه شروع کردند را همه شنیده‌اند. اما امروز به سختی بتوان در پارکینگ یک خانه استارتاپ راه‌ انداخت. امروز استارتاپ‌ها در سراسر جهان روند جدیدی را در پیش گرفته‌اند.

بسیاری از استارتاپ‌ها امروز نه از پارکینگ که از فضاهای کسب و کار اشتراکی شروع می‌کنند. بسیاری از آن‌ها برعکس پارکینگ خانه‌شان پس از بزرگ شدن کسب و کارشان نیز ترجیح می‌دهند در فضای کار اشتراکی به کارشان ادامه دهند. چرا که مزایای استفاده از فضای کار اشتراکی برای استارتاپ‌ها تنها دسترسی به یک محل کار مجهز و مقرون به صرفه نیست.

فضای کار اشتراکی به استارتاپ‌ها فرصت‌های خوبی برای توسعه کسب و کارشان می‌دهد. این فرصت‌ها، فرصت‌های زیادی هستند و مدیران استارتاپ‌ها می‌توانند بسته به نوع و وضعیت کسب و کارشان بهره‌های مختلفی را از آن‌ها ببرند. این فرصت‌ها تنها محدود به استارتاپ‌ها نیست. شاید به همین جهت است که استفاده از فضای کار اشتراکی یک روند رو به گسترش در دنیاست.

طبق آمار موسسه تحقیقاتی کوشمن و ویکفیلد، تقاضا برای فضای کار اشتراکی هر سال ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

در اینجا سعی می‌کنیم برخی از این فرصت‌ها و مزایا را معرفی کنیم.

انعطاف‌پذیری

مدیران استارتاپ‌ها به خوبی می‌دانند که انعطاف‌پذیری برای استارتاپشان بسیار مهم است. ‌آن‌ها دوست دارند بتوانند تصمیمات سریعی بگیرند و گاهی تغییراتی بسیار سریع ایجاد کنند. یک استارتاپ ممکن است در  روزهای اولش تنها یک کارمند داشته باشد اما چند ماه بعد تعداد کارکنانش را افزایش دهد.

این روند می‌تواند برعکس نیز باشد. استفاده از فضاهای کار اشتراکی به استارتاپ‌ها این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تعویض دفتر یا خرید تجهیزات اداری تازه ظرف چند ساعت برای نیروهای جدیدشان فضای کار محیا کنند.

قراردادهای انعطاف‌پذیر و کوتاه مدت در فضاهای کار اختصاصی این امکان را در اختیار مدیران استارتاپ‌ها می‌گذارد تا بسته به شرایط و بودجه‌شان از سرویس‌های متفاوتی استفاده کنند و آن‌ها را به سرعت تغییر دهند.

تاثیرگذاری بر مخاطبان

ممکن است که با تکنولوژی‌های امروز بیشتر کارها از راه دور انجام شود. اما هنوز هم قرارهای رو در رو هستند که بیشتر وقت‌ها کار را نهایی می‌کنند. یک جلسه در اتاق کنفرانس یا در دفتر کار، تاثیر بیشتری از همان جلسه در یک کافی‌شاپ خواهد داشت.

دفاتر کار اشتراکی فضای با پرستیژ و مجهزی را با اتاق‌های کنفرانس مجهز در اختیار استارتاپ‌ها می‌گذارند. همچنین این امکان وجود دارد که استارتاپ‌ها محل کار خود را با هزینه کمتر در مناطق اداری شهر مستقر کنند و به مخاطبانشان نزدیک باشند.

با استفاده از فضای کار اشتراکی، مدیران لازم نیست هزینه زیادی برای یک دفتر مجهز بپردازند. در فضاهای کار اشتراکی هر زمان که لازم است می‌توان از اتاق‌های کنفرانس و جلسات و سایر امکانات موجود استفاده کرد.

برقراری ارتباط و شبکه‌سازی

مدیران استارتاپ‌ها می‌دانند که یکی از راهکارها برای برای گسترش کسب و کارشان، گسترش ارتباطات است. کسب و کارها و افراد دیگر می‌توانند مشتری و یا ارائه‌دهنده سرویسی به یک استارتاپ باشند. علاوه بر این‌ها، این ارتباطات برای کسب و کارها جنبه آموزشی نیز دارند.

برای برقراری ارتباط با سایرین یکی از بهترین راه‌ها حضور در یک فضای کاری اشتراکی است. در این فضاها کسب‌وکارهای مختلفی حضور دارند، علاوه بر این‌ها در شرکت‌های بین‌المللی فضای کسب و کار، امکان ارتباطات با کسب و کارهایی از سراسر جهان وجود دارد و می‌توان از میان این ارتباطات سرمایه‌گذار، مشتری و یا همکار پیدا کنید.

بهینه‌سازی هزینه‌ها

برای خیلی از استارتاپ‌ها، میزان سرمایه در گردششان اهمیت زیادی دارد. آن‌ها ترجیح می‌دهند که سرمایه‌شان را به جای رهن ملک و یا خرید تجهیزات اداری در کارشان به گردش درآورند. خیلی‌ها همچنین ترجیح می‌دهند به جای اینکه همه امکاناتی را که لازم دارند یک جا تهیه کنند، به شرایطی دسترسی داشته باشند که بتوانند به صورت موقت از این امکانات استفاده کنند و هزینه‌هایش را بپردازند.

همچنین فضاهای کار اشتراکی این امکان را به استارتاپ‌ها می‌دهند که نیروهای اداری و خدماتی استخدام نکنند و استخدام‌هایشان تنها بر روی کار متمرکز باشد. فضاهای کار اشتراکی نیاز استارتاپ‌ها به منشی، نیروی خدماتی و مسئول آی‌تی را با کمترین هزینه مرتفع می‌کنند.

این موارد در کنار چیزهایی همچون امکان یافتن ایده‌های جدید کسب و کار، سرویس‌های اداری مقرون به صرفه، دسترسی به تکنولوژی‌های به روز دنیا و … فضاهای کسب و کار اشتراکی را به گزینه‌ای مناسب برای استارتاپ‌ها تبدیل می‌کند.

سروکورپ

سروکورپ یک شرکت ارائه‌کننده دفاتر کار اشتراکی است که چهل سال پیش در کشور استرالیا کار خود را آغاز کرده است. این شرکت هم‌اکنون ۱۶۰ شعبه در سراسر جهان دارد. این شرکت از سال ۹۵ در ایران آغاز به کار کرد و هم‌اکنون دو شعبه در برج کیان و ساختمان پارک تهران دارد.

خدمات این شرکت شامل دفاتر کار اختصاصی و مجازی، میز کار اختصاصی و اشتراکی و همچنین اتاق جلسات و سالن کنفرانس می‌شود. سروکورپ علاوه‌بر ارائه تمام ملزومات یک دفتر کار از جمله اینترنت امن، خط تلفن اختصاصی، منشی اختصاصی، ماشین‌های اداری و تیم پشتبانی، امکان شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با شبکه ۴۰ هزار نفری از مشتریان خود در سراسر جهان را فراهم می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.