زنگ استارتاپ در مدرسه

0

دومين استارتاپ ويکند دانش‌آموزي ۲۸ تا۳۰ بهمن‌ماه در سالن آمفي‌تئاتر مجتمع آموزشي سوده ويژه دانش‌آموز دختر و ۱۹تا۲۱ بهمن در مجتمع آموزشي امام صادق (ع) براي دانش‌آموز پسر برگزار مي‌شود. «مدرسه کارآفريني منطقه ۲» نام تيمي است که به‌تازگي با هدف اجراي استارتاپ ويکند در مدارس دولتي منطقه ۲ تهران شکل گرفته است. استارتاپ ويکند در مدارس با عنوان «۵۴ ساعت با طعم خلاقيت» با استقبال بالاي دانش‌آموزان مواجه شده است.

ريحانه کرامتي‌فرد، مسئول برگزاري رويدادها، سابقه تدريس دروس رياضي و حسابان در دوره دبيرستان را دارد. او در پاسخ به اين که چه چيز باعث شکل‌گيري ايده اجراي استارتاپ ويکند براي دانش آموزان شد مي‌گويد: «قبلا براي محيط‌هاي دانشگاهي ويکند برگزار مي‌کردم. گاهي تعدادي از دانش‌آموزانم را که در آن‌ها اشتياق و علاقه‌اي در اين زمينه مي‌ديدم همراه خود به ويکندها مي‌بردم. بعدها متوجه شدم ايده‌هايي که دانش‌آموزانم مطرح مي‌کنند هدفمندتر، پرانگيزه‌تر و درنهايت موفق‌تر از بسياري ايده‌هايي است که در رويدادها ارائه مي‌شود، درنتيجه تصميم گرفتم ويکندي به طور اختصاصي براي دانش‌آموزان مدرسه سوده برگزار کنم.»

کرامتي‌فرد تصريح کرد: «اولين ويکند دانش‌آموزان مدرسه سوده در آبان‌ماه سال جاري به طور قطع يکي از بهترين ويکندهاي برگزارشده در ايران تا به امروز بوده است. حتي تعدادي از گروه‌ها توانستند دفتر کار و حامي مالي جذب کنند.» کرامتي مي‌گويد: «تعدادي از دانش‌آموزان که از نظر درسي بسيار ضعيف بودند و يا حتي به دليل مشکلات مختلف در آستانه اخراج از مدرسه بودند، بعد از آشنايي با پديده‌هاي استارتاپي انگيزه مضاعف پيدا کرده‌اند، هدفمند درس مي‌خوانند و براي رسيدن به اهدافشان برنامه‌ريزي مي‌کنند.»

طالب‌زاده، رييس آموزش‌وپرورش منطقه ۲ تهران، از اجراي چنين برنامه‌هايي در سطح مدارس بسيار استقبال کرد و گفت خلاقيت و ايده‌هاي ناب دانش‌آموزان بسيار دور از انتظار بود و او را شگفت‌زده کرده است، از اين رو وي حمايت مادي و معنوي خود را از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي آتي اعلام مي‌کند. طالب‌زاده ۵۰ ‌درصد هزينه ثبت‌نام هر دانش‌آموز در رويداد را متقبل شد و ابراز اميدواري کرد که راهکارهاي مفيدي از بطن اين رويداد برخواهد خواست.

ريحانه کرامتي دومين استارتاپ ويکند مدارس را با همکاري آموزش‌وپرورش منطقه ۲ و مدارس سوده و امام صادق (ع) در بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد کرد. او در رابطه با اهداف شخصي خود گفت: «دوست دارم دانش‌آموزانم به موفقيت‌هاي زيادي در زندگي دست پيدا کنند و به جاهاي خوبي برسند. تغييراتي که از نظر ذهني و کارايي در بچه‌ها ديدم برايم بسيار مهم و کافي است.»

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.