واقعیت مجازی زیر آب!

جذب سرمایه ۷۴ هزار پوندی از کراودفاندینگ

0

در سال‌های اخیر، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به عنوان یک وسیله جالب برای سرگرمی بازار را در دست گرفته است برای مثال محصولاتی مانند اکولوس ریفت، پلی استیشن واقعیت مجازی یا حتی پوکیمون گو.

استارتاپ کیوریسکوپ (Curiscope) از واقعیت مجازی برای ارائه محصولات آموزشی هیجان‌انگیز و مفید استفاده می‌کند و قصد دارد فناوری را در دسترس هر فردی قرار دهد. اد بارتون و بن کید در ژانویه سال ۲۰۱۶ این استارتاپ را بنیانگذاری کردند.

در سال‌های اخیر، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به عنوان یک وسیله جالب برای سرگرمی بازار را در دست گرفته است برای مثال محصولاتی مانند اکولوس ریفت، پلی استیشن واقعیت مجازی یا حتی پوکیمون گو.

در حالی‌که هنوز صنعت بازی در صدر جدول برای استفاده از تحول مجازی قرار دارد، سایر حوزه‌های عمومی مانند آموزش و پرورش نیز می‌توانند از این فناوری بهره ببرند.

به همین منظور استارتاپ کیوریسکوپ عامل سرگرمی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با تجربیات آموزشی ترکیب کرده است تا افراد را تشویق به یادگیری کند.

اد بارتون در گذشته توسعه‌دهنده وب و فیلمساز بوده است. بن کید نیز هنرمند تصویر سه‌بعدی بوده است که کار خود را از یوتیوب آغاز کرد. اولین ویدئوی این استارتاپ بیش از ۲۹ میلیون بار مشاهده و به تجربه واقعیت مجازی تبدیل شد که بیشترین تعداد بازدید را داشته است.

سرمایه‌گذاری روی کیوریسکوپ

این دو نفر سپس اولین محصول را راه‌اندازی کردند: ویرچوالی-تی، یک تی‌شرت که وقتی آن را می‌پوشید و از طریق اپلیکیشن متصل نگاه می‌کنید، یک انیمیشن سه‌بعدی از اندام‌های داخلی را نشان می‌دهد. کاربران می‌توانند از طریق دستگاه‌های هوشمند خود یا یک هدست واقعیت مجازی آناتومی انسان را بررسی کنند.

این محصول آموزشی منحصربه‌فرد بیش از ۱۵۰۰طرفدار پیدا کرد که حاضر شدند روی این کمپین جمع‌سپاری محصول سرمایه‌گذاری کنند. با معرفی این محصول کیوریسکوپ توانست بیش از ۷۴هزار پوند سرمایه جذب کند و در اکتبر ۲۰۱۷ محصول خود را تحویل مشتریان داد.

پس از این موفقیت، کیوریسکوپ با شرکت اچ‌تی‌سی شراکت کرد تا تجربه غواصی داخل دریا مجازی به نام اپریشن اپکس را راه‌اندازی کنند. به علاوه با دورلینگ کیندرسلی همکاری می‌کند تا یک کتاب حاوی ۵ تجربه آموزشی واقعیت مجازی را برای خوانندگان به ارمغان بیاورد.

تا امروز، این استارتاپ ۷۵۰هزار پوند بودجه دریافت کرده و قصد دارد فعالیت خود را آمریکا توسعه دهد. این کسب‌وکار در رسانه‌های مختلف مانند فوربس معرفی شده است. کاتالوگی از محصولات در دسترس به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعاتی را درباره قسمت‌های کمتر دیده شده دنیا کسب کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.