وب‌سایت شما باید از یک حضور آنلاین به یک قدرت آنلاین تبدیل شود‌

0

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو یکی از معضلات کسب‌وکارها در فضای مجازی است که برای بهبود آن، ابزارها و تاکتیک‌هایی ارائه شده است. بهترین کار برای اینکه توجه گوگل را به خود جذب کنید، این است که اطمینان یابید محتوای ارزشمندی تولید می‌کنید.

هنگامی که شما اصول اولیه‌‌ سئو را فرا می‌گیرید، دقیقا‌ متوجه می‌شوید که چرا محتوا مهم است. فارغ از اینکه در چه زمینه‌ای فعالیت دارید، وب‌سایت شما برای بهبود سئو، به تولید محتوای مناسب و فراوان نیاز دارد. کار جایی سخت می‌شود که صاحبان کسب‌‌و‌‌کار نگاه عمیق‌تری به نتایج جست‌وجو می‌اندازند و متوجه می‌شوند باید برای قرار‌گرفتن در صفحه‌‌ اول گوگل، تلاش زیادی بکنند. برای قرار گرفتن در صفحه‌‌ اول و استفاده از مزایای غیر‌قابل‌انکاری که همراه آن به ارمغان می‌آید، وب‌سایت شما باید از یک حضور آنلاین به یک قدرت آنلاین تبدیل شود. در واقع ارزشی که شما از طریق محتوا به مشتریان خود ارائه می‌کنید، باعث می‌شود آنها به شما اعتماد کنند و شما را یک قدرت، مشاور و متخصص در آن صنعت بنامند. موتورهای جست‌وجو مدتی است که تمامی الگوریتم‌های خود را مبتنی بر رضایت مخاطبان کرده‌اند. با توجه به این الگوریتم‌ها آنچه محتوای متنی و یا ویدئویی شما را برای کسب جایگاه بهتر در موتورهای جست‌وجو، اثربخش‌تر می‌کند، شامل موارد زیر است:

  •   محتوای متنی

۱- ساختار: اگر شما چیز زیادی در مورد نوشتن نمی‌دانید، نگران نباشید. برخلاف آنچه تصور می‌کنید، تولید محتوای با‌کیفیت در واقع یک فرایند ساده است. اما قبل از اینکه قلم را به روی کاغذ بیاورید، به نحوه ارائه مطالب خود بیندیشید چرا که ربات موتورهای جست‌وجو نیز مثل مخاطبان به محتوای سازماندهی‌شده علاقه دارند. از تصاویر و اینفوگرافیک‌ها استفاده کنید تا به خوانندگان فرصتی برای استراحت پس از خواندن قسمت‌های سنگین متن بدهید.

۲- یکپارچگی و انسجام: این کار شاید سخت‌ترین بخش تولید محتوای متنی برای صاحبان کسب‌و‌کار است. اگر می‌خواهید که محتوای متنی سنگ‌‌بنای استراتژی بازاریابی شما باشد، لازم است یکپارچگی و انسجام را در اولویت قرار دهید. تقویم خود را بیرون بکشید و مطمئن شوید که مطالب شما دارای تناوب زمانی مناسب است؛ هر چقدر هم که این کار دشوار باشد. اگر شما فردی تازه‌ وارد در دنیای تولید محتوا هستید، از کم شروع کنید. برای ۱ تا ۲ پست در طول هفته هدف‌گذاری کنید و وقتی تجربه پیدا کردید، به همین ترتیب تعداد پست‌ها را افزایش دهید.

۳- ارزش: هدف تولید محتوا هیچ‌گاه خود‌ترویجی نیست بلکه انتقال ارزش و دانش به مخاطبان است. مطالب شما باید در جهت حل مشکلات مخاطبان شما باشد. زیرا اینگونه می‌توانید ارتباطی بر پایه‌‌ اعتماد و کمک به مخاطبان خود، داشته باشید.

  •   محتوای ویدئویی

۱- ارزش تولید: هنگامی که بحث محتوای ویدئویی پیش می‌آید، تمرکز ‌روی ارزش محتواست. ویدئوی تولیدی شما با هر هدفی که تولید شود، باید به نحوی ارزش را نیز به مخاطبان منتقل کند. اما فراتر از آن، محتوای ویدئویی به دلیل میزان اهمیت و تأثیرگذاری، منحصر‌به‌فرد است. سعی کنید در ویدئوهای تولیدی آنچه برای مشتریان اهمیت دارد را عنوان کنید. شاید دردناک باشد که بشنوید برای مشتری مهم نیست شما چه کسی هستید، بلکه آن ارزشی که به او می‌دهید، برایش مهم است.

  •   فراخوان دعوت به عمل

اگر قصد تولید محتوای ویدئویی فراوان، عالی و جذاب دارید، جذب مخاطب نباید کار خیلی سختی باشد. اما این کارغیرممکن است اگر  مطمئن نباشید که یک فراخوان دعوت به عمل را در ویدئوی خود گنجانده‌اید! مهم نیست که آیا امکان استفاده از پلت‌فرم‌هایی که می‌توانند لینک دعوت به عمل را ‌روی ویدئوی شما قرار می‌دهند، وجود دارد یا نه. اگر شما برای مخاطبان خود ارزش و اهمیت قائلید ویدئویی بسازید که در نهایت او را به یک عملی هدایت کند. حتی می‌تواند در توضیحات متنی همراه ویدئو فراخوان دعوت به عمل خود را مطرح کنید.

  •   هاستینگ یا میزبانی

هاستینگ تقریبا‌ به طور کامل در گرو تحقیق و اولویت شخصی است. در برخی ‌کسب‌‌وکارها، شما می‌خواهید پلت‌فرم‌های بیرونی را به عنوان میزبان ویدئوهای خود انتخاب کنید. میزبانی وب ‌روی پلت‌فرم‌های اختصاصی انتشار ویدئو بدان معنی است که مخاطبان ویدئوهایتان را راحت‌تر پیدا کرده و به اشتراک می‌گذارند. البته، آن روی دیگر سکه این است که میزبانی ویدئوها ‌روی وب‌سایت خودتان مزایای بسیار مشخصی دارد.

تهیه و تنظیم صفحه: فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.