سرمایه‌گذاری تک‌استارز در اکوسیستم تورین

آنها به دنبال آن هستند یک مدل نوآورانه موفق در سراسر ایتالیا و اروپا ایجاد کنند

0

تک‌استارز، شبکه جهانی که به کارآفرینان کمک می‌کند تا موفق شوند، شراکت خود را با بنیادهای Compagnia Di San Paolo، Fondazione CRT و مرکز نوآوری Intesa Sanpaolo اعلام کرده ‌تا یک مرکز بین‌المللی برای نوآوری در تورین، ایتالیا، ایجاد کند. تک‌استارز با این ۳ بنیاد همکاری می‌کند تا به توسعه تورین به عنوان یک اکوسیستم استارتاپی برای نوآوری و ایجاد یک مدل نوآورانه موفق در سراسر ایتالیا و اروپا کمک کند.

تک‌استارز مجموعه‌ای از رویدادهای نوآوری و کارآفرینی را در طول سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با هدف ایجاد فرصت‌های جدید برای کارآفرینان ایتالیایی و اروپایی ارائه خواهد داد. این طرح‌ها به توسعه بیشتر و فعال‌سازی اکوسیستم تورین کمک می‌کند.

از طریق این همکاری، تک‌استارز فعالیت‌های زیر را به جامعه تورین ارائه می‌دهد:

یک جشن ۴روزه برای اکوسیستم استارتاپی و نوآورانه منطقه که ورود به آن برای تمام گروه‌ها آزاد است. در این رویداد افراد با کارآفرینان محلی، پیشروان شرکتی، سرمایه‌گذاران و سایر رهبران نوآوری آشنا می‌شوند.

یک نشست جهانی یک هفته‌ای که بنیانگذاران، رهبران شرکتی، منتورها، سرمایه‌گذاران و سایرین را گرد هم می‌آورد. این نشست تک‌استارز ۲۰۱۹ نام دارد. در این نشست سهامداران اصلی و پیشروان در سراسر شبکه تک‌استارز با هم به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.

یک برنامه شتاب‌دهنده جدید در تورین به نام تک‌استارز اسمارت موبیلیتی که روی حمل‌و‌نقل هوشمند تمرکز دارد. این برنامه با تاکید روی زیرساخت‌های هوشمند و شهرهای هوشمند، استارتاپ‌ها را از سراسر دنیا جذب می‌کند.

جنی لاتون، مسئول اجرایی ارشد تک‌استارز، می‌گوید: «تک‌استارز معتقد است که منتورشیپ و کارآفرینی دو عامل اصلی برای تقویت هر جامعه‌ای به شمار می‌روند. این یک فرصت استثنایی برای تک‌استارز است تا به تسهیل ارتباطات جهانی در تورین کمک کند. با شراکت با این سه بنیاد، ما از توسعه اکوسیستم نوآوری در تورین و سراسر ایتالیا پشتیبانی می‌کنیم. تلاش‌های ما تاثیر طولانی‌مدتی روی رشد و توسعه جامعه تورین و اکوسیستم کارآفرینی آنها خواهد داشت.»

مدیرکل Compagnia di San Paolo می‌گوید: «ما قصد داریم محرک‌هایی برای توسعه فرآیند نوآوری باشیم. برای این منظور، کل سیستم خود را به کار می‌گیریم و از همکاری نزدیک با دانشگاه‌ها و نهادهای تحقیقاتی استفاده می‌کنیم. نوآوری می‌تواند تاثیر مهمی روی همکاری بین موسسات بگذارد. برند و مدل تک‌استارز ترکیب و همکاری این سه نهاد بزرگ را از نظر راهبردی ممکن می‌کند.»

ماسیمو لاپوجی، مدیرکل Fondazione CRT، نیز می‌گوید: «شراکتی که امروز با تک‌استارز آغاز کرده‌اید، به تقویت ویژن فضای فناوری جدید به عنوان درگاهی برای رسیدن به برتری جهانی و داشتن یک اکوسیستم بین‌المللی جدید برای فناوری و نوآوری در کسب‌و‌کار کمک می‌کند.

اما این فقط شروع کار است. در ماه سپتامبر، تک‌استارز یک نشست در تورین برگزار خواهد کرد و در آن بهترین شبکه جهانی کارآفرینان، شرکا‌ و فعالان سازمانی آن حضور دارند. از امروز تا ۳ سال آینده فعالیت‌هایی اعم از یک برنامه شتاب‌دهنده آغاز خواهد شد. این برنامه بین‌المللی ما یک تاثیر مهم روی پشتیبانی و توسعه استعدادهای کارآفرینی خواهد گذاشت.»

موریزیو موتاگنز، رئیس مرکز نوآوری Intesa Sanpaolo، درباره این همکاری می‌گوید: «نوآوری یک مولفه اصلی برای پشتیبانی از اقتصاد کشور است.

گروه ما متعهد است تا رشد این اکوسیستم را تقویت کند زیرا این اقدام به توسعه کسب‌و‌کارهای ایتالیایی کمک می‌کند. کشورهایی با تمرکز روی نوآوری رشد تولید ناخالص ملی بیشتری دارند. این شراکت که نتیجه ویژن دقیق و راهبردی بنیادهای بانکداری است، قصد دارد شهر تورین را به یک مرکز نوآوری بین‌المللی تبدیل کرده و به عنوان یک محرک برای اقتصاد جدید کشور عمل خواهد کرد. در نتیجه شبکه‌سازی بین دانشگاه‌ها، کسب‌و‌کارها، جوانان و سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.