سلامت هوشمند در اراک

0

اولین استارتاپ ویکند اراک در اردیبهشت‌ماه ۹۴ آغاز به کار کرد. با توجه به برگزاری مطلوب این رویداد و بازخوردها و خروجی‌های پس از آن، تیم اجرایی آن تصمیم گرفت به صورت جدی‌تری کار را ادامه دهد. در ادامه کارگاه‌های آموزشی از قبیل کار تیمی، کسب‌وکار و بازاریابی و… در تابستان ۹۴ برگزار شد و از مهرماه ۹۴ استارتاپ گرایند اراک به نمایندگی ارمغان اکبری فراهانی شروع به فعالیت کرد و تاکنون موفق به برگزاری سه دوره استارتاپ گرایند شده است.

هسته اصلی این تیم متشکل از ۵ نفر است که همه با توانایی‌های مختلف و هدف مشترک گرد هم آمده‌اند تا مفهوم کارآفرینی را گسترش دهند. محدثه جودکی، بهنام اکبری، رضا رضایی و وحید کمندلویی از دیگر اعضای تیم هستند. بهنام اکبری در توضیح شکل‌گیری این گروه می‌گوید: «شکل‌گیری این تیم فرازونشیب‌های زیادی داشت. باقی ماندن این ۵ نفر در کنار هم اتفاقی خوشایند است و امید است با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این تیم بتواند برای شهر ما نقشی مفید ایفا کند.» وی افزود: «اردوی استارتاپ سلامت عنوان رویداد آموزشی بعدی است. این رویداد برای اولین‌بار در اراک طی سه روز برگزار می‌شود؛ ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه. اردوی استارتاپ سلامت به منظور افزایش انگیزه دانشجویان و علاقه‌مندان جهت ورود به فضای کارآفرینی حوزه سلامت و به همت تیم برگزاری و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشگاه اراک برگزار می‌شود.»

«سلامت هوشمند» مفهومی از سلامت الکترونیک است که برای ارائه خدمات از بسیاری ابزارهای هوشمند همراه، نظیر تلفن‌های همراه، ابزارهای پوشیدنی هوشمند و ابزارهای نظارت بر بیماران در لایه خدمات کاربر نهایی استفاده می‌کند و سلامت به‌عنوان کالایی استراتژیک مبنای بهره‌وری شغلی، ظرفیت یادگیری در مدرسه، دانشگاه و توانایی در رشد جسمی، روانی و هوشی است. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.