وایو و اکوسیستم واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی

0

شرکت اچ‌تی‌سی وایو که در صنعت واقعیت مجازی پیشرو است دو دستگاه جانبی جدید به نام Vive Tracker و Vive Deluxe Audio Strap  را معرفی کرده که گزینه‌های جدید را برای توسعه‌دهندگان ارائه خواهد داد تا واقعیت مجازی را بیشتر از پیش با قابلیت‌های ردیابی و لوازم جانبی آن درهم آمیزد. Vive Deluxe Audio Strap نیز برای یک تجربه واقعیت مجازی راحت‌تر با گوشی‌های یکپارچه طراحی شده است. به علاوه این رشته سیم گوشی سه سیم را در یک سیم تعبیه کرده تا کار با آن آسان‌تر باشد.

Vive Tracker امکان ردیابی حرکت را برای فاکتورهای کاملا جدید فراهم می‌کند تا در دنیای واقعیت مجازی قابل ردیابی باشد و این پایه و اساسی برای ایجاد اکوسیستم لوازم جانبی جدید برای  وایو  است. در نمایشگاه، ۸ مورد یکپارچه‌سازی Vive Tracker نمایش داده شد که آینده کاربردهای واقعیت مجازی را به نمایش می‌گذاشت. از آن مهم‌تر، Vive Tracker می‌تواند از طریق یک اتصال ساده با هر تعداد از لوازم جانبی واقعیت مجازی یکپارچه شود. در این صورت توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان فقط یک دستگاه جانبی خواهند داشت که با آن هزاران تجربه جدید کسب خواهند کرد. برای توسعه بیشتر لوازم جانبی واقعیت مجازی جدید،  وایو  بیش از ۱۰۰۰ ردیاب را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد.

دانیال اوبرین، مدیرکل  وایو ، می‌گوید: «برای تقویت رشد بلندمدت واقعیت مجازی، ما می‌خواهیم تهیه نمونه اولیه و بازاریابی کنترل‌کننده‌ها و لوازم جانبی را برای توسعه‌دهندگان تسهیل کنیم. Vive Tracker اولین گام در راستای رشد یک اکوسیستم از لوازم جانبی شخص ثالث است که نحوه تعامل ما با تجربیات مجازی را تغییر خواهد داد و مقدار نامحدودی فرصت محتوایی را در اختیار مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها قرار می‌دهد.»

این دستگاه کمتر از ۸۵ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۹۹.۶۵ میلیمتر در ۴۲.۲۷ میلیمتر است. این محصول در سه‌ماهه دوم سال عرضه خواهد شد. دکتر جیمز مولینز از دانشگاه دیکن استرالیا و تولیدکننده FLAIM، می‌گوید: «ما توانستیم Vive Tracker را در شبیه‌ساز آتش ‌خاموش‌کن خود در عرض چهارساعت اعمال کنیم. Vive Tracker هزینه‌های مواد سخت را کاهش می‌دهد تا حسگرهای ردیابی را یکپارچه کند اما در مدت زمان توسعه صرفه‌جویی می‌کند. اکنون ما می‌توانیم سریع‌تر محصولات را وارد بازار کنیم.» از جمله لوازم جانبی  وایو  می‌توان به دوربین‌های واقعیت مجازی اشاره کرد که برای عکاسان واقعیت مجازی، دستکش‌های لمسی و حتی کاربردهای آموزشی برای بازیکنان لیگ اصلی بیسبال و آتش‌نشان‌های حرفه‌ای تولید شده‌اند.

Vive Deluxe Audio Strap نیز برای هدفون‌های قابل تنظیم طراحی شده که به کاربر امکان می‌دهد از صدای واقعیت مجازی ۳۶۰درجه‌ راحت‌تر استفاده کند. این دستگاه دارای هدفون‌های یکپارچه و یک شماره‌گیر سفارشی‌شده جدید است تا به سرعت تنظیم شود. اوبرین می‌گوید: «ما تجربه  وایو  را به‌طور مداوم تقویت کرده‌ایم تا استفاده از آن آسان‌تر و راحت‌تر شود. Deluxe Audio Strap نیز یک راهکار صوتی بی‌سیم ارائه می‌دهد که کاربران  وایو  می‌توانند راحت‌تر از آن استفاده کنند.» اچ‌تی‌سی وایو اعلام کرده در سال ۲۰۱۷ آداپتورهای واقعیت مجازی بی‌سیم آن به بازار عرضه خواهد شد. اوبرین می‌گوید: «رویکرد ما نسبت به قابلیت بی‌سیم و واقعیت مجازی مانند رویکرد  وایو  است. ما تلاش می‌کنیم هر شرکتی که می‌تواند یک راهکار برای واقعیت مجازی بی‌سیم ارائه دهد، پشتیبانی کنیم.» این شرکت معتقد است واقعیت مجازی بی‌سیم در سال ۲۰۱۷ تاثیر چشمگیری روی اکوسیستم  وایو  بگذارد. این شرکت TPCast را به نمایش گذاشت که از طریق برنامه شتاب‌دهنده Vive X تولید شده بود. باتری این محصول یک ساعت‌ونیم کار می‌کرد. مدیرعامل TPCast، مایکل لیو می‌گوید: «خوشحالیم از نزدیک با VIVE کار می‌کنیم تا یک کیت ارتقا را برای VIVE به عنوان بخشی از برنامه Vive X ایجاد کنیم. واقعیت مجازی بی‌سیمی که توسط فناوری TPCast ارائه می‌شود، یک سطح جدید از آزادی را ارائه خواهد داد و تجربیات بیشتری را در اختیار کاربران  وایو  در سراسر دنیا قرار می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.