خلافی خودرو؛ اپلیکیشنی برای یک کابوس!

0

اپلیکیشن لیست کامل خلافی خودرو یکی از اپ‌های کاربردی برای ایرانی‌هایی است که روزانه از ماشین خود برای تردد استفاده می‌کنند. با استفاده از این برنامه کاربران به‌آسانی می‌توانند جزئیات‌دقیق جرائم‌خودروی خود را مشاهده‌کنند. همچنین امکان پرداخت این جرائم از طریق اپلیکیشن وجود‌دارد.

جزئیات دقیق خلافی‌ها عبارت هستند از:

  •  شهر و محل دقیق هر تخلف
  •  شرح و نوع هر تخلف
  •  مبلغ هر تخلف
  •  تاریخ تخلف

این اپلیکیشن فهرست کاملی از تصادفات‌رانندگی را با جزئیات‌دقیق آنها ارائه‌می‌دهد. با کمک این برنامه می‌توانید مشاهده کنید که در کدام مسیرها بیشتر جریمه‌شده‌اید. در این صورت‌می‌توانید در آن محل‌ها بااحتیاط بیشتری رانندگی کنید. همچنین می‌توانید ببینید که چرا، در کجا و چه زمانی جریمه‌شده‌اید.

یکی از مزایای این اپلیکیشن آن است که دیگر نیاز ندارید برای دریافت خلافی خودروی خود به پلیس +۱۰ مراجعه کنید. در عوض می‌توانید هر زمان که می‌خواهید با یک کلیک شرح دقیق تخلفات خود را مشاهده و آنها را پرداخت کنید. با استفاده از این اپلیکیشن در وقت خود به‌خوبی صرفه‌جویی خواهید‌کرد. هنگام ورود به برنامه، در صفحه اصلی سه گزینه برای شما در‌نظر گرفته‌شده است: استعلام خلافی خودرو، نمره منفی گواهینامه و استعلام تصادفات. اگر بخواهید خلافی خودروی‌خود را مشاهده‌کنید باید ابتدا شماره ۸ رقمی بارکد پشت کارت را وارد‌کرده و گزینه استعلام را انتخاب‌کنید. برای مشاهده نمره منفی گواهینامه و استعلام تصادفات نیز باید به ترتیب شماره ۱۰ رقمی گواهینامه و شماره ۱۷ رقمی VIN خودروی خود را وارد نمایید. وقتی شماره گواهینامه خود را وارد می‌کنید، تعداد نمره منفی و تعداد تخلفات شما نمایش داده‌می‌شود. وقتی استعلام خلافی خود را می‌گیرید می‌توانید در صورت داشتن خلافی از طریق همین اپلیکیشن وارد درگاه پرداخت الکترونیکی شوید و مبلغ خلافی را پرداخت‌کنید.

در زیر صفحه نیز تاریخ آخرین به‌روزرسانی خلافی‌ها نمایش داده‌شده است. اطلاعات مربوط به خلافی‌ها هر ۱۴ روز یک‌بار به‌روزرسانی می‌شوند. به‌علاوه زمانی‌که شما خلافی را پرداخت‌می‌کنید، پرداخت شما در سیستم راهور ثبت می‌شود اما ۱۴ روز طول‌می‌کشد تا پرداخت شما در پایگاه داده به‌روزرسانی شده در این اپلیکیشن نمایش داده‌شود.

در منوی سمت راست گزینه‌ای به نام استعلام پیامکی وجود دارد. در صورت انتخاب این‌گزینه، خلافی خودروی شما از طریق پیامک ارسال‌خواهد‌شد اما به ازای هر بار استعلام مبلغی معادل با حدود ۵۰۰ تومان روی قبض تلفن شما اضافه‌خواهد‌شد. در این پیامک فقط مبلغ کل‌خلافی نمایش داده‌می‌شود. بااین‌حال، تفاوت استعلام پیامکی و استعلام اینترنتی آن‌است که در استعلام پیامکی اطلاعات مربوط به خلافی هرروز به‌روزرسانی می‌شود درحالی‌که همان‌طور که قبلاً گفته‌شد، در استعلام اینترنتی اطلاعات خلافی هر ۱۴ روز یک‌بار به‌روز می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های بسیار مفید این اپلیکیشن آن است که کاربر می‌تواند با انتخاب گزینه نرخ جرائم‌رانندگی، جدولی را مشاهده‌کند که در آن تمام انواع تخلف‌ها، کد تخلف و مبلغ جریمه مربوط به آنها برحسب استان، شهر یا روستا ذکرشده‌اند. برای مثال، حرکت به‌طور مارپیچ در کلان‌شهرها، جاده‌ها، مناطق آزاد، صنعتی و تجاری ۱۵۰.۰۰۰ تومان، در سایر شهرها ۱۳۵.۰۰۰ تومان و در روستاها و راه‌های روستایی ۷۵.۰۰۰ تومان است.این اپلیکیشن را می‌توان از طریق گزینه «اشتراک‌گذاری برنامه» در منوی اصلی و با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام و آیمو، ایمیل، بلوتوث و غیره به‌طور مستقیم از داخل برنامه به اشتراک‌ گذاشت.

هنگام استفاده از این اپلیکیشن باید نکاتی را در نظر داشته‌باشید. ازجمله اینکه بهتر است هنگام گرفتن استعلام از طریق این اپلیکیشن، سرعت اینترنت شما مناسب باشد، چراکه احتمال دارد به دلیل سرعت پایین اینترنت استعلام انجام‌نشود. در این صورت باید دوباره امتحان کنید تا اتصال برقرارشده و استعلام صورت‌گیرد. این اپلیکیشن به‌طور کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار‌می‌گیرد. این برنامه نه تنها به کاربران امکان‌می‌دهد تا تخلفات، میزان جرائم، نمره منفی و هر آنچه را که مربوط به گواهینامه رانندگی و خودروی‌آن‌ها می‌شود، به‌طور دقیق مدیریت کنند؛ بلکه مانند یک پایگاه داده معتبر و مرجع عمل‌می‌کند به‌طوری‌که کاربران می‌توانند با استفاده از آن از اطلاعات مربوط به جریمه‌ها مطلع‌شوند و بدانند که چه‌زمانی و به چه‌میزان نرخ جریمه افزایش پیداکرده است. این اپلیکیشن کاربردی و رایگان نه‌تنها در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند، بلکه موجب کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود. در عصردیجیتال استفاده از این اپلیکیشن می‌تواند روشی برای تسریع در کارها و حذف هزینه‌های اضافی باشد. از سوی دیگر، این برنامه طراحی ساده‌ای دارد به‌طوری‌که کاربران با هر میزان از سواد اینترنتی و هر سنی می‌توانند به‌راحتی و بدون نیاز به آموزش خاصی از آن استفاده کنند. تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های فوق موجب شده ‌است این اپلیکیشن کاربران و طرفداران زیادی داشته‌باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.