پیامدهای اقتصادی نوسانات ارز در بازار فارکس

0

نوسانات در بازار معاملات فارکس به عنوان بازار بورس بین المللی به مواردی اطلاق می گردد که به واسطه آنها تغییراتی در نرخ ارزها به وجود آمده که این تغییرات شامل میزان غیر مطمئن و بسیار پرخطر و ریسک‌ پذیر تر در قیمت ارزها می‌باشد.

انواع مختلف نوسانات در بازار معاملات فارکس

در صورتی که نوسانات دارای دامنه بالاتری باشد بدین معنی باشد که نرخ ارز مورد نظر می تواند در دامنه بزرگتر حرکت کرده و نوسانات زیاد این معنا را ایجاد می نماید که قیمت یک ارز می‌تواند در بازه زمانی کوتاهی به مقدار قابل توجهی تغییر نماید.

در عین حال نوسانات پایین به این معنا می باشد که نرخ ارز تغییرات چشمگیری به خود نخواهد دید بلکه تغییرات قیمت مربوط به ارز مورد نظر در بازار معاملات فارکس صورتی ثابت داشته و در طی دوره زمانی مشخصی اتفاق خاص و ناگهانی برای قیمت ارز مورد نظر به وجود نخواهد آمد.

در حالت کلی موضوعی که مشخص است این موضوع می باشد که هر چه میزان نوسانات بالاتر باشد ریسک معاملات انجام شده در بازار معاملات فارکس به واسطه جفت ارزها نیز به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد. اگر بخواهیم از نظر تحلیل تکنیکال نوسانات بازار فارکس را مورد بررسی قرار دهیم نوسانات معمولا به تغییرات استاندارد قیمت یک جفت ارز در یک بازه زمانی مشخص گفته می شود.

معمولاً از واژه نوسانات برای مشخص کردن میزان ریسک هایی که در هنگام را جفت ارز وجود دارد در یک بازه زمانی مشخص یاد می گردد. شکل این نوسانات به صورت سالیانه مشخص شده و ممکن است به صورت عددی مطلق و یا درصدی از ارزش اولیه یک جفت ارز در بازار معاملات فارکس باشد همچنین میزان نوسانات یک جفت ارز به میزان غیر قابل پیش بینی قیمت یک جفت ارز در بازه زمانی مشخصی اشاره دارد که میزان نوسانی که در انجام معاملات مربوط به جفت ارز مورد نظر ایجاد می گردد را مشخص می کند.

نوسانات فارکس در بازار معامله گران

نوسانات ایجاد شده در بازار معاملات فارکس معمولا به دلیل نمایش میزان ریسک و حرکت غیر قابل پیش بینی و به عنوان یک نشانه منفی شناخته می شود. همچنین در عین حال یک موضوع وجود دارد و آن موضوع این میباشد که هر چه میزان نوسانات بالاتر برگزار شود معاملات فارکس برای معامله‌گران که از بروکر های مختلفی مانند آلپاری برای انجام معاملات خود استفاده می کنند بسیار جذاب تر می شود.

امکان ایجاد سود مناسب در نوسانات بازار همواره مورد توجه بسیاری از معامله‌گران روزانه در بازار معاملات فارکس بوده و این موضوع از نظر معامله گران بلند مدت که اهل معاملات روزانه در بازار معاملات فارکس نیستند از دیدگاه کاملاً متفاوتی بهره می‌برد.

تاثیرات مثبت و منفی نوسانات فارکس

در حالت کلی می توان این طور بیان کرد که نوسانات فارکس به تغییرات قیمت انواع ارزها در بازار جهانی ارتباط مستقیم دارد. همچنین نوسانات و حرکت قیمت انواع موتور ارزان می‌تواند از ساعتی نسبت به ساعت دیگر و یا از لحظه نسبت به لحظه دیگر دارای تفاوت بوده که این تغییرات به عوامل و پارامترهای مختلفی وابسته می‌باشد.

در حالت کلی نوسانات برای بعضی از معامله‌گران فعال در بازار معاملات فارکس روی مثبتی داشته و در عین حال برای بعضی از معامله‌گران منفی قلمداد می شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.