بررسی استراتژیک و اقتصادی شرکت سامسونگ

0

سامسونگ، که در سال ۱۹۳۸ تاسیس شده است، در بسیاری از صنایع یکی از پیشروان به شمار می رود از تولید برق گرفته تا تلفن های هوشمند. سامسونگ در هر یک از شاخه های فعالیت خود سعی می کند مشتریان را متقاعد کند تا محصولات و خدمات سامسونگ را به عنوان اولین گزینه انتخاب کنند، اما شیوه های دستیابی به این هدف به گونه ای برگزیده شده اند که با یک بازار خاص متناسب باشد و این امر قدرت انطباق پذیری این شرکت را نشان می دهد. عوامل داخلی و خارجی متنوعی وجود دارند که راهبرد کلی این کسب و کار و شیوه خرده فروشی آن را تعیین می کنند.

به گزارش شنبه مگ: یکی از این عوامل به سیاست ها مربوط می شود. میزان مالیات شرکت و مالیات مشتری یکی از جنبه های سیاستی است که روی عملکرد و موفقیت شرکت تاثیر می گذارد. هر گونه نوسان در درصد مالیات شرکت می تواند بر عملکرد کسب و کار تاثیر بگذارد و بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند دفتر مرکزی خود را در کشورهایی تاسیس کنند که در آن مالیات شرکت با توجه به اهداف آن سودمند است. با این حال بسیاری از شرکت ها نمی دانند این امر می تواند بر شهرت عمومی شرکت تاثیر بگذارد. دفتر اصلی شرکت لوازم برقی سامسونگ در کره جنوبی است. در عرض یکسال از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ میزان مالیات ها افزایش پیدا کرد. با این وجود این شرکت ترجیح داد نسبت به کشور خود وفادار بماند و همین امر تاثیر مثبتی روی شهرت اخلاقی سامسونگ گذاشت.

به علاوه، دفاتر مرکزی سامسونگ در کره جنوبی واقع شده است و همین موضوع به توسعه استراتژیک این شرکت کمک می کند، زیرا تنش و درگیری ها با کشور همسایه، کره شمالی، و تهدید درگیری نظامی در شبه جزیره کره یک واقعیت پر تنش است. یکی دیگر از جنبه های سیاسی وضع و اعمال تعرفه ها و موانع تجاری است، که با کمک آن مقامات سعی دارند قیمت کالاهای وارداتی را به کشور افزایش دهند و در نتیجه از اشتغال و تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند. اینگونه از اقتصاد کلی کشور حمایت خواهد شد.

ثبات اقتصادی و رشد یک منطقه تاثیر مستقیم و مهمی روی میزان سود در یک کسب و کار دارد. ثبات اقتصادی یک منطقه با خود سطح بالای استاندارد زندگی و افزایش میزان اشتغال را به دنبال خواهد داشت و موجب افزایش درآمد مصرف کنندگان می شود. به دلیل رشد قدرت خرید افراد، که انتظار می رود در طول دهه آتی افزایش یابد، بازار لوازم برقی مصرفی نیز رونق خواهد گرفت. به طور همزمان، قدرت اقتصادی یک منطقه (یا درآمد ساکنین یک منطقه) نشان دهنده اشباع بازار از محصولات برقی است. به این ترتیب، اقتصادهای غربی منطقی هستند که سامسونگ در آنجا به یک نام تجاری معروف تبدیل شده است، اما در حال حاضر مشتریان در مقابل پیام های بازاریابی ارسالی از سوی فروشندگان لوازم برقی مقاومت می کنند. از سوی دیگر، اقتصادهای در حال رشد بازار بسیار مناسبی برای توسعه سامسونگ هستند زیرا میزان تقاضای لوازم برقی در این مناطق در حال افزایش است و شرکت سامسونگ می تواند از این فرصت برای یک رقابت سالم و مناسب استفاده کند و نام خود را به یکی از نام های مطرح در آن مناطق تبدیل کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.