چالش‌های کلیدی استخدام برنامه‌نویس در استارت‌آپ‌ها و راه حل‌های کوئرا برای آن

0

اگر یکی از غول‌های تکنولوژی جهان مانند گوگل، اپل یا فیس‌بوک نیستید، مثل تقریباً تمام سازمان‌های دیگر دنیا، استخدام برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای برای شما هم چالش‌برانگیز خواهد بود.

از پیدا کردن استعدادها تا متقاعد کردن آن‌ها برای همکاری، راهی پرفراز و نشیب پیش روی شما است. در این مطلب با زوایای مختلف این مسئله مواجه خواهیم شد؛ این که چه مشکلاتی در این راه وجود دارد و چگونه می‌توان آن‌ها را حل کرد.

۱- یافتن و جذب استعدادها

پیدا کردن استعدادهایی که دقیقاً با نیازهای شما هماهنگ باشند، زمان‌بر است. با این حال استفاده از سایت‌های کاریابی می‌تواند بسیار مفید باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید، مشخص کردن نیازمندی‌ها و بعد از آن منتظر ماندن برای پیدا شدن متقاضیان است.

۲- ارزیابی توسعه‌دهندگان

یافتن برنامه‌نویس‌های با تجربه و مطمئن شدن از آن  در یک مصاحبه کار آسانی نیست؛ اما دو نکته در این بین می‌تواند تاثیرگذار باشد: اولین موضوع مصاحبه گروهی با اعضای کلیدی تیم است.

این کار در پرسیدن سوالات مناسب برای بررسی تطابق با فرهنگ سازمانی به شما کمک می‌کند. و دومین موضوع، تعیین یک تمرین کوچک برای ارزیابی متقاضی است تا در خانه آن را انجام دهد و نتیجه را برای شما ارسال کند.

۳- رزومه‌های گمراه‌کننده

اعتماد کردن به رزومه‌ها به یکی از چالش‌های بزرگ برای استخدام برنامه‌نویس‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است. پیدا کردن افراد شایسته‌ای که توانایی واقعی آن‌ها با توانایی‌هایی که در رزومه فهرست کرده‌اند یکسان باشد، هر روز سخت‌تر می‌شود. این بدگمانی بعضی از سازمان‌ها را وادار کرده است تا به جای یک مصاحبه، متقاضی‌ها را در چند مرحله مصاحبه ارزیابی کنند.

از آن‌جایی که این مصاحبه‌های چند مرحله‌ای هم زمان‌بر است، تعدادی از سازمان‌ها روش‌های دیگری را انتخاب کرده‌اند که یکی از آن‌ها استفاده از رزومه‌های مهارت‌سنجی شده است.

در این رزومه‌ها مهارت متقاضی توسط شخص ثالث از قبل ارزیابی شده است یا بعد از درخواست کارفرما مورد سنجش قرار می‌گیرد. از این طریق زمان مورد نیاز برای استخدام کاهش می‌یابد و به سازمان اطمینان خاطر بیشتری برای جذب متقاضی می‌دهد.

در جهان وبسایت‌هایی از جمله «HackerRank» و «Lytmus» و در ایران وبسایت «کوئرا» این خدمات را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند.

۴- فرهنگ سازمانی متقاعدکننده

بهترین توسعه‌دهنده‌ها شغل‌هایی با درآمد بالا در شرکت‌های مطرح دارند؛ به همین دلیل متقاعد کردن آن‌ها برای تغییر شغل کار آسانی نیست. فعالیت‌هایی مثل ساختن فرهنگ سازمانی و تعادل زندگی-کار می‌تواند بازی را به نفع شما تغییر دهد.

۵- تصمیم‌گیری سریع

برای سازمان خود یک فرایند مصاحبه‌ جامع تعریف کنید تا صفات و ویژگی‌های کلیدی کارجویان را همراه با توانایی‌های فنی اصلی آن‌ها بسنجید.

در نتیجه زمانی که ما با یک متقاضی عالی روبرو می‌شوید، کاملا آماده‌اید تا بتوانید تمام مصاحبه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را در یک روز انجام دهید. فراموش نکنید که زمان زیادی را نمی‌توانید برای پیدا کردن افراد مناسب تلف کنید.

سیستم مدیریت فرایند جذب استخدام برنامه‌نویس کوئرا

در کنار راه حل‌های گفته شده، سرویس‌ها و محصولات مختلفی هم در این راه عصای دست مدیران سازمان‌ها شده‌اند. Quera Careers هم یکی از این سرویس‌ها است که اختصاصا بر روی فرایند جذب برنامه‌نویس‌ها تمرکز دارد.

این سرویس می‌تواند در مراحل مختلف جذب نیرو به کمک سازمان شما بیاید؛ از برندینگ کارفرمایی که در بلندمدت می‌تواند استعدادها را به سمت سازمان شما جذب کند تا آزمون‌های مهارت‌سنجی فنی که می‌تواند شما را در شناسایی بهترین برنامه‌نویس‌ها یاری کند. در ادامه با کلیدی‌ترین خدمات کوئرا برای استارت‌آپ‌ها آشنا خواهید شد.

ثبت آگهی شغلی رایگان

شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه آگهی استخدام برنامه‌نویس مورد نیازتان را در کوئرا ثبت کنید تا در معرض دید کاربران کوئرا قرار بگیرد. علاوه بر این می‌توانید آگهی شغلی را در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت سازمان خود به اشتراک بگذارید و افرادی را از این طریق جذب کنید.

پایپ‌لاین پیشرفته مدیریت رزومه‌ها

بعد از دریافت رزومه کارجویان، می‌توانید رزومه‌های دریافتی از آن‌ها را در پایپ‌لاین کوئرا به صورت رایگان سامان‌دهی کنید.

پایپ‌لاین کوئرا مراحلی از جمله درخواست، تماس تلفنی، مصاحبه، تایید اولیه، تست فنی و استخدام دارد که می‌توانید وضعیت کارجوها را در این مراحل مدیریت کنید.

از این طریق علاوه بر این که شما تمرکز بیشتری بر روی فرایند جذب نیرو پیدا می‌کنید، کارجوها نیز از وضعیت درخواست خود مطلع می‌شوند. همچنین امکان مهارت‌سنجی فنی در داخل پایپ‌لاین جذب خود را نیز خواهید داشت.

پایپ‌لاین استخدام برنامه نویس در کوئرا

برندینگ کارفرمایی

فرایندهای جذب در سازمان‌های بزرگ معمولاً مدتی قبل از نیاز به نیروی جدید شروع می‌شود. ایجاد برند کارفرمایی سبب می‌شود در آینده انرژی کمتری برای جذب استعدادها در سازمان صرف شود.

در کوئرا امکان تعریف رویداد‌هایی به صورت حضوری و یا آنلاین با همکاری سازمان شما وجود دارد تا از طریق آن بتوانید در جامعه‌ی برنامه‌نویسان برند کارفرمایی خود را تقویت نمایید.

رزومه مهارت‌سنجی شده در بانک رزومه

بیش از ۵۰۰۰ نفر از توسعه‌دهندگان تا کنون در مسابقات برنامه‌نویسی کوئرا شرکت کرده‌اند و از طریق سیستم امتیازدهی کوئرا رتبه‌بندی شده‌اند.

شما می‌توانید عملکرد آن‌ها را در بانک رزومه کوئرا مشاهده کنید و برنامه‌نویسان مورد نیاز خود را از این طریق دعوت به همکاری کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.