برندگان جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۸

0

انتظار می‌رود اجرای برنامه OSE به این نتایج مثبتی چون جهش مدنی در روش‌های تدریس از آموزش «آنالوگ» به دیجیتال، برابرسازی فرصت‌های آموزشی برای تمامی دانشجویان در لهستان، فناوری‌های مدرن که امکان انتقال دانش و تجربه میان واحدهای آموزشی را امکان‌پذیر می‌سازند و دانشجویان با اجرای سازوکارهای امنیت دیجیتال بینجامد.

برنده اول از لهستان

شبکه سراسری آموزش (OSE) ا FAST INTERNET FOR ALL SCHOOLS دسترسی سریع، ایمن و رایگان به اینترنت را در مقاطع ابتدایی و راهنمایی لهستان فراهم می‌کند.

در واقع یک پروژه دولتی لهستان است که شانس‌ها و فرصت‌های دسترسی به جدیدترین راه‌حل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای تمامی دانش‌آموزان برابر می‌کند؛ به طوری که این پروژه توانسته است بر محرومیت دیجیتال فائق آید.

این اقدام ۳۰ هزار و ۸۵۳ مدرسه و بالغ بر ۵ میلیون کاربر بالقوه (هم دانش‌آموز و هم معلم) را پوشش می‌دهد.‌ OSE قرار است به طور کامل بر زیرساخت پهن باند موجود استوار شود که احتمالا می‌تواند برای تأمین دسترسی اینترنت به پهنای باند دست‌کم ۱۰۰ مگاپیکسل مورد استفاده قرار گیرد.

این پروژه نه‌تنها در مورد دسترسی به اینترنت است بلکه ابزاری دیجیتال است که امکان در اختیار گذاشتن خدمات برای تدریس مهارت‌های دیجیتال را امکان‌پذیر می‌سازد و مستمرا در حال افزایش شایستگی‌های کاربران خود است.

انتظار می‌رود اجرای برنامه OSE به این نتایج مثبتی چون جهش مدنی در روش‌های تدریس از آموزش «آنالوگ» به دیجیتال، برابرسازی فرصت‌های آموزشی برای تمامی دانشجویان در لهستان، فناوری‌های مدرن که امکان انتقال دانش و تجربه میان واحدهای آموزشی را امکان‌پذیر می‌سازند و دانشجویان با اجرای سازوکارهای امنیت دیجیتال بینجامد.

برنده دوم از مکزیک

در برنامه‌‌ املاک و مستغلات فدرال در راستای توسعه‌‌ ارتباطات زیرساخت، پیشنهاد شده است که از املاک و مستغلات تحت تملک دولت برای توسعه‌‌ ارتباطات زیرساخت استفاده شود.

این برنامه به اپراتورهای مخابراتی و توسعه‌دهندگان زیرساخت اجازه می‌دهد تا به منظور توسعه‌ تجهیزات زیرساختی، کاهش هزینه‌های توسعه‌‌ شبکه و بهبود پوشش و کیفیت خدمات، فضاهای عمومی در سراسر مکزیک را بدون هرگونه قانون تبعیض‌آمیزی اجاره دهند.

برنامه املاک و مستغلات فدرال به منظور فراهم‌کردن شرایط استفاده از املاک و مستغلات دولتی در جهت حذف راهکارهای بوروکراتیک و برای راه‌اندازی‌های پیش‌نیازهای استاندارد، کاهش هزینه‌ها، حذف قوانین تبعیض‌آمیز و تعهدات تقسیم زیرساخت طراحی شده است تا فرایند توسعه‌ شبکه تسهیل شود.

۸ نمایندگی دولت فدرال، چهارم می‌۲۰۱۷ با امضای تفاهمنامه‌ای رسما این برنامه را آغاز کردند. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده ‌تا دولت‌های فدرال، ایالات و دولت‌های محلی به آن پایبند باشند.

از اثرات مورد انتظار این برنامه می‌توان به کاهش هزینه‌های توسعه‌‌ شبکه، تسریع توسعه‌‌ ارتباطات زیرساخت و انتقال محتوا، تشویق برای به اشتراک گذاری زیرساخت‌های نصب‌شده‌‌ فعلی و افزایش پوشش خدمات ارتباطی اشاره کرد.

برنده سوم از عمان

اپلیکیشن Parent Mobile برای ساده‌سازی انتقال سرویس‌های مفید به والدین طراحی شده تا پدر و مادرها بتوانند به‌سادگی سطح دسترسی فرزندان، حضور در کلاس درس و نظم رفتاری آنها را کنترل کرده و علاوه بر آن در مورد فرایندهای تحصیلی با آنها ارتباط برقرار کنند.

این اپلیکیشن کاملا با سیستم اصلی پورتال تحصیلی و بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان یکپارچه شده است. تمام والدین عمانی به این خدمات دسترسی دارند. تمامی اقشار جامعه هنگام طراحی این اپلیکیشن در نظر گرفته شده‌اند و رابط کاربری این برنامه به صورت عربی و انگلیسی طراحی شده است.

همچنین این اپلیکیشن با اپلیکیشن Madrasty (مَدرَسَتی) به عنوان برنامه‌‌ داخلی وزارت آموزش و پرورش یکپارچه شده است. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده ‌که روی آخرین نسخه‌های سیستم عامل اندروید و iOS کار می‌کند. همچنین تست‌های مختلفی روی این اپلیکیشن انجام شده تا با سطح گسترده‌ای از دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها سازگار باشد.

اپلیکیشن Parent با فراهم‌کردن بستری زیبا با امکان نمایش پروفایل شخصی دانش‌آموزان شامل تصویر او، مکان دانش‌آموز، تاریخ تولد، شماره‌‌ مدرسه، شماره دانش‌آموزی، نام مدرسه، استان محل تدریس و سیستم آموزشی، خدمات زیادی چون ایجاد، حفظ و تکمیل پروفایل شخصی دانش‌آموزان را در اختیار والدین می‌گذارد.

همچنین والدین می‌توانند عملکرد دانش‌آموزان خود شامل برنامه‌‌ هفتگی، حضور در کلاس و دلایل غیبت او را با استفاده از صفحه‌‌ تعبیه‌شده داخل اپلیکیشن کنترل کنند.

جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۹

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.