هیمپانک یعنی با آگاهی سفر بروید

0
  • Hipmunk

هیمپانک یک شرکت مسافرتی آنلاین و مشتری‌‌محور است که دفتر مرکزی آن در سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا واقع شده است. این استارتاپ به افراد امکان می‌دهد تا سایت‌های مسافرتی را از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن همراه خود مقایسه کنند. هیمپانک که نمی‌خواست فقط یک جست‌وجوی پرواز و هتل باشد، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا گزینه‌های حمل‌و‌نقل مانند قطار و پروازهای چارتر و نیز خانه و اجاره آپارتمان از Airbnb و HomeAway را مشاهده کنند. ادم گلداشتاین و هم‌بنیانگذار ردیت، استیو هافمن، در سال ۲۰۱۰ این استارتاپ را راه‌اندازی کردند. هیمپانک روی سازماندهی بصری نتایج جست‌وجوی پرواز تمرکز دارد. وقتی شرکت گوگل خدمات جست‌وجوی پرواز خود را در سپتامبر ۲۰۱۱ معرفی کرد، این استارتاپ مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

در یک صنعت به شدت رقابتی، هیمپانک به دنبال آن است که رزرو سفر را تا حد امکان آسان کند. به همین دلیل، کاربران دیگر شاهد حجم زیادی از صفحات مشابه نخواهند بود. در عوض، داده‌ها به آسانی و متناسب با مبلغ و مدت زمان مورد نظر کاربران برای سفر ارائه می‌شوند. تا امروز، این استارتاپ بیش از ۲۰ میلیون درآمد کسب کرده است.

هیمپانک نتایج جست‌وجو را بر اساس زمان روی یک صفحه واحد نمایش می‌دهد. پروازها بر حسب قیمت، زمان‌بندی و امتیاز مبتنی بر عواملی مانند مدت زمان پرواز و تعداد توقف‌ها رتبه‌بندی می‌شوند. موتور جست‌وجو نیز هتل‌ها را که بر حسب قیمت، نظرات و رتبه «شادی» فیلتر شده‌اند، رتبه‌بندی می‌کند. علاوه بر پرواز‌ها و هتل‌ها، این خدمات نتایج airbnb را جست‌وجو کرده و مسیرهای قطار مربوطه را که توسط Amtrak ارائه ‌می‌شوند، جداسازی می‌کند.

این شرکت از طریق جمع‌آوری کمیسیون برای ارائه ترافیک خرید پرواز و هتل به شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و سایر سایت‌های جست‌وجوی سفر، درآمدزایی می‌کند. برای مثال Orbitz نرخ استاندارد ۳ دلار به ازای هر پرواز را به هیمپانک پرداخت می‌کند.

در ابتدا، هیمپانک برای دریافت داده‌های پرواز خود به اوربیتز متکی بود، اما در نوامبر سال ۲۰۱۰، این شرکت قراردادی امضا کرد تا از راهکار QPX شرکت ITA

Software استفاده کند. از سال ۲۰۱۱ تاکنون تمام موتورهای جست‌وجوی سفر مهم آمریکا، مانند کایاک، فر کامپر، بینگ‌ و تریپ ادوایزر توسط ITA عمل می‌کنند.

در فوریه ۲۰۱۱، هیمپانک یک اپلیکیشن آیفون و چهار ماه پس از آن یک اپلیکیشن مربوط به آیپد را به بازار عرضه کرد.

در آگوست ۲۰۱۱، این استارتاپ از مرز یک میلیون جست‌وجو در ماه گذشت. مجله تایمز نیز هیمپانک را در فهرست «۵۰ وب‌سایت برتر سال ۲۰۱۱» قرار داده بود.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.