بی‌پول‌های عشق استارتاپ بخوانند!

0

معمولا کارآفرینان ایده‌های کاری فوق‌العاده‌ای دارند، اما به دلیل کمبود سرمایه از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. آن‌ها تصور می‌کنند تا زمانی که حامی مالی قدرتمندی نداشته باشند، نمی‌توانند ایده خود را محقق کنند.

به نظر می‌رسد هرروز یک استارتاپ جدید میلیون‌ها دلار سرمایه از شرکت‌های سرمایه‌گذار دریافت می‌کند، اما احتمالا شما چیزی درباره شکست استارتاپ‌هایی که میلیون‌ها دلار سرمایه را از بین برده‌اند و برای همیشه از صحنه کسب‌وکار محو شده‌اند، نشنیده‌اید.

اگر ایده و طرح اجرایی شما از ابتدای کار سنجیده نباشد، هیچ مبلغی نمی‌تواند شما را به یک برنده تبدیل کند. آیا ایده بسیار عالی اما پول کمی دارید؟ منصرف نشوید! بله، شما روزهای طولانی و پرمشغله و کم‌خوابی‌های زیادی را پیش رو دارید. بله، تحت فشار قرار خواهید گرفت. اما افرادی که این شرایط را تحمل کنند، موفق خواهند شد. در اینجا به هشت نکته که به شما کمک می‌کند ایده خود را با بودجه محدود محقق کنید، اشاره شده است.

 کسب‌وکار خود را بر اساس دانسته‌های خود راه‌اندازی کنید. به جای اینکه وارد هر رشته‌ای شوید، کسب‌وکار خود را حول مهارت‌ها و دانش خود راه‌اندازی کنید. هرچقدر نیاز شما به منابع خارجی کمتر باشد، عملکرد و بازده بهتری خواهید داشت. وقتی کسب‌وکار شما بر اساس تخصص شخصی شما باشد، می‌توانید مشاوران و کمک‌های خارجی را حذف کنید. به‌علاوه، داشتن این دانش گاهی اوقات تمام چیزی است که برای موفقیت در کارآفرینی به آن نیاز خواهید داشت.

 به همه بگویید که می‌دانید دارید چه کاری انجام می‌دهید. به خانواده، دوستان، مخاطبان کاری و همکاران قدیمی خود درباره کسب‌وکار جدیدتان اطلاعات دهید. با آن‌ها تماس بگیرید، ایمیل ارسال کنید و کسب‌وکار جدیدتان را در پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی در معرض نمایش قرار دهید. دوستان و اعضای خانواده شما می‌توانند در اطلاع‌رسانی کسب‌وکار شما به دیگران سهم بزرگی داشته باشند و مخاطبان کاری قدیمی شما می‌توانند برند شما را به مخاطبان حرفه‌ای خود نیز معرفی کنند. این نوع بازاریابی موجب می‌شود شرکت شما به مخاطبان بیشتری معرفی شود.

 از هزینه‌های غیرضروری خودداری کنید. شما مخارج زیادی خواهید داشت و برخی از این هزینه‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند. شما فقط می‌توانید از خرج‌های اضافه کم کنید. اگر در ابتدای کار صرفه‌جو باشید، به جای یک کسب‌وکار شکست‌خورده با موفقیت روبه‌رو خواهید شد.

خودتان را در دام بدهی کارت اعتباری نیندازید. هنگام شروع کسب‌وکار، یک روش هوشمندانه و یک روش مرگبار برای استفاده از اعتبار وجود دارد. کامپیوترهای جدید، مبلمان اداری، تلفن و امکانات همگی به‌سرعت جمع می‌شوند. به جای خرید همه چیز به طور یکجا و رفتن زیر قرض کارت‌های اعتباری، از درآمد شرکت خود برای تامین مخارج استفاده کنید. حذف فشار بدهی به‌خوبی می‌تواند احتمال ایجاد یک کسب‌وکار موفق را افزایش دهد.

مطمئن شوید که سیاست وصولی شما را به دردسر نخواهد انداخت. اگر کسب‌وکار شما خرده‌فروشی است، این درباره شما صدق نمی‌کند اما اگر خدماتی از قبیل مشاوره یا محصولات را به خرده‌فروشان ارائه می‌دهید، باید مطمئن شوید که سیاست پرداختی شما به‌خوبی سنجیده شده است. وصولی‌های خود را بر مبنای آنچه فکر می‌کنید مشتریان شما می‌خواهند قرار ندهید. آن‌ها را بر مبنای آنچه کسب‌وکارتان را موفق می‌کند قرار دهید.

سهم‌الزحمه را بالا ببرید. بسیاری از کارآفرینان وقتی اولین بار کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند، ۲۴ ساعت شبانه‌روز کار و به تمام جنبه‌های کسب‌وکار و نیز بازاریابی و توسعه آن رسیدگی کرده اند. تمام سخت‌کاری‌ها و روزهای طولانی که گذراند‌ه‌اند با هدف سپری شده است. شما می‌خواهید برند خود را بسازید و تلاش شما ارزش کسب‌وکارتان را افزایش می‌دهد. اگر بخواهید بخشی از شرکت خود را واگذار کنید یا یک شریک بگیرید، نقش سهم‌الزحمه پررنگ خواهد شد.

از تبلیغات و بازاریابی رایگان به بهترین نحو استفاده کنید. چندین راه برای تبلیغات کسب‌وکار شما وجود دارد بدون اینکه هزینه زیادی پرداخت کنید. رسانه‌های اجتماعی روش خوبی برای معرفی خود و تعامل با مشتریان بالقوه است. به‌علاوه شما می‌توانید در رسانه‌های محلی نیز وارد شوید و تخصص خود را ارائه دهید. تا جایی که می‌توانید مخاطبان بیشتری در رسانه‌های محلی کسب کنید و به درخواست‌های آن‌ها پاسخ دهید. این‌گونه برند خود را به‌عنوان نهادی محلی معرفی می‌کنید.

خودتان را برای روزهای سخت آماده کنید. سخت‌کوشی یک ضرورت است، اما وقتی شما یک کسب‌وکار را بدون سرمایه یا با سرمایه کم راه‌اندازی می‌کنید، باید آماده باشید تا همه‌چیز خود را برای دستیابی به موفقیت فدا کنید. این به معنای تماس و پیگیری مکرر، رسیدگی به پشتیبانی از مشتریان، صورت‌حساب‌ها و حسابداری و سایر بخش‌های کاری کسب‌وکار شماست. باید قسمت اعظمی از زمان و انرژی خود را صرف کسب‌وکارتان کنید.

نگذارید سرمایه محدود شما را وادار کند که از ایده و اجرای آن دست بکشید. آیا راه دشواری در پیش است و باید شرایط طاقت‌فرسایی را تحمل کنید؟ بله، اما این بخشی از کارآفرینی است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.