چراغ روشن اکونومیست: نمونه یک تبلیغ تعاملی

0

از جمله راهکارهایی که در علم بازاریابی مورد استفاده برندهای مختلف قرار می‌گیرد، روش بازاریابی تعاملی است که تمرکز اصلی آن روی برقراری ارتباط با مشتریان است، اگرچه تمام شیوه‌های بازاریابی در نهایت به برقراری ارتباط با مصرف‌کننده ختم می‌شوند، اما تبلیغات تعاملی به طور خاص بر این موضوع تأکید کرده و با تمرکز بر یک نکته خلاقانه در مورد یک برند خاص، سعی دارد تا بر ذهن مخاطبان تأثیری ماندگار و قابل ملاحظه بر جای بگذارد. این شیوه دربردارنده برقراری یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و مشتری بوده و با ابزارهای مختلف آنلاین و آفلاین قابل اجراست.

عموما کارشناسان علم بازاریابی معتقدند که روش تبلیغ تعاملی چندان برای برندهای کوچک و تازه ظهور که کمتر در بین مردم شناخته شده‌اند، تأثیرگذار نبوده؛ بلکه در ارتباط با برندهای بزرگ و شناخته‌شده بهتر جواب می‌دهند. دلیل این امر نیز می‌تواند این نکته باشد که در شیوه تبلیغ تعاملی، ذهن مخاطبان باید ارتباط تبلیغ را با برند مورد نظر پیدا کنند و از این منظر باید شناختی ضمنی از آن برند خاص داشته باشند تا بتوانند این ارتباط را کشف کنند. از آنجایی که راهکار تعاملی در تبلیغات، نیاز به برقراری یک ارتباط دو‌سویه بین فروشنده و مصرف‌کننده دارد، این شیوه جایگاه ویژه‌ای را برای مشتریان و مصرف‌کنندگان قائل می‌شود چراکه در نهایت این مخاطب است که باید پیام مورد نظر را از سوی یک برند خاص دریافت کند.

یکی از نمونه‌های موفق تبلیغات تعاملی، طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی برای مجله اکونومیست است. این تبلیغ آفلاین که توسط گروه بازاریابی BBDO ارائه شده است، سعی در برقراری ارتباط بین یک برند خاص و مخاطبان آن برند دارد. بیلبورد مذکور یک صفحه بزرگ قرمز رنگ است که در انتهای آن نام اکونومیست نوشته شده و در وسط آن نیز یک لامپ قرار دارد. حسگرهای موجود در این صفحه به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که در صورت عبور یک فرد از زیر این لامپ، چراغ آن روشن می‌شود؛ به این ترتیب عابرانی که از زیر این بیلبورد عبور می‌کنند، در صورت روشن‌شدن این چراغ، توجه ویژه‌ای به آن داشته و وارد یک ارتباط تعاملی با آن می‌شوند و در نهایت نیز با دیدن عنوان اکونومیست، این ارتباط به صورت موفقی انجام می‌گیرد و مخاطب، پیام این تبلیغ را که بر نقش این مجله اقتصادی در روشنگری فکر و ذهن تأکید دارد، دریافت می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.