چرا باید حواستان به دورو برتان باشد؟

0

«پیشرفت شما در اقتصاد توانایی‌تان را برای حفظ کارمندان افزایش می‌دهد.»

هرچه بیشتر در عرصه تجارت پیش می‌روید، تجربه شما از بالا و پایین‌های اقتصاد بیشتر می‌شود. در این میان با توجه به شرایط اقتصادی، شما همواره در تلاش هستید تا در صورت امکان نیروی کار خود را به کمترین میزان لازم برسانید و از طرفی به هر وسیله ممکن تلاش می‌کنید تا کارمندان خبره خود را در شرکت خود نگه دارید. اما به طور کلی و خارج از نگرانی‌های موجود در عرصه تجارت و پیش از هر چیزی، سازوکار استخدام، مشخص کردن پاداش‌ها، روش‌های تقویت روحیه و همچنین مشخص کردن سیاست‌ها و روند حفظ و ابقای کارمندان از ضروریات یک کسب‌وکار است.

 اقتصادهای قدرتمند

زمانی که یک اقتصاد منطقه‌ای یا جهانی تبدیل به اقتصادی قدرتمند می‌شود به کارمندان بیشتری برای ارضای نیازهای خود احتیاج پیدا می‌کند. این به معنای کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد است. اگر رشته‌ای که تجارت شما در آن جریان دارد هم پای اقتصاد حرکت نکند در رقابت‌هایی مانند منابع انسانی، تکنولوژی اطلاعات، امور مالی و بازاریابی دچار مشکلات جدی خواهید شد. در این‌گونه موارد جهت کمک به حفظ کارمندانتان بایستی آنان را با پیشنهاد پرداخت هزینه و مزایای بیشتر و همچنین ترفیع رتبه در شرکت خود نگه دارید. برای مثال زمانی که اقتصاد منطقه اقتصادی قوی باشد، به دلیل رونق ساخت‌وساز، یک شرکت محوطه‌سازی برای حفظ کارمندان خود بایستی حقوق و مزایای آنان را به طور رقابتی در سطح قابل قبولی نگاه دارد. این در حالی است که اگر در آن منطقه بر اثر خشکسالی یا رکود نیاز به محوطه‌سازی کم شود، این شرکت خیلی آسان‌تر می‌تواند کارمندان خود را استخدام کند و برای حفظ آن‌ها نگرانی نداشته باشد.

 اقتصاد ضعیف

زمانی که یک اقتصاد در حال تقلا و دست‌وپا زدن است، صاحبان شرکت شروع به اخراج کارمندان اضافه خود می‌کنند. در این زمان استخدام افراد شبیه به بازار خریدوفروش می‌شود. در این هنگام کارمندان شما به ترک شرکت شما فکر نمی‌کنند و شما هیچ استعفای داوطلبانه‌ای نخواهید دید. همچنین توانمندی شما برای اخراج و جایگزینی کارمندان بیشتر خواهد شد. بنابراین باید در حوزه مدیریت منابع انسانی همیشه نیم‌نگاهی هم به اقتصاد منطقه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید داشته باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.