هم کارت شهربازی می‌دهند، هم خدمات پزشکی!

0

پایگاه داده موسسه گلاسدور طی جمع‌آوری سالیانه گزارشی راجع به بازخورد کارمندان از کمیت و کیفیت امکانات رفاهی محیط کارشان، ۱۰ شرکت برتر را در نظرسنجی مشخص کرده است.

شرکت‌های تولیدکننده محصولات فناورانه، غالب این لیست را از آن خود کرده‌اند. در راس آن‌ها کمپانی قدرتمند گوگل قرار گرفته است. پس در این رده‌بندی، شرکت گوگل بهترین شرکت از لحاظ حقوق و مزایا انتخاب شده است.

پس از آن شرکت کاستکو، تنها شرکت خرده‌فروش، در رتبه دوم این لیست قرار گرفته است. این شرکت به دلیل مهیا کردن امکاناتی فوق‌العاده برای کارمندان تمام‌وقت و پاره‌وقت خود در این جایگاه قرار گرفته است.

با وجود اینکه موسسه گلاسدور طی این نظرسنجی دریافت که ۷۶% از آرا در گرو حقوق‌های مناسب است، به این نتیجه رسید که این متغیر تنها متغیر موثر نبوده است. کارمندان شرکت‌کننده در این نظرسنجی نشان دادند که دسترسی آن‌ها به امکاناتی مازاد بر حقوق مناسب نظیر بیمه سلامت یا غذای رایگان و سرگرمی و ورزش درمحیط کار، می‌تواند بر روی دیدگاه آنان از یک شغل خوب تاثیرگذار باشد.

در زیر به بررسی دقیق‌تر چند شرکت می‌پردازیم:

۱.گوگل: مزایایی شامل غذای رایگان، ماساژ، سفرهای کوتاه به مکان‌هایی مثل هاوایی و لاسوگاس و برنامه کاری انعطاف‌پذیر. طبق گفته یکی از مدیران ارشد این شرکت، محیط کار گوگل به نحوی است که در پایان روز شما تمایل به ترک آنجا را ندارید.

۲.کاستکو: کارمندان این شرکت مشتاقانه در مورد امکانات رفاهی این شرکت که شامل بیمه فوق‌العاده خوب سلامتی و دندانپزشکی، پرداخت هزینه‌های مسافرت‌های تفریحی و پرداخت حقوق حتی برای تعطیلات و روزهای مرخصی استعلاجی، برای کارمندان پاره‌وقت و تمام‌وقت میشود، صحبت می‌کنند. علاوه بر این، موضوع قابل توجه رقابتی بودن این پرداخت‌ها است. به صورتی که هرچه ساعات کار افزایش یابد، پاداش‌های نقدی نیز سیر صعودی به خود می‌گیرد. همچنین کارمندانی که به سقف پاداش در طول یک سال برسند، در آن سال دو برابر پاداش به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

۳. فیس‌بوک: پیشنهاد کار در این شرکت پرطرفدار ارتباط جمعی همراه با دسترسی به مراقبت‌های پزشکی، طب سوزنی و فیزیوتراپی در محل کار است. از دیگر مزایای خارق‌العاده این شرکت، غذا و خوردنی‌های رایگان، کارت شهربازی رایگان و برقراری جوی دوستانه بین افراد است. این لیست برای این شرکت همین‌طور ادامه دارد!  در هفته آینده به بیان مزایای هفت شرکت باقی‌مانده از این لیست می‌پردازیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.