حضور شرکت‌های برگزیده پارک علم و فناوری گیلان در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ تهران

1

پارک علم و فناوری گیلان با هدف حمایت و معرفی دستاوردهای مرتبط واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های ICT و محصولات دیجیتال و شناسایی و جذب سرمایه‌گذار به ریاست دکتر علی باستی و به همراه تعدادی از شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و پارک، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ایران با نام اختصاری الکامپ (Elecomp)، به عنوان مهمترین و معتبرترین رویداد فناوری اطلاعات IT در ایران به شمار می‌آید که هر ساله با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در این زمینه برگزار می‌گردد. در سال ۹۸ نیز بیست و پنجمین دوره این نمایشگاه از تاریخ ۲۷ تا۳۰ تیر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه الکامپ با رویکرد شناسایی دستاوردها و پیشرفت های جدید در زمینه ی IT و همچنین تسهیل شرایط صادرات تکنولوژی های داخلی ایجاد شده است که در سال های اخیر با رشد چشمگیر استارتاپ های داخل کشور و شرکت آن ها در این رویداد حال و هوای ویژه به این نمایشگاه بخشیده شده است.

دکتر امیر ملک‌پور معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان ضمن تاکید بر اهمیت نمایشگاه الکامپ به عنوان امکانی مناسب برای بازاریابی محصولات فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به این نکته اشاره نمود که پارک علم و فناوری گیلان با تعدادی از بهترین استارت‌آپ‌های خود در این رویداد شرکت می­نماید. ایشان همچنین افزودند که نمایشگاه الکامپ به عنوان بستری برای تعاملات سازنده شرکت‌ها حائز اهمیت بوده و می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اکوسیستم فناوری استان گیلان شود.

 

همچنین گسترش مناسبات حین برگزاری نمایشگاه الکامپ و پیگیری تعاملات شکل گرفته از جمله برنامه های پارک علم و فناوری پس از برگزاری رویداد می باشد.

شرکت‌های برگزیده استان گیلان که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت شهرآرا، دکترکلابز، شاپ‌فا، واجارو، تی‌رافا، گیلاس، جاجیگا، پونیشا، مارلیک تاکسی و رایمون هستند.

 شاپ فا

استارتاپ شاپفا به مدیریت علی آقایی در نمایشگاه الکامپ حضور خواهد یافت. شاپفا یک سرویس فروشگاه ساز است که به افراد این امکان را می دهد در مدتی کوتاه و بدون دانش فنی یک فروشگاه آنلاین با امکانات و قابلیت های حرفه‌ای همراه با اپلیکیشن راه اندازی کنند. آقایی هدف از ارائه شاپفا در این نمایشگاه را افزایش فروش و ایجاد شبکه با دیگر شرکت ها و استارتاپ ها در جهت توسعه ی امکانات و گسترش فعالیت حرفه‌ای دانست.

تخفیف ۲۰ درصدی برای مشتریانی که مایل به تهیه‌ی این سرویس و راه‌اندازی فروشگاه الکترونیک می‌باشند، از مزایای ویژه برای شرکت کنندگان در نمایشگاه الکامپ است.

 

دکتر کلابز

شرکت کانون آفتاب تابان تاسیس شده توسط محمود رویت‌پور با ارائه‌ی اپلیکیشن دکتر کلابز در این نمایشگاه حضور می‌یابد. نوع خدمت اپلیکیشن دکتر کلابز ارائه‌ی زیرساخت‌های باشگاه مشتریان، برنامه ها و استراتژی های افزایش وفاداری مشتریان می‌باشد.

رویت‌پور هدف از شرکت در نمایشگاه الکامپ را توسعه‌ی بازار در سطح کشور، معرفی توانمندی‌های شرکت در داخل استان و انتقال تجربه دانست.

از جمله تخفیفات در نظر گرفته شده برای مشتریان در این باشگاه، ۳۰ درصد تخفیف فعال‌سازی سرویس باشگاه مشتریان و ارائه‌ی مشاوره و طراحی پلن‌های باشگاه به صورت رایگان می‌باشد.

 واجارو

استارتاپ واجارو یکی از شرکت های مستقر در  پارک علم و فناوری استان گیلان، ارائه دهنده یک بازار محلی آنلاین است. این وبسایت یک پلتفرم عرضه مستقیم محصولات محلی از کشاورزان و روستاییان است که با قرار دادن محصولات محلی با شناسنامه مخصوص در سایت، بسته بندی سنتی و ایجاد بستری مطمئن امکان خرید برای متقاضیان را فراهم می‌سازد.

هدف واجارو از ارائه‌ی این اپلیکیشن در نمایشگاه الکامپ، برندسازی، افزایش آگاهی برای تقاضاکنندگان و جذب مشتری است.

واجارو شامل دو گارانتی بازگشت وجه و اصالت کالا می‌باشد. بدلیل ماهیت این پلتفرم و حذف واسطه‌ها، محصولات محلی با کیفیت، زیر قیمت بازار عرضه می‌گردند همچنین این اپلیکیشن شامل تخفیف ۱۳ درصدی برای شرکت کنندگان نمایشگاه الکامپ خواهد بود.

 شهرآرا

آژانس دیجیتال شهرآرا  اولین آژانس دیجیتال مارکتینگ استان گیلان می‌باشد که از سال ۹۲  با مدیریت سامان ترابی‌صوفی کار خود را در شهر رشت آغاز نموده و در حال حاضر ارائه دهنده سرویس‌های دیجیتال در سطح کشور می باشد.

محوریت اصلی فعالیت شهرآرا طراحی اپلیکیشن های موبایلی، طراحی وبسایت و مشاوره و برندسازی کسب و کارهای آنلاین می باشد.

سامان ترابی هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی محصولات و سرویس‌های این آژانس در سطح کشور دانست.

شهرآرا با هدف ارائه‌ی دو محصول انحصاری خود در الکامپ ۹۸ حضور خواهد داشت. “فودیک” ، اپلیکیشن سفارش آنلاین اختصاصی یک برند رستورانی و “دانیک” ، سامانه مدیریت ثبت نام و وفادار سازی مراکز آموزشی است.

جلسات مشاوره رایگان و تخفیف ۲۰ درصدی برای محصولات ارائه شده از امکانات ویژه شهرآرا برای مشتریان حاضر در نمایشگاه می‌باشد.

 گیلاس

شرکت گیلاس به مدیریت پیمان قانع یک شرکت توسعه دهنده وبسایت و اپلیکیشن است که در این نمایشگاه حضور خواهد یافت. طراحی و اجرای  انواع وبسایت‌های حرفه‌ای با کدهای دست نویس از جمله وبسایت‌های فروشگاه آنلاین، مکان محور، شرکتی و شخصی و انواع اپلیکیشن‌های اندرویدی و IOS از جمله خدمات گیلاس می‌باشد.

قانع هدف خود را از شرکت در این نمایشگاه، کمک  و مشاوره به شرکت‌های استارتاپی برای پیاده‌سازی ایده‌هایشان از لحاظ فنی دانست. گیلاس با سه محصول هفت گشت (گردشگری )، جی‌شاپ(فروشگاه آنلاین) و اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی در نمایشگاه حضور خواهدداشت.

قانع همچنین از تخفیف ۳۰ درصدی محصولات خود در نمایشگاه خبرداد.

 تی رافا

شرکت ویرا فناوران گیلار با ارائه‌ی سیستم حضور و غیاب تی‌رافا در نمایشگاه الکامپ تهران حضور خواهد داشت. سامانه  کنترل ورود و خروج تی رافا، ثبت حضور و غیاب هوشمند را با احراز هویت افراد از طریق روش‌های مختلفی مانند تشخیص اثر انگشت و تشخیص چهره، ممکن می‌سازد، علاوه بر آن با در اختیار قرار دادن اپلیکیشن موبایل، سازمان‌ها را از سخت افزارهای جانبی و هزینه‌های زیاد بی‌نیاز می‌کند.

محمد صدیقی هدف از حضور این سیستم در نمایشگاه الکامپ را معرفی و ارائه‌ی تکنولوژی پیشرفته‌ی تی‌رافا، جذب مشتری و برقراری ارتباط با دیگر شرکت‌ها دانست‌.

امکان ویژه‌ای که برای شرکت کنندگان نمایشگاه الکامپ درنظر گرفته شده است، تخفیف ۵۰ درصدی خرید سیستم حضور و غیاب و کنترل ورود و خروج تی رافا می‌باشد.

 

مارلیک تاکسی

شرکت تجارت الکترونیک مارلیک به مدیر عاملی جناب آقای حامد کرامت خواه با حضور در نمایشگاه الکامپ امسال محصول جدید این شرکت با عنوان پلتفرم هوشمند مدیریت ناوگان، اعزام خودرو و تاکسی اینترنتی با نام مارلیک تاکسی ( Marlik.Taxi ) را عرضه نموده است. همچنین سخت افزارهای مرتبط از جمله GPS، Roof Light چند حالته، تاکسی باتن، POS اندروید و mPOS با قابلیت اتصال به پلتفرم های این شرکت قابل ارائه می باشد.

کرامت خواه افزود، هدف از حضور در نمایشگاه، معرفی توانمندی‌های شرکت، توسعه بازار داخلی و خارجی و مشارکت و سرمایه گذاری در شرکت‌های تاکسیرانی و استارتاپ‌های فعال در حوزه حمل و نقل است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد، مارلیک بر روی قراردادهای منعقد شده در طول دوره نمایشگاه تخفیف ۳۰ درصدی در نظر گرفته است.

پونیشا

شرکت پویندگان نیرو شایسته منطقه آزاد انزلی (پونیشا) به ارائه و معرفی همایش فریلند در این نمایشگاه خواهد پرداخت.‌ دومین همایش فریلند با رویکرد آموزش اصول فریلنسینگ، ۲۸ و ۲۹ شهریور امسال در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود. در این همایش افراد علاقه‌مند یاد می‌گیرند چطور کار کردن به شیوه فریلنسینگ به عنوان یک کار تمام وقت و حرفه‌ای را شروع کنند، مشتریان خود را بیابند، خودشان را معرفی کنند و بدون استخدام شدن در جایی، به کسب درآمد بپردازند.

محدودیت‌های کارمندی و سخت‌تر شدن شرایط بازار کار از یک طرف، و مزایای فریلنسینگ از طرف دیگر باعث شده تا مردم هر روز بیشتر به این شیوه کارکردن را بیاورند. در فریلنسینگ یا آزادکاری، هر کسی با هر تخصصی می‌تواند به صورت مستقل با دریافت پروژه، به کسب درآمد بپردازد.

فریلنسینگ از مزایایی مثل آزاد بودن ساعت کار، تنوع در کار و کاهش هزینه‌های رفت و آمد برخوردار است. اما این شیوه کار کردن هم نیازمند دانش و مهارت‌هایی است که هر فریلنسری برای موفق شدن باید از آن‌ها آگاهی داشته باشد.

این همایش میزبان سخنران و مربیان باتجربه‌ای خواهد بود که به انتقال تجربیات یا آموزش مهارت در قالب ۱۰ سخنرانی و ۶ کارگاه می‌پردازند. در سخنرانی‌ها، درباره چگونگی استفاده حداکثری از فرصت‌ها برای کسب درآمد مثل تکنیک‌های مذاکره و فروش و کسب درآمد ارزی بحث خواهد شد.

در کارگاه‌های امسال نگاه ویژه‌ای به موضوعات تولید محتوا، برنامه‌نویسی و برندینگ شخصی شده است. همچنین در نمایشگاه فریلند، بیش از ۵۰ استارتاپ خدمات خود را به فریلنسرها معرفی خواهند کرد.

جاجیگا

«جاجیگا»، به عنوان یکی از استارت‌آپ‌های موفق حیطه گردشگی که در بخش رزرواسیون اقامتگاه‌های مردمی، خصوصی، اجاره ویلا و اقامتگاه در ایران فعال است امسال نیز در نمایشگاه الکامپ حضور خواهد داشت.

بابک سهرابی، مدیر عامل «جاجیگا» با اشاره به روند رو به پیشرفت این مجموعه افزود ما اهداف بلندپروازانه‌ای را در «جاجیگا» دنبال می‌کنیم و از طریق شرکت در الکامپ به دنبال معرفی هر چه بیشتر خود به اکوسیستم استارتاپی ایران هستیم.

او افزود در دو سال گذشته، یعنی از خرداد ۱۳۹۶ تا خرداد ۱۳۹۸، «جاجیگا» ۱۲ هزار درصد رشد در دو شاخص اصلی کسب و کار خود، یعنی تعداد و مبلغ رزرو ماهانه داشته است، که خود نشان دهنده راه درستی است که او و تیمش در حال طی آن هستند.

«جاجیگا»، هم اکنون با حدود ۳ هزار اقامتگاه فعال ضمن حضور جدی در محبوبترین منطقه گردشگری کشور یعنی شمال ایران، با جلب اعتماد حدود هزار میزبان فعال، بیش از ۱۵۰ شهر و روستا واقع در ۲۳ استان کشور را تحت پوشش قرار داده است. مدیر عامل «جاجیگا» در انتها گفت: ورود به بازار گردشگران بین‌المللی و فراهم آوردن امکان رزرواسیون آنلاین به زبان‌های خارجی و همچنین فراهم آوردن بستر لازم برای رزرو اقامتگاه‌های غیر هتلی کشورهای همسایه برای گردشگران ایرانی از برنامه های میان و بلند مدت «جاجیگا» است.

رایمون

شرکت پیشگامان توسعه فناوری رایمون متشکل از افراد متخصص و باتجربه در سال ۱۳۹۶ تأسیس شد و هم‌اکنون بعنوان یکی از هسته‌های فناور در مرکز رشد واحد‌های فناور استان گیلان مستقر می‌باشد. فعالیت‌های اصلی این شرکت ارائه راهکارهای نرم‌افزاری تحت وب و موبایل، برندسازی و بازاریابی دیجیتال می‌باشد.

یکی از محصولات این شرکت، رسانه تعاملی «گیلان‌مدیا» است که بعنوان نخستین تلویزیون اینترنتی استان گیلان در قالب یک  گروه رسانه‌ای پیشگام و آشنا با ظرفیت‌های فضای مجازی، فعالیت‌های مختلفی در سال گذشته به انجام رسانده که تولید گزارش‌های چندرسانه‌ای، ضبط تیزر، طراحی موشن‌گرافیک، برنامه‌های گفتگومحور و برگزاری جشنواره چهره سال گیلان بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

رضا قوامی‌پور مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه فناوری رایمون و مدیرمسئول رسانه تعاملی «گیلان‌مدیا» با اشاره به ۷۰ هزار مخاطب فعال این رسانه در شبکه‌های اجتماعی افزود ما از طریق شرکت در نمایشگاه الکامپ تمایل داریم تا بعنوان یک بازوی رسانه‌ای در کنار استارتاپ‌ها حضور داشته باشیم و در برندسازی و پوشش رسانه‌ای آنها نقش اثرگذاری را ایفا کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد گیلان‌مدیا آمادگی دارد تا در زمینه پوشش خبری، تهیه گزارش تصویری و تولید تیزر تبلیغاتی در طول دوره نمایشگاه با استارتاپ‌ها و شرکت‌های حاضر در این رویداد همکاری لازم را بعمل آورد.

 

۱ دیدگاه
  1. علیرضا روشنده می‌گوید

    از سیستم حضور و غیاب تیرافا مخصوصا به خاطر استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره شون خیلی خشوم اومد.
    ممنون از شنبه بابت اطلاع رسانی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.