برگزاری استارتاپ ویکند نوآوری خوراک در رشت

0

استان گیلان به مرکزیت شهر رشت دارای تنوع اقلیمی بسیار بالایی است. از این‌رو آب و هوای مساعد، خاک مرغوب و … موجب شده تا این ناحیه دارای تنوع بسیار زیاد محصولات کشاورزی شود. از دیگر‌سو، موقعیت استراتژیک منطقه از دیرباز تاکنون موجب تنوع فرهنگی بسیاری نیز در این ناحیه شده است.

شهر رشت شهر اولین‌های بسیاری است‌ و خوشبختانه یکی از این اولین‌ها که در سال ۱۳۹۴ اتفاق افتاد، ثبت جهانی این شهر در یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک است. در حال حاضر طبق آخرین پژوهش‌های انجام شده بیش از ۴۸۰ نوع غذا در استان گیلان شناسایی شده است‌ که بسیاری از این خوراکی‌ها به صورت بومی و محلی در یک ناحیه خاص کاربرد دارند. از این رو قرار است رویداد استارتاپ ویکند نوآوری خوراک در این شهر برگزار شود.

برگزاری جشنواره‌ها، کارناوال‌های غذا و رویدادهای علمی، آموزشی و کسب‌و‌کار از اهداف اصلی شهر رشت به عنوان «شهر خلاق غذا» ثبت شده در یونسکو است. به عنوان نمونه، گیلانی‌ها تنها برای فصل زمستان حدود ۶۰غذای محلی دارند. میرزا‌قاسمی، نازخاتون، ترش‌تره، باقالاقاتوق، ماهی فویج‌، فسنجان، اناربیج، غوره آویج، سیرقلیه، گل در چمن و کال‌کباب تنها برخی از غذاهای محلی معروف استان گیلان است.

فراوانی سبزی و تنوع آب و هوا از جمله دلایل فراوانی غذاهای محلی در استان گیلان است. آب و هوای مساعد و خاک مرغوب گیلان مناسب پرورش انواع صیفی‌‌ها، میوه‌ها، حبوبات و غیره است.

همچنین انواع ماهی به خصوص ماهی سفید سهم عمده‌ای در سفره گیلانی‌ها دارد. هدف از برگزاری این رویداد دریافت ایده‌های خلاقانه و نوآورانه مشتاقان عرصه کسب‌و‌‌کار با محوریت خوراک است.

استارتاپ ویکند نوآوری خوراک در تاریخ ۱۳ الی ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ با تاکید بر محورهای پروسه مزرعه تا سفر خوراک، خدمات حوزه خوراک، سرویس‌های آفلاین و آنلاین وب مرتبط با خوراک، ارائه پکیج ارتباط با مشتری در حوزه خوراک و ایجاد بازی‌های مرتبط با خوراک با حمایت هفته‌نامه «شنبه» برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.