دمودی شریف برگزار شد

0

دمودی روزی است که در آن استارتاپ‌های شتاب‌دهنده‌ها به ارائه‌ کار خود می‌پردازند. در این رویداد فضایی برای شبکه‌سازی افراد فعال در اکوسیستم کارآفرینی فراهم می‌آید.

دمودی شریف روز سه‌شنبه مورخ ۲۹ آبان ۱۳۹۷ از ساعت ۲ تا ۷ عصر در محل سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. در این رویداد شبکه‌ای حدود ۳۰۰نفر از سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها و افراد فعال در حوزه‌‌ کسب‌وکار و کارآفرینی حضور داشتند.

در ابتدا برنامه با پذیرایی و شبکه‌سازی بین مهمانان و تیم‌ها آغاز شد. ۱۱ تیم از استارتاپ‌های مستقر در شتاب‌دهنده در قالب نمایشگاه محصول خود را توضیح دادند. بعد از آن برنامه در سالن و با صحبت مجری در رابطه با  تاریخچه‌‌ شتاب‌دهنده‌ها در سراسر دنیا ادامه پیدا کرد.

فعالیت‌های شتاب‌دهنده شریف

دکتر کاشانی، مدیر شتاب‌دهنده شریف، به عنوان اولین سخنران خلاصه‌ای از فعالیت‌های شتاب‌دهنده و همچنین خدمات آن ارائه دادند. یک آمار کوتاه هم از عملکرد شتاب‌دهنده ارائه شد: ثبت بیش از ۲۰۰۰ ایده، بیش از ۶۰۰ جلسه ارزیابی، ۱۱۰ تیم مستقر شده و در نهایت ۸۴ تیم خارج شده و ۲۰ تیم سرمایه‌گذاری شده. ایشان سپس رویداد استارتاپ تریگر را به عنوان یکی از برنامه‌های موفق مرکز معرفی کردند.

سخنران بعدی مهندس دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بودند که نکات مثبت شتاب‌دهنده را حضور آن در داخل دانشگاه شریف، برخورداری از تیم مدیریتی و اجرایی خاص و همچنین فرهنگ رشدپذیری و رشددهی بین اعضا برشمردند. سپس تصویری از ناحیه نوآوری شریف نمایش داده و به اختصار به شرح آن پرداختند.

سپس دکتر زرنوخی، از سرمایه‌گذاران خطر پذیر مطرح، رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور و همچنین مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران به لزوم استفاده از ظرفیت شتاب‌دهنده‌ها برای VCها تاکید کرده و  ارتباط صندوق با شتاب‌دهنده‌ شریف را به اختصار توضیح دادند. در ادامه برنامه مجددا با پذیرایی و شبکه‌سازی همراه بود. بعد از آن پخش ارائه‌ها به ترتیب زیر آغاز شد.

  • تیم «متلند» در حوزه تامین و فروش مواد اولیه شیمیایی فعالیت می‌کند. ایشان با اشاره به مشکلات بازار سنتی خرید و فروش مواد، روند شکل‌گیری ایده و رشد متلند را توضیح دادند.
  • تیم «کشت‌ نگاران امید» با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و الگوریتم‌ها پردازش‌هایی روی کشاورزی انجام می‌دهد و بهترین شیوه را برای مصرف آب و سایر مواد مورد نیاز در اختیار کشاورز قرار می‌دهد.
  •  تیم «موپن» یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری کد تخفیف است که بسیاری از مشکلات کاربران با برنامه‌های مشابه قبلی را حل می‌کند.
  •  تیم «کریوت» یک سامانه هوشمند اینترنت اشیا خودرو بوده که به طور ساده از طریق اپلیکیشن، ماشین را به اینترنت وصل می‌کند و کاربر می‌تواند با ماشین صحبت کند.
  • تیم «هاسپینو» یک سامانه میزبانی محلی است که گردشگری تجربه‌محور را به کاربران ارائه می‌کند.
  •  تیم «شریف گرافینا» از فناوری فتوکاتالیست‌های طبیعی برای کاهش مرگ‌و‌میر ناشی از آلودگی بیمارستانی، هوا، آب و دامداری به کار گرفته می‌شود.
  •  تیم «زیست‌گستران یونی پلی‌مت» که یکی از چندین محصول این تیم، تولید و توسعه کاربرد مواد نانوساختار است که می‌توان از آنها در صنعت پتروشیمی استفاده کرد.
  •  تیم «‌wing» یک پلتفرم کرایه اسکوتر برقی است که می‌تواند در فضاهایی مانند بازار ساحل، دانشگاه‌های بزرگ، کارخانه‌های بزرگ و نمایشگاه‌های بزرگ استفاده شود.
  •  تیم «دیداب» در زمینه تکنولوژی‌های مربوط به صوت فعالیت کرده و اولین محصول آن، تونل صداست که صدا را در یک باریکه‌‌ جهت‌دار هدایت می‌کند.
  •  تیم «‌Buy Rapido» یک باشگاه مشتریان هوشمند بوده که با دادن اعتبار خرید به مشتری و سعی در یافتن پترن خرید آنها، ارتباط بهتری بین فروشنده و مشتری به وجود می‌آورد.
  • تیم «‌SGCOMM» که محصول آنها هوشمند‌سازی خانه‌ها‌ست که بدون استفاده از امواج رادیویی، وسایل برقی خانگی را از راه دور کنترل می‌کند.

بخش آخر رویداد با شبکه‌سازی، حضور در نمایشگاه و پذیرایی با حضور مهمان‌ها و تیم‌ها ادامه یافت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.