ورزمان استارتاپی برای ماساژ

معرفی ورزمان سامانه سفارش خدمات ماساژ در منزل، محل کار و هتل

0

حوزه خدمات در منزل هر روز گسترده‌تر می‌شود و خدمات متفاوتی به‌سادگی در اختیار افرادی که مشغله کاری زیادی دارند و برای رسیدگی به امور شخصی خود امکان سفرهای درون‌شهری و اتلاف وقت را ندارند، ارائه می‌کند که یک راهکار سریع و به‌صرفه است.

بازار بزرگ خدمات در منزل باعث شده تا استارتاپ‌های زیادی در جهان و ایران به خدمات‌رسانی در محل مشتری بپردازند و خدمات متنوعی را ارائه کنند. یکی از استارتاپ‌های نوپا در این زمینه «ورزمان» است که به نشانی varzeman.com به ارائه خدمات تخصصی ماساژ در محل مشتری می‌پردازد. با بنیانگذار ورزمان «علی ده‌بزرگی» هم‌صحبت شدیم تا از خودش و استارتاپی که مدیریت می‌کند، بیشتر برای ما بگوید.

علی متولد ۶۲ است و به قول خودش در دانشگاه اندکی فناوری اطلاعات و جامعه‌شناسی خوانده است. به تحصیلات دانشگاهی اعتقاد زیادی ندارد و ملاکش برای جذب افراد، تخصص و روحیه کار تیمی و همسویی با اهداف و چشم‌انداز شرکت است.

  • از خودتان برای مخاطبان شنبه بگویید.

من از سال ۷۷ در دوره کدنویسی html شرکت کردم و به کسب‌و‌کار‌های اینترنتی علاقه‌مند شدم، اما متاسفانه بسترهای لازم در آن زمان مثل دسترسی به اینترنت همراه پر‌سرعت و پایدار و همچنین راهکارهای پرداخت به‌راحتی امروز نبود و دانش کاربران و مردم هم در زمینه اینترنت ‌به اندازه‌ای نبود که اطمینان کنند.

نهایتا برخی شرکت‌ها می‌خواستند برای نمایش و وجهه کاری یک وب‌سایت داشته باشند که من علاقه‌ای به طراحی سایت نداشتم. من به دنبال ایجاد و راه‌اندازی کسب‌و‌کار شخصی خودم بودم. بنابراین در این زمینه کار را ادامه ندادم و به بازار سنتی رفتم و سال‌ها در زمینه فروش از حجره تا شرکت‌های بزرگ بازرگانی کار کردم.

در حین این سال‌ها سفر‌های زیادی به عنوان مشاور بازرگانی خارجی به کشور چین داشتم و در زمینه واردات از صفر تا صد فعال بودم. در این سفرهای مکرر با صنعت عظیم ماساژ در این کشور آشنا شدم. ماساژ در چین نه به عنوان یک خدمت لوکس بلکه به عنوان بخشی از سبک زندگی روزمره مورد توجه مردم است و یکی از راز‌های سلامتی و جوانی مردم چین را هم در استفاده منظم از خدمات ماساژ باید جست‌وجو کرد.

پس از تغییرات قیمت دلار و افت بازرگانی خارجی به فکر بازگشت به علاقه ‌دوران نوجوانی و ایجاد کسب‌و‌کار‌های اینترنتی افتادم که خوشبختانه در حال حاضر امکانات و بستر‌های به نسبت کافی برای ایجاد و راه‌اندازی فراهم شده است. برای دانش‌افزایی دوره‌ هفتم وبمستران هوشمند را در آکادمی همیار شاگرد آقای علی حاجی‌محمدی بودم و نزدیک به یک سال هم در شرکت ژاکت زیر نظر آقای امیر عصاری در زمینه تولید محتوا کارآموزی کردم و از دوره‌ آپ استارتاپ آقای محی‌سنیسل هم برای مدیریت و راه‌اندازی کسب‌و‌کار‌های نوپا بسیار آموختم‌. در حال حاضر هم در حال گذران دوره رهبری کسب‌و‌کار ماهان هستم.

شروع کار ورزمان از سال ۹۶ به دلیل علاقه‌ شخصی من به ماساژ و دغدغه ذهنی من برای ایجاد اشتغال برای افراد متخصص ماسور در این زمینه با تولید و بار‌گذاری محتوا ایجاد شد. مدتی به مطالعه و بررسی بازار و شرایط و قوانین پرداختم و چون نمونه مشابهی از این کسب‌و‌کار قبلا در ایران نبود، این کندی بیشتری را بر ما تحمیل کرد. بهار ۹۷ کار را به صورت جدی‌تری جلو بردیم و مقدمات کار را کم کم فراهم کردیم.

  • ورزمان چیست و چه خدماتی ارائه می‌کند؟

ورزمان در واقع یک سامانه مدیریت تقاضای خدمات تخصصی ماساژ است که نیاز کاربران را به افراد متخصص متصل می‌کند. پلتفرم ورزمان به‌سادگی آماده پذیرش و پاسخگویی به مشتریان و اعزام ماسور برای ایشان است و در محل مشتری ارائه می‌شود.

در حال حاضر ۴ نوع ماساژ سوئدی، تایلندی، ورزشی و محل کار برای مشتریان انجام می‌پذیرد. پس از سفارش مشتری ماسور‌های ورزمان با وسایل کامل شامل تخت قابل حمل، وسایل یک‌بار مصرف بهداشتی، روغن‌های مخصوص، عود‌های معطر، شمع و موسیقی آرامش‌بخش در نشانی مشتری حاضر می‌شوند و به ارائه خدمت می‌پردازند.

  • مشتریان در چه مکان‌هایی می‌توانند از خدمات ورزمان استفاده کنند؟

همانطور که گفتم خدمات ورزمان در محل مشتری اجرا می‌شود. خدمات ماساژ در منزل، از پرطرفدارترین خدمات ورزمان است. به دلیل در دسترس‌نبودن مکان‌های ارائه‌دهنده خدمات ماساژ در همه نقاط کلانشهرها و اتلاف وقت طولانی در ترافیک هنگام رفت و برگشت خدمات ما در ورزمان با استقبال روبه‌رو شده و با توجه به هزینه‌های کمتر نسبت به خدمات عرف، توانستیم این نیاز را پوشش بدهیم.

علاوه بر منزل، خدمات ورزمان در محل کار شرکت‌ها هم اجرا می‌شود، دقیقا مانند آنچه در شرکت‌های برتر در کشور‌های توسعه‌یافته مانند گوگل، مایکروسافت و اوبر برای کارکنان شرکت‌ها انجام می‌شود‌. شرکت‌هایی که سلامتی و نشاط کارمندان و افزایش بهروری را در اولویت دارند، از خدمات ما استفاده می‌کنند و برای اجرا تنها یک اتاق خالی را در اختیار ما قرار می‌دهند و بدون دردسر نتایج قابل توجهی می‌گیرند.

مثلا مرخصی‌ها مصنوعی کم‌شده، تاخیر‌ها کاهش پیدا کرده و سازمان‌ها چابک‌تر شدند. بسیاری از این سازمان‌ها پیش از این سعی می‌کردند با پرداخت‌های بیشتر مالی، کارکنان را راضی نگه دارند و بسیاری از طرح‌های منابع انسانی نتوانسته بود به انگیزه بخشی خدمات ماساژ عمل کنند. ماساژ جایگزین جدی برای کم‌تحرکی و عدم فعالیت بدنی است.

ورزمان خوشبختانه همه‌ مراحل شروع یک استارتاپ را به ترتیب و با هزینه شخصی پشت سر گذاشته ‌و دارای مشتری و درآمد است. امیدواریم بتوانیم تا میانه ‌سال اولین راند سرمایه‌گذاری را دریافت کنیم

  • ماسورهای ورزمان چه ویژگی‌هایی دارند؟

برای اینکه ما کیفیت خدمات ورزمان را نسبت به رقبای سنتی حفظ کنیم، لازم بود که از ماسور‌های حرفه‌ای، تحصیل‌کرده و دارای مدارک آموزشی معتبر قانونی در زمینه تخصص ماساژ استفاده کنیم. خوشبختانه قوانین و آموزش‌های رسمی و قانونی در این زمینه وجود دارد که می‌توان افراد حرفه‌ای را تشخیص و استخدام کرد.

ماسور‌های ورزمان علاوه بر دانش و تجربه از نظر رفتار و آداب حرفه‌ای و همچنین امنیت اخلاقی و موارد بهداشتی در مراحل پذیرش مورد بررسی قرار می‌گیرند و آزمون‌های شغلی را برای تایید نهایی پشت سر می‌گذارند.

  • حجم این بازار چقدر است‌ و برنامه شما برای کسب سهم بازار چیست؟

با توجه به بررسی‌های ما ماساژ در آمریکای شمالی بازاری با ۲۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد و به سرعت در همه ‌‌نقاط جهان در حال رشد است. از جمله کشور‌های خاور دور و آسیایی گردش مالی عظیمی را ایجاد کرده‌اند و باعث اشتغالزایی برای میلیون‌ها نفر شده‌اند.

حداقل بازار خدمات ماساژ در ایران عددی در حدود ۲ هزار میلیارد تومان است و به دلیل نبود آمار‌های شفاف تا ۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. ورزمان تلاش می‌کند در سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ درصد از این بازار را مدیریت کند.

  • در چه مرحله‌ای هستید و آیا برای جذب سرمایه اقدامی کرده‌اید؟

ورزمان خوشبختانه همه‌ مراحل شروع یک استارتاپ را به ترتیب و با هزینه شخصی پشت سر گذاشته ‌و دارای مشتری و درآمد است. امیدواریم بتوانیم تا میانه ‌سال اولین راند سرمایه‌گذاری را دریافت کنیم. در حال دریافت مشاوره‌های تخصصی هستیم و از افراد با‌تجربه در این زمینه استفاده می‌کنیم تا بتوانیم در مسیر درست قدم برداریم. از شرکت‌ها و افراد سرمایه‌گذار هم دعوت می‌کنیم تا در این مسیر همراه ما باشند.

  • مهم‌ترین دستاورد‌هایتان تاکنون را نام ببرید؟

خوشبختانه ورزمان یک تیم پویا و با‌انگیزه دارد که از افراد متخصص و کارآمد تشکیل شده. مدیریت‌کردن امور اجرایی و فرایند‌های کاری به صورت شفاف بر بستر وب، با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری، حضور خوب در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای اصیل متنی، تهیه پربازدید‌ترین ویدئو‌های ماساژ در آپارات و در نتایج گوگل هم در کلمات کلیدی مرتبط جایگاه اول و در برخی کلمات در صفحه اول هستیم.

  • چه چالش‌هایی تا‌کنون داشته‌اید؟

اصلی‌ترین چالش ما فرهنگی است. تا۶۰ سال گذشته ماساژ در حمام‌های عمومی بخشی از زندگی روزمره مردم ایران بوده که افرادی به نام دلاک در حمام‌ها به این امر می‌پرداختند. بعد از لوله‌کشی آب و حمام‌دار‌شدن خانه‌ها و زندگی آپارتمان‌نشینی متاسفانه این بخش از زندگی مردم حذف شده و در واقع مردم ما از یک خدمت ارزشمند و آرامش‌بخش که تا حدودی جایگزین کم‌تحرکی و عدم ورزش هم هست، محروم شدند.

بنابراین تصور شده است که ماساژ یک خدمت لزوما لوکس و برای قشر خاصی از مردم است. ورزمان تلاش می‌کند تا بتواند خدمات ماساژ را در دسترس عموم و با قیمتی مناسب ارائه کند.

  • برنامه ‌شما برای سال‌۹۸ چیست؟

افزایش سرعت رشد و اطلاع‌رسانی به مشتریان احتمالی آینده، گسترش خدمات در تهران و کلانشهرها، افزایش همکاری‌های مشترک با صنعت گردشگری و توریسم سلامت، اشتغال‌زایی پایدار و با درآمد سطح بالا برای افراد متخصص و حرفه‌ای.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.