بدن‌تان را ارکستر کنید

0

آلات موسیقی پوشیدنی به‌طور یقین نمی‌تواند جایگزین آلات موسیقی سنتی شود. اما با این حال این‌گونه ایده‌ها یک روش جالب و بسیار موقت برای ارائه موسیقی است و کاربر نیز می‌تواند در هر زمان و هر کجا موسیقی بنوازد. در حال حاضر متداول‌ترین رویکرد استفاده از حسگرهای حرکتی است. شتاب‌دهندگان و فناوری‌های نظارت بر حرکت نه‌تنها تحولی در حوزه تناسب اندام، بازی و دستگاه‌های ایمنی ایجاد کرده است بلکه بدن یا قسمت‌هایی از بدن شما را نیز به یک آلت موسیقی تبدیل می‌کند. نواختن موسیقی با این روش ممکن است یک ورزش بدنی نیز تلقی شود. Sound on Intuition  که توسط پیترز طراحی شده است، شامل چندین فناوری می‌شود و بدن شما را به یک ارکستر کامل تبدیل می‌کند. پیترز، پنج آلت موسیقی را ایجاد کرده است: Wob که موقعیت دست موسیقی‌دان را اندازه‌گیری کرده و گام نوت را با حرکت دست تغییر می‌دهد. انگشت یک یقه است که دور انگشت پیچیده شده است و ضربه، خم شدن و کشیده شدن را به صدا تبدیل می‌کند. نمایشگر ضربان قلب ریتم‌هایی را بر اساس ضربان قلب موسیقی‌دان تولید می‌کند، لگد با ضربه پای فرد صدای یک طبل را در می‌آورد و اسکن خطوط و نقطه‌های کشیده‌شده برای تولید صدا را می‌خواند.

ایده دیگری در این حوزه وجود دارد که هنوز نمونه اولیه آن به نام Soundbrace تولید شده است. ایده این دستگاه آن است که انگشتان و دست‌های شما را به یک گیتار تبدیل کند. دو النگویی که فرد پوشیده است، فاصله نسبی از یکدیگر را اندازه‌گیری کرده و کوردهای مورد نظر را محاسبه می‌کند. 

می‌توان این مچ‌بندها را با یک گیتار واقعی کالیبره کرد. دوربین‌های ضبط حرکت موقعیت‌ انگشت را تشخیص می‌دهد و حرکت‌یاب‌ها فعالیت الکتریکی عضلات بازوی شما را اندازه‌گیری کرده و آن را به صدا تبدیل می‌کند. AUUG  نیز بر اساس فناوری حرکتی ساخته شده است اما هدف از تولید آن تقلید یک آلت موسیقی خاص نیست.

 صفحه لمسی و قابلیت حسگر حرکتی به شما امکان می‌دهد تا با لمس آیفون یا آیپاد خود موسیقی تولید کنید. بعد از نصب اپلیکیشن و در دست گرفتن دستگاه، می‌توانید موسیقی بنوازید. 

نوت‌ها می‌تواند روی صفحه لمسی نمایش داده شود و با حرکت دادن تلفن، صدا تغییر می‌کند. MIDI Controller Jacket  نیز یک فناوری پوشیدنی دیگر است که آن را مانند یک ژاکت معمولی می‌پوشید. اما این ژاکت چندین حسگر مخفی دارد. این دستگاه مانند یک رابط برای برقراری ارتباط با آلات موسیقی دیجیتال، کامپیوتر، تبلت و سایر دستگاه‌ها عمل می‌کند. این ژاکت را می‌توان با حرکت کردن و از طریق حسگرهای بدن کنترل کرد و موسیقی نواخت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.