ایده‌های سبز برای محیط‌زیست سالم

رویداد استارتاپی زیستکار

0

برگزارکنندگان رویداد زیستکار معتقدند که معمولا فناوری‌ها و خلاقیت‌ها در حوزه محیط زیست به جامه عمل نمی‌رسد و به اقدام عملی برای رفع مشکلات محیط زیست منجر نمی‌شوند، ولی ظهور استارتاپ‌ها اتفاق خوبی است که می‌تواند انسان‌ها را به ادامه‌‌ زندگی بهتر امیدوار سازد.

سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برای اولین‌بار با مشارکت پارک علم و فناوری اقدام به برگزاری رویداد استارتاپی زیستکار با موضوع محیط‌زیست سالم در محورهای مختلف در زمینه تخصصی مدیریت پسماند، بومگردی روستایی، انرژی‌های نو و محیط زیست، فناوری اطلاعات و محیط زیست، اقتصاد سبز، کاربرد بیوتکنولوژی در حفظ محیط‌زیست، مدیریت مصرف منابع، حفاظت از اکوسیستم‌های تالابی و صنعت سبز در استان کرده است.

برگزارکنندگان رویداد زیستکار معتقدند که معمولا فناوری‌ها و خلاقیت‌ها در حوزه محیط زیست به جامه عمل نمی‌رسد و به اقدام عملی برای رفع مشکلات محیط زیست منجر نمی‌شوند؛ اگرچه صدمات محیط‌زیستی در سطح کلان تحت تأثیر سیاست‌های اقتصادی کشورهای اثرگذار قرار دارد، ولی ظهور استارتاپ‌ها اتفاق خوبی است که می‌تواند انسان‌ها را به ادامه‌‌ زندگی بهتر امیدوار سازد. هدف از برگزاری رویداد استارتاپی زیستکار، کاهش معضلات و مشکلات محیط زیستی با استفاده از فناوری‌های نوین و ایجاد خلاقیت و نوآوری برای کسب‌و‌کار عنوان شده است.

در این رویداد از ایده‌های کارشناسان، اساتید و متخصصان حوزه محیط‌زیست در دو سطح شرکت‌کننده و داوری استفاده خواهد شد و تلاش شده تا دستگاه‌هایی که ارتباط موضوعی با این محورها دارند، با مسئله درگیر شوند.

روند داوری

مجموعه طرح‌ها و ایده‌های مطرح شده مورد داوری قرار خواهند گرفت و در نهایت ۳ ایده برتر انتخاب شده و به دستگاه‌های دولتی و خصوصی به منظور تأمین اعتبارات مالی و حمایت اقتصادی معرفی می‌شوند، بدین منظور از دستگاه‌های خصوصی مرتبط هم در این رویداد دعوت به عمل آمده است تا در استارتاپ حضور داشته باشند و در صورت صلاحدید از ایده‌ها حمایت مالی کنند.

این کارگاه یکی از ابزارهای کاربردی در ایده‌پردازی و طراحی کسب‌و‌کارها‌ست و به افراد کمک می‌کند در قالب یک زبان مشترک مفاهیم و عناصر کسب‌و‌کارشان را در کنار همدیگر ترسیم کنند. استارتاپ‌ها فرصتی برای شبکه‌سازی، آشنایی و برقراری ارتباط صمیمانه با ایده‌پردازان، صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران است و محیطی را ایجاد می‌کند که در آن ایده‌ها و نظرات رهبران کارآفرینی از طریق سخنرانی، مربیگری و یا دآوری در اختیار صاحبان امر قرار می‌گیرد.

خاطر نشان می‌شود برگزاری رویداد زیستکار از ۸ تا ۱۰ اسفندماه سال جاری برنامه‌ریزی شده‌ و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام تا ۳۰ بهمن ماه با مراجعه به سایت eventgl.acecr.ir اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.