چند پیشنهاد ساده برای کاهش استرس در روزهای خانه‌نشینی

0

اگر هنوز استرس جسم و زندگی شما را مختل نکرده و تنها به دنبال راه‌های ساده‌ای برای پر کردن وقت خالی و جنگیدن همزمان با اضطراب می‌گردید، این مطلب را بخوانید.

فعالیت کسب‌و‌کارتان کم شده؟ به‌خاطر سلامت کارکنان دورکار شده‌اید؟ یا اینکه با وجود کار‌کردن به همان شیوه قبلی، به‌خاطر کمتر‌شدن معاشرت‌ها و تفریحات‌تان وقت اضافه می‌آورید؟ وقت اضافه‌تان چطور می‌گذرد؟ آمار کشته‌های بیماری را می‌خوانید و استرس شما را میخکوب می‌کند؟ احساس می‌کنید تمرکزتان کمتر شده، بهانه‌گیر شده‌اید و قلبتان آنقدر بزرگ شده که همه قفسه سینه‌تان را اشغال کرده؟ فکر می‌کنید چیزی نمانده که اضطراب شما را از پا دربیاورد و بخش زیادی از انرژی‌تان به مقابله با بیماری‌هایی می‌گذرد که ناگهان سر و کله‌شان پیدا شده؟ شما تنها نیستید! درحالی‌که جهان یکی از بزرگ‌ترین بحران‌هایش را تجربه می‌کند، هجوم اضطراب و درگیر‌شدن با عوارض ناشی از آن طبیعی به نظر می‌رسد. اگر بیش از اندازه مضطرب یا ناامید هستید، خواندن این مطلب کمکی به شما نمی‌کند و چاره‌ای جز وقت‌گرفتن از یک درمانگر که امکان برگزاری جلسات ویدئویی را دارد، برایتان باقی نمی‌ماند. اما اگر هنوز استرس جسم و زندگی شما را مختل نکرده و تنها به دنبال راه‌های ساده‌ای برای پر کردن وقت خالی و جنگیدن همزمان با اضطراب می‌گردید، این مطلب را بخوانید. ما چند راه‌حل قدیمی را به شما یادآوری می‌کنیم.

دفترچه رنگ‌آمیزی بخرید

تمرکز‌کردن روی یک فعالیت مشخص، فارغ از آنکه آن فعالیت چقدر به پیشرفت یا آگاهی شما خدمت می‌کند، چیزی است که به آن نیاز دارید. باید برای چند دقیقه هم شده در یک کار غرق شوید و همه خبرها و آمارها را فراموش کنید. کتاب‌های رنگ‌آمیزی بزرگسالان دقیقا همان چیزی هستند که به آن نیاز دارید. یک جعبه مدادرنگی ۲۴‌رنگ و یک کتاب رنگ‌آمیزی را سفارش دهید و تصور نکنید که وقت خالی‌تان حتما باید صرف نجات بشر و تحول اندیشه‌تان شود. خالی کردن استرس، چیزی است که در شرایط فعلی به آن نیاز دارید.

در خانه ورزش کنید

نداشتن تحرک کافی می‌تواند استرس شما را بیشتر کند. یادتان نرود که مغز و بدن شما با هم در ارتباط هستند و اگر فعالیت جسمی‌تان کمتر شود، اختلالات روانی هم ساده‌تر شما را در خود فرو می‌برند. برای ورزش روزانه برنامه‌ریزی کنید و با کمک اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های یوتیوبی، حتی برای ۱۵‌دقیقه در روز هم که شده بدن و ذهنتان را به آرامش ناشی از ورزش دعوت کنید.

بنویسید

شاید نوشتن آنچه که این روزها تجربه می‌کنید، گذشته از کم‌کردن استرس‌تان، ارزش دیگری هم داشته باشد. خواندن اتفاقات عجیب این روزها در سال‌های پس از طوفان، قطعا جالب به نظر خواهد رسید. اما علاوه بر آن، نمی‌توان انکار کرد که روزمره‌نویسی یکی از موثرترین راه‌های کاهش استرس است. مهم نیست که چه احساسی دارید؛ سعی کنید برای چند دقیقه خودسانسوری را کنار بگذارید و حال و هوایتان را همانطور که در وجودتان جریان پیدا کرده، روی کاغذ بیاورید.

کمتر چای و قهوه بخورید

شما هم یکی از کسانی هستید که چای را نه به‌خاطر طعم خاص و تاثیر ویژه‌اش، بلکه به‌خاطر سرگرم‌شدن و وقت‌گذراندن می‌خورید؟ خب، باید بدانید که حاصل این شیوه وقت‌گذرانی، چیزی جز افزایش استرس شما نیست. سعی کنید در این روزها مصرف چای و قهوه را کمتر کنید تا هم چرخه خوابتان به هم نریزد و هم اضطرابتان بیشتر نشود.

برنامه‌ریزی کنید

عقب‌افتادن کارها می‌تواند یکی از دلایل اصلی هجوم اضطراب باشد. اگر شیوه کار‌کردنتان تغییر کرده، بعید نیست که از برنامه‌هایتان جا مانده باشید و به‌خاطر آن مدام با اضطراب درگیر شوید. سعی کنید همه وظایفی که بر دوشتان است را همراه با انتظاراتی که از خود دارید، روی کاغذ بیاورید و برای‌شان برنامه‌ریزی کنید تا اضطراب کمتر به شما حمله کند.

در یک کانال طنز عضو شوید

خندیدن یکی از راه‌های موثر مقابله با استرس است و این روزها محتوای طنز ارزشمند هم به اندازه کافی در اختیار شما قرار دارد. سری به صفحات اینستاگرام بزنید و چند اکانت خوب را دنبال کنید. حالا که خبری از خندیدن در کنار دوستان نیست، فرصت قهقهه‌زدن مقابل تلفن همراه را به خود بدهید. البته در کنار این راه، می‌توانید شب‌ها بساط گفت‌و‌گوی اینترنتی و تصویری را با دوستان‌تان فراهم کنید و بهانه تازه‌ای برای نشاندن خنده روی لب‌هایتان دست و پا کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.