برگزاری نشست خبری پذیره‌نویسی هفتمین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان، نخستین صندوق تخصصی هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات

0

همزمان با آغاز پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان، مدیران و مؤسسان این صندوق امروز در نشست خبری در محل شرکت فرابورس ایران، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند.

در ابتدای این نشست دکتر علی رسولی‌زاده مدیر عامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، سرمایه صندوق را ۲۰۰ میلیارد ریال بیان کرد که ۱۵ درصد از مبلغ هر واحد سرمایه‌گذاری در زمان پذیره‌نویسی و مابقی آن طی ۳ سال توسط سرمایه‌گذاران تأدیه می‌گردد. پارتیان هفتمین صندوق جسورانه‌ بازار بورس است و مدیریت صندوق را شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت بر عهده دارد.

وی ادامه داد: صندوق پارتیان بر اساس اساسنامه و امیدنامه خود، مجاز به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌هایی است که در بورس عرضه نشده‌اند. در عین حال صندوق می‌تواند در مقاطع زمانی بین هر نوبت تأدیه سرمایه تا تزریق سرمایه به استارتاپ‌ها، بخشی از سرمایه را در اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کند.

شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، کارگزاری گنجینه سپهر پارت و یک شخص حقیقی، مؤسسین صندوق را تشکیل می‌دهند و اولویت صندوق، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های فینتک، هوش مصنوعی و پردازش کلان داده‌ها است.

وی در ادامه توضیحاتی درباره شرکت دانش‌بنیان پارت، مجوزها و زیرساخت‌های فناورانه در حوزه فینتک و هوش مصنوعی ارائه کرد و افزود این ظرفیت‌ها، هم‌اکنون در دسترس استارتاپ‌های این حوزه قرار گرفته است.

در ادامه نشست، محمد میلانی مدیر سرمایه‌گذاری صندوق پارتیان توضیحاتی درباره نحوه سرمایه‌گذاری و فعالیت صندوق ارائه کرد.

وی در تشریح این موضوع افزود: صندوق پارتیان در مراحل اولیه رشد استارتاپ‌ها (Early Stage) و با مبالغی بین ۱ تا ۳ میلیارد تومان در هر استارتاپ سرمایه‌گذاری می‌کند.

سرمایه صندوق در ۳ سال اول تأدیه می‌شود، در پنج سال اول سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها انجام می‌شود، و از سال چهارم تا هفتم، دوره خروج صندوق از استارتاپ‌های پرتفولیو خواهد بود.

وی همچنین با ذکر این نکته که ساختار، ساز و کار و شیوه اداره صندوق‌های جسورانه (VC) بسیار متفاوت با سایر انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، توضیحاتی درباره اقدامات شرکت پارت در یک سال گذشته در این حوزه و همچنین نحوه مدیریت ریسک صندوق بیان داشت.

در پایان مهندس محمد کمساری رئیس هیئت مدیره شرکت پارت درباره شرکت پارت و رویکرد آن به سرمایه‌گذاری جسورانه افزود: شرکت پارت با در اختیار داشتن ۴۰۰ نفر جوان نخبه با متوسط سنی ۲۹ سال، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در فناوری‌های نو انجام داده است.

ما به دنبال حفظ سرمایه‌ها هستیم و مهم‌ترین سرمایه کشور، سرمایه انسانی و جوانان نخبه‌اند. ما با همین دیدگاه صندوق جسورانه پاریتان را راه‌اندازی کرده‌ایم تا بستری برای حمایت از سرمایه‌های انسانی کشور و استارتاپ‌های نوآور فراهم آورده باشیم.

لازم به ذکر است پذیره‌نویسی صندوق پارتیان با نماد «پارتین» از ششم مهرماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز شده و تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.