هواپیماهای بدون‌سرنشین که می‌توانند حین پرواز شارژ شوند!

0

دانشمندان روشی را برای انتقال بی‌سیم برق به هواپیمای‌های بدون‌سرنشین‌ در حین پرواز کشف کردند تا پهبادها بتوانند به صورت نامحدود در پرواز بمانند.

دانشمندان یک روش بسیار کارآمد را برای انتقال بی‌سیم برق به یک هواپیمای بدون‌سرنشین‌ حین پرواز کشف کرده‌اند. این اکتشاف به طور نظری به هواپیماهای بدون‌سرنشین در حال پرواز امکان می‌دهد تا به طور نامحدود در هوا باقی بمانند و فقط بالای یک دستگاه پشتیبانی زمینی پرواز کنند تا شارژ شوند.

این فناوری از جفت‌گیری القایی، مفهومی که در ابتدا توسط مخترع نیکولا تسلا بیش از ۱۰۰ سال پیش ارائه شد، استفاده می‌کند. دو سیم‌پیچ مسی با استفاده از الکترونیک در همدیگر پیچانده می‌شوند و در نتیجه تبادل برق به طور بی‌سیم در یک فرکانس مشخص صورت می‌گیرد.

دانشمندان ده‌ها سال است که روی این فناوری آزمایش‌هایی انجام می‌دهند اما هنوز نتوانسته‌اند به طور بی‌سیم فناوری پرواز را شارژ کنند. در حال حاضر، دانشمندان از دانشکده سلطنتی لندن باتری را از هواپیماهای کوچک و بدون‌سرنشین حذف کرده‌اند و می‌گویند که می‌توانند به طور بی‌سیم برق را از طریق جفت‌گیری القایی به آن منتقل کنند.

آنها می‌خواهند نشان دهند که چگونه روش شارژ بی‌سیم می‌توانند با یک شیء در حال پرواز مانند هواپیمای بدون‌سرنشین به طور کارآمد انجام ‌و راه برای استفاده از این فناوری هموار شود.

برای ارائه این رویکرد، دانشمندان و محققان یک هواپیمای بدون‌سرنشین کوادکوپتر با قطر ۱۲ سانتی‌متر خریداری کردند و باتری آن را برداشته و برق آن را تغییر دادند. آنها یک حلقه مسی ساختند که یک آنتن دریافت‌کننده است که دور کاور هواپیما را احاطه می‌کند.

روی زمین، یک دستگاه انتقال‌دهنده که از صفحه مدار ساخته شده است، وجود دارد که به منبع برق متصل است و یک مدار مغناطیسی ایجاد می‌کند. قسمت الکترونیکی هواپیمای بدون‌سرنشین در فرکانس میدان مغناطیسی تنظیم می‌شود. وقتی هواپیما در مدار مغناطیسی پرواز می‌کند، یک ولتاژ جریان متناوب در آنتن گیرنده القا می‌شود و قسمت الکترونیکی هواپیما آن را به ولتاژ جریان مستقیم تبدیل می‌کند تا برق آن را تامین کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.