مشاوره درست و مناسب، دست‌کمی از بازاریابی ندارد

0

همه ما عموما آژانس‌های بازاریابی را با ارائه تبلیغات مستقیم و پیشنهاد راهکارهای جدید و خلاقانه بازاریابی می‌شناسیم، اما این موارد تنها بخشی از کار این شرکت‌های بازاریابی است، به این معنا که بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی به جای طراحی و ارائه تبلیغات خاص برای شرکت‌ها و تولیدکنندگان، خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهند. در این میان، یکی از مهم‌ترین خدماتی که یک آژانس می‌تواند به مخاطبان خود ارائه دهد، مشاوره است، به این معنا که با برگزیدن یک تیم متخصص از کارشناسان بازاریابی و تبلیغات، به صورتی انحصاری تنها به مشاوره‌دادن به شرکت‌های تولیدی جهت برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی‌شان می‌پردازد. از طرفی باید به این نکته نیز توجه داشت که بسیاری از شرکت‌های موجود در جهان، با مشکلات مختلفی مانند اختلافاتی که ممکن است بین سهامداران به وجود بیاید، تغییر نام تجاری، برنده‌شدن در یک مناقصه و … نیز سر و کار داشته و در همین راستا نیز نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند؛ در واقع باید گفت بسیاری از مشکلات شرکت‌های مختلف به‌طور مستقیم به بحث بازاریابی و تبلیغات مربوط نمی‌شود اما به صورت غیرمستقیم، حل مشکلات مذکور، آنها را در پیشبرد اهداف بازاریابی‌شان موفق‌تر خواهد کرد؛ به همین دلیل نیز آژانس‌های تبلیغاتی نباید تنها به ارائه راهکارهای بازاریابی و آگهی‌های خلاقانه بپردازند، بلکه تمرکز بر مشکلات مشتریان و حل آنها نیز می‌تواند یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های آنها به شمار رود.

آژانس خیابان کنت ۱ (۱KentStreet‌) از جمله شرکت‌های بازاریابی است که به طور خاص به این کار مبادرت ورزیده و با داشتن یک تیم خلاق و باتجربه، روند بازاریابی و فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌های زیادی را مدیریت و هدایت می‌کند. این آژانس که در شهر سیدنی استرالیا واقع شده است، از زیرمجموعه‌های گروه بزرگ تبلیغاتی  wpp به شمار می‌رود. برنامه اصلی که روند فعالیت‌های این آژانس را مشخص کرده است، حل مشکلات بزرگ و پیچیده شرکت‌های خصوصی و یا دولتی است، به این معنا که تیم متخصص این شرکت، با تمرکز بر مشکلات بازاریابی مشتریان خود، سعی در ارائه بهترین مشاوره را داشته و با پیشنهاد راهکارهای مؤثر و خلاقانه، مسائل و مشکلات شرکت‌های مذکور را حل خواهد کرد. در این میان، داشتن تخصص، تجربه و کارایی اثبات‌شده این تیم کاری، بسیاری ضروری است تا بتوانند بهترین موقعیت‌ها را در برابر مشکلات پیش‌رو پیشنهاد دهند.

تیم مدیریتی این آژانس معتقد است که هر مشتری برای خودش منحصربه‌فرد بوده و بنابراین روش‌های ما نیز برای پاسخگویی به مشکلات وی، منحصر‌به‌فرد خواهد بود؛ به همین دلیل نیز این گروه مشاوره، در دادن پاسخ مناسب به مشتریان خود به دنبال راه‌حل‌هایی منحصر‌به‌فرد هستند که شانس زیادی را در جهت موفقیت مشتریان خواهند داشت. از نظر این گروه مشاوره، غرق‌شدن در کسب‌و‌کار مشتریان مهم‌ترین راهکار آنها به شمار می‌رود، چراکه با این احساس که کسب‌و‌کار مقابل، به نوعی کسب‌وکار خود آنها نیز خواهد بود، سعی در ارائه بهترین پاسخ‌ها برای حل مشکلات این کسب‌وکار خواهند داشت. 

  • راهکاری مؤثر برای جلب مشتریان بیشتر

طنین آهنگ‌های کریسمس در خرده‌فروشی‌ها

شاید برای همه ما پیش آمده باشد که در فروشگاهی قدم گذاشته باشیم و با شنیدن موسیقی خاصی که در آنجا پخش می‌شود، لحظات بیشتری را در فروشگاه مذکور گذرانده و حتی با دید مثبت‌تری به محصولات آن نگاه کرده باشیم. ایجاد‌کردن چنین احساسی در میان مخاطبان می‌تواند یکی از نقاط قوت فروشگاه‌های مختلف باشد که با ایجاد یک حس همدلی، خاطره‌انگیز و دوستانه، آنها را نسبت به محصولات خود خوشبین می‌کنند. در همین راستا نیز باید گفت که ایام کریسمس ‌یکی از فرصت‌های مناسبی است که برندها و فروشگاه‌های سراسر جهان می‌توانند با انتخاب یک موسیقی مناسب، توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند، ضمن اینکه باید گفت مناسبت‌های اینچنینی، مردم زیادی را به سوی خرده‌فروشي‌ها می‌کشد و مطمئنا این فرصت با پیاده‌کردن روش‌های خلاقانه‌ای مانند پخش آهنگ‌های مناسب، پربارتر نیز خواهد بود. به همین دلیل نیز با نزدیک‌شدن به تعطیلات کریسمس، یکی از مهم‌ترین نکات قابل تأملی که در بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی در جهان جلب توجه می‌کند، پخش‌شدن آهنگ‌های کریسمس است که اغلب توسط خوانندگان مطرح و مشهور جهان اجرا شده‌اند. در این میان انتخاب درست آهنگ و همچنین خواننده‌ای که آن را اجرا می‌کند، بسیار مهم خواهد بود. در این زمینه باید توجه داشت که نوع محصولاتی که یک فروشگاه ارائه می‌کند، طبیعتا اکثر مخاطبان آن را مشخص کرده و بنابراین فروشگاه‌ها باید توجه داشته باشند که با توجه به مخاطبان خود، آهنگ‌های مناسب با این ایام را انتخاب و پخش کنند.

در حقیقت رویداد بزرگی مانند کریسمس، فرصت‌های تبلیغاتی زیادی را در اختیار شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و برندهای مختلف جهان قرار می‌دهد که با توجه به علایق مردم در این دوران، بازاریابی خاص‌تر و متفاوت‌تری در ارتباط با کریسمس داشته باشند. در همین راستا نیز خرده‌فروشي‌های بزرگ جهان با استفاده از موسیقی مربوط به کریسمس، تبلیغات خود را پی گرفته و با پخش آهنگ‌های محبوب و مردمی مربوط به تعطیلات کریسمس که توسط خوانندگان مشهور و پرطرفدار اجرا شده‌‌اند، حال و هوایی شادتر به محیط فروشگاه خود می‌بخشند. خرده‌فروشان موفق به خوبی دریافته‌اند که پس‌زمینه یک آهنگ و ترانه، می‌تواند نقش مهمی در جذب مشتری و بالا‌بردن امکان خرید او داشته باشد، به این معنا که مشتریانی که در حال بازدید از یک فروشگاه هستند، آن هم در زمانی مانند کریسمس، قطعا شنیدن یک آهنگ خاطره‌انگیز و نوستالژیک که مربوط به همین حال و هوا باشد، به آنها حس خوبی بخشیده و در نتیجه ساعات بیشتری از وقت خود را در فروشگاه مذکور خواهند گذراند و در نهایت خرید بیشتری نیز انجام خواهند داد. خرده‌فروشان نیز با درک این نکته مهم، بسیاری از آهنگ‌های قدیمی‌ای را که خوانندگان امروزی بازخوانی کرده‌اند، در محیط فروشگاه خود پخش کرده و بازخورد مناسبی نیز از این راهکار دریافت کرده‌‌اند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.