در تهران استارتاپ هال چه گذشت؟

0

همایش «ارائه سال» به همت «تهران استارتاپ هال» در روز جمعه ۲۳ بهمن‌ماه در سالن امام خمینی(ره) دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در رویداد ارائه سال کسب‌وکارهای نوپا و فعالان اکوسیستم کارآفرینی ایران به ارائه دستاوردهای خود پرداختند. محمد احسان ملکی، مدیر اجرایی تهران استارتاپ هال، به‌اختصار کسب‌وکارهای نوپایی را که این شرکت در رشد و تکامل آن‌ها سهیم بوده معرفی کرد. وی گفت: «تهران استارتاپ هال با هدف کمک به اکوسیستم کارآفرینی ایران و با مدل شتابدهی اختصاصی هر کسب‌وکار پا به این عرصه نهاده است.» وی بیان کرد: «تهران استارتاپ هال به طور متوسط ۴۰ میلیون تومان و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به روش Smart Money در برنامه شتابدهی و ارائه خدماتی مانند فضای کاری مشترک وBackend as Service فعالیت خواهد کرد.»

مهدی رحمانی در مورد ایده و اهمیت آن برای شروع یک کسب‌وکار نوپا، چگونگی انتخاب ایده، ارزش ایده در جهان، و این موضوع که آیا ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم یا خیر، برای حاضران سخنرانی کرد.

سپس فرید پارسایی در مورد اهمیت صفحه فرود و نقش آن در هدایت ترافیک به سایت و قابلیت‌های صفحه فرود خوب برای جذب مشتری و همچنین کاربرد آن در جمع‌آوری اطلاعات از علاقه‌مندان به حوزه کسب‌وکار برای حاضران سخنرانی کرد. پس از آن در قالب ارائه یک استارتاپ، احمد کفایی در مورد استارتاپ «چطوره» که سیستمی برای ارزیابی، مقایسه در انتخاب کالا و خدمات است برای حاضران توضیحاتی داد و در بخش پرسش و پاسخ به سوالات سرمایه‌گذاران و حاضران پاسخ گفت.

در ادامه علی‌رضا باقری، طراح مد و لباس، از تجارب و چالش‌های خود در حوزه مد و لباس همچنین قدرت کسب‌وکارهای نوپا در ثروت آفرینی این حوزه برای حضار سخنرانی کرد. مهدی بیک‌پور، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ «انجام میدم» و «گودکو»، در مورد شکست‌ها و اقتصاد کاری مطالبی را برای حاضران عنوان کرد.

پس از آن در قالب ارائه یک استارتاپ، با محوریت آموزش زبان فارسی به کودکان ایرانیان خارج از کشور که از محیط زبان و فرهنگ ایرانی به دورند، برای حاضران و سرمایه‌گذاران از ایده خود گفت.

حمید توکلی، بنیان‌گذار «نامی نیک»، در مورد انتخاب نام برند، روش ایجاد لیست نام و راه‌های ساخت نام برند و اهمیت انتخاب نام مناسب برای کسب‌وکارها برای حاضران سخنرانی کرد. سپس نمایندگانی از هفته‌نامه شنبه توضیحاتی در مورد اهداف، مخاطبان و شیوه تبادل همکارانی با استارتاپ‌ها و انعکاس اخبار در هفته‌نامه شنبه  و وب‌سایت www. SHANBEMAG.com  ارائه کردند.

همچنین در پنل استارتاپی پویا کندری، نماینده شتابدهنده آی‌چیتا، محمدمهدی باریده و محمد احسان ملکی، با اجرای رضا ماهرنیا، چالش‌های پیش روی شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها را بررسی و درباره آن بحث و گفتگو کردند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.