با ژاکت فروشنده شوید

پشتوانه‌ای مطمئن برای راه‌اندازی وب‌سایت استارتاپ‌ها

1

این روزها شاهد شکل‌گیری و رشد روزافزون کسب‌وکارهای استارتاپی هستیم؛ ‌کسب‌وکارهای نوپایی که عمدتا مبتنی بر فناوری‌های جدید شکل می‌گیرند و خدماتی را به کاربران و مخاطبان خود ارائه می‌کنند. مدل استارتاپی اکثر این کسب‌وکارها آنلاین است. از همین روست که کسب‌وکارهای استارتاپی را با کسب‌وکارهای بزرگ اینترنتی چون دیجی‌کالا، بامیلو و… می‌شناسند. همان‌قدر که ایده و محصول یک استارتاپ حائز اهمیت است، بستر ارائه آن ایده و محصول نیز دارای اهمیت است.  از این رو هر استارتاپ برای معرفی یا ارائه خدمات خود نیاز به یک وب‌سایت حرفه‌ای و کاربر‌پسند دارد تا بتواند به بهترین نحو ممکن با مخاطبان خود ارتباط دو سویه برقرار کند.

علی‌رغم اهمیت و ضرورت دارا بودن یک وب‌سایت حرفه‌ای، با توجه به رشد و پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی‌های طراحی سایت و تخصصی‌تر‌شدن موضوعات مرتبط با این حوزه، راه اندازی یک وب‌سایت حرفه‌ای و کاربر‌پسند برای استارتاپ‌ها تبدیل به یک چالش و معضل اساسی شده است.

این موضوع مخصوصا برای استارتاپ‌های نوپایی که در آغاز و ابتدای فعالیت خود به‌سر می‌برند و نمی‌توانند هزینه‌های لازم برای راه‌اندازی یک وب‌سایت حرفه‌ای را تامین و پرداخت کنند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

با در نظر گرفتن هزینه‌های برنامه‌نویسی در ایران، توسعه فنی یک وب‌سایت شرکتی اختصاصی که امکانات آن صرفا معرفی خدمات باشد را می‌توان در حدود ۶ الی ۱۰ میلیون تومان برآورد کرد. این مبلغ در نمونه‌های تخصصی‌تر که امکانات و ویژگی‌های فروشگاهی را نیز شامل می‌شود تا حدود ۳۰ میلیون تومان نیز می‌رسد که تامین چنین هزینه‌هایی برای یک استارتاپ نوپا که در آغاز فعالیت خود به سر می‌برد، بسیار دشوار و دور از انتظار است.

سیستم‌های مدیریت محتوا‌؛ راه‌حلی بهینه و اقتصادی برای طراحی سایت

به جای توسعه فنی و اختصاصی یک وب‌سایت و پرداخت هزینه‌های گزاف برای آن، می‌توان از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده‌‌ استفاده کرد که این سیستم‌ها علی‌رغم رایگان‌بودن ، از تکنولوژی‌ها و ساختارهای روز دنیا نیز برخوردار هستند. در انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا از بین ده‌ها سیستم محتوای وب موجود در جهان، باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

به‌روزرسانی منظم هسته سیستم مدیریت محتوا

با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی‌های تحت وب، لازم است از سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید که هسته اصلی آن همگام با دانش جهانی به‌روزرسانی ‌شود. در این به‌روزرسانی‌ها علی‌رغم ایجاد این هماهنگی بین هسته اصلی و تکنولوژی‌های روز دانش وب، بهبود پارامترهای امنیتی نیز لحاظ خواهد شد.

متن باز بودن سیستم مدیریت محتوا

وقتی یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب، در ساختار متن باز کدنویسی شده باشد، شما به راحتی می‌توانید بخشی از آن را متناسب به نیاز خود تغییر دهید و با پیچیدگی‌های بسیار کمتری روبه‌رو خواهید شد.

ماژول بودن هسته سیستم مدیریت محتوا

این مهم کمک می‌کند تا سایر توسعه‌دهندگان بتوانند آنچه را آن سیستم مدیریت محتوا ندارد به‌راحتی برای آن توسعه دهند. از این رو بسیاری از ماژول‌های مورد نیاز هر کسب‌وکار قبلا توسط سایرین توسعه داده شده و توسعه‌های بعدی نیز بسیار کم‌هزینه‌تر خواهد شد.

لذا در بسیاری از موارد نیاز شما به جای پرداخت هزینه‌های توسعه، صرفا با استفاده از یک ماژول که از قبل آماده شده رفع می‌شود و هم در زمان و هم در هزینه شما صرفه‌جویی خواهد شد.

میزان استفاده جهانی از سیستم مدیریت محتوا

هرچه یک سیستم مدیریت محتوا در جهان از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد، توسعه‌دهندگان بیشتری نیز ‌روی طراحی ماژول‌های آن فعالیت می‌کنند و این مهم نیز موجب می‌شود ماژول‌های متنوع‌تری را برای توسعه سیستم خود در اختیار داشته باشید.

از طرفی با توجه به تعداد زیاد توسعه‌دهنده برای آن سیستم مدیریت محتوا، در صورت نیاز به توسعه اختصاصی یک ماژول برای کسب‌وکار خود، هزینه‌های ثانویه شما برای طراحی یک ماژول نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا نیز به‌شدت کاهش خواهد داشت؛ چرا که هم دسترسی به این توسعه دهندگان راحت‌تر خواهد بود و هم با پیشنهادهای اقتصادی‌تری از جانب ایشان مواجه خواهید شد.

تنها سیستم مدیریت محتوایی که می‌توان گفت هر ۴ویژگی بالا را دارد، سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که طبق آمارهای جهانی بیش از ۶۰درصد از سایت‌هایی که از سیستم مدیریت محتوای آماده استفاده می‌کنند، وردپرسی هستند.

به‌روزرسانی‌های مداوم هسته اصلی وردپرس ، تعدد توسعه‌دهندگان این حوزه و وجود هزاران ماژول کاربردی، وردپرس را از سایر رقبای خود پیشتاز کرده است. طراحی سایت با وردپرس امروز بخش اعظمی از اکوسیستم استارتاپی در ایران و جهان را شامل می‌شود.

از بین سایت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی نیز می‌توان به دیجی‌کالا مگ، شاتل، زودشور، ایران استخدام، چطور،‌ دکتر سلام‌، مدیر سبز و آزمایش آنلاین اشاره کرد که مانند هزاران استارتاپ موفق دیگر از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کرده‌اند. سایت ژاکت نیز که خود ارائه‌دهنده ابزار طراحی سایت با وردپرس است، به عنوان بزرگ‌ترین مارکت محصولات وردپرسی خود نیز از وردپرس استفاده می‌کند.

یک وب‌سایت حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

علاوه بر ظاهر یک وب‌سایت، پارامترهای دیگری نیز دخیل هستند که با در نظر گرفتن مجموع آنها می‌توان یک وب‌سایت را حرفه‌ای تلقی کرد. استفاده از رنگ‌های متریال‌، طراحی فلت و رعایت اصول UI/UX پارامترهایی هستند که در ظاهر یک وب‌سایت به چشم می‌آیند.

اما پارامترهایی مانند امنیت، سرعت لود و بهینه‌بودن برای موتورهای جست‌وجو (رعایت اصول سئو در کدنویسی ) مواردی هستند که شاید کمتر به آن توجه شود ولی در دسته‌بندی پارامترهایی قرار می‌گیرند که ملاک تعیین یک وب‌سایت حرفه‌ای هستند.

در هسته اصلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس به جهت اینکه سال‌های متمادی توسط توسعه‌دهندگان بین‌المللی به‌روز‌رسانی و اشکال‌زدایی صورت گرفته، تمامی این پارامترها لحاظ شده است. در مورد پارامترهای ظاهری نیز وجود ده‌ها هزار قالب آماده که برای نیازهای مختلف طراحی سایت با وردپرس اعم از پزشکی، مهندسی، امور خدماتی، فروشگاهی و… و براساس استاندارهای روز و رعایت اصول
UI/UX  طراحی شده‌اند، خیال کاربران را از اینکه با وردپرس یک وب‌سایت حرفه‌ای راه‌اندازی کنند را راحت می‌کند.

ژاکت به عنوان تنها مرجع معتبر قالب و افزونه اورجینال فارسی در ایران است که در آن مجموعه‌ای کامل از انواع قالب‌های فارسی وردپرس جهت استفاده استارتاپ‌ها عرضه شده است.

از چه نوع قالب وردپرسی استفاده کنیم؟

همان‌طور که خود هسته وردپرس رایگان است، قالب‌ها و افزونه‌های رایگانی نیز برای آن وجود دارد که اصطلاحا در مخزن وردپرس در دسترس کاربران است. علاوه بر آن، توسعه‌دهندگان مختلفی در سرتاسر جهان برای این سیستم مدیریت محتوای محبوب، قالب‌ها و افزونه‌های رایگانی طراحی و منتشر می‌کنند.

هرچند این قالب‌های رایگان در بسیاری از موارد کاربرد دارند ولی می‌توان بزرگ‌ترین معایب آنها را نداشتن تضمین پشتیبانی و به‌روز‌رسانی، عدم امکان سفارشی‌سازی و نداشتن پنل تنظیمات حرفه ای دانست.
چنانچه نیاز داشته باشید وب‌سایت حرفه‌ای‌تر با امکانات بیشتر راه اندازی کنید و همگام با توسعه وردپرس به‌روز‌رسانی و پشتیبانی قالب خود را دریافت کنید، باید از قالب‌های حرفه‌ای و پولی وردپرس استفاده کنید که مارکت‌هایی همچون تم‌فارست در خارج از ایران و ژاکت در داخل ایران، این محصولات را در اختیار شما قرار می‌دهند.

متاسفانه به دلیل‌ تحریم‌هایی که علیه ایران در جوامع بین‌الملل صورت گرفته است، امکان خرید مستقیم کاربران ایرانی از سایت تم‌فارست وجود ندارد ولی خوشبختانه وب‌سایت ژاکت در کنار ارائه طیف گسترده‌ای از قالب‌های ایرانی ،‌ محصولات موجود در تم فارست را با قیمت بسیار مناسب، کاملا فارسی شده و همراه با پشتیبانی تضمین‌شده در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

قالب‌های خارجی توسط توسعه‌دهندگان ژاکت از سایت مرجع یعنی تم‌فارست به صورت دلاری خریداری ‌می‌شوند و پس از بومی‌سازی و کنترل کیفیت توسط کارشناسان ژاکت برای استفاده مخاطبان عرضه ‌می‌شوند.

چنانچه نیاز داشته باشید وب‌سایت حرفه‌ای‌تر با امکانات بیشتر راه اندازی کنید و همگام با توسعه وردپرس به‌روز‌رسانی و پشتیبانی قالب خود را دریافت کنید، باید از قالب‌های حرفه‌ای و پولی وردپرس استفاده کنید که مارکت‌هایی همچون تم‌فارست در خارج از ایران و ژاکت در داخل ایران، این محصولات را در اختیار شما قرار می‌دهند

پشتیبانی و به‌روزرسانی قالب‌های وردپرس تا چه میزان اهمیت دارد؟

همان طور که اشاره شد صرفا قالب‌های پولی وردپرس دارای آپدیت و به‌روزرسانی منظم هستند. حال سوال این است که در طراحی سایت با وردپرس این موضوع چقدر حائز اهمیت است؟ در نظر داشته باشید دنیای کامپیوتر و اینترنت پیوسته در حال پیشرفت و تغییر است و هر بستری اعم از وردپرس نیاز به سازگاری و هماهنگی با این تغییرات را دارد.

این به‌روزرسانی‌ها اغلب در راستای رفع باگ‌ها و موارد امنیتی، افزودن امکانات جدید به قالب و سازگاری و هماهنگی بیشتر آنها با نسخه‌های جدید وردپرس است. نکته بسیار مهمی که باید توجه داشت، این است که رایگان‌نبودن قالب‌ها و افزونه‌‌های حرفه‌ای، به این معنا نیست که هر قالبی که برای تهیه آن پول پرداخت کنید، قالب حرفه‌ای و بی‌عیب و نقص است.

متاسفانه در ایران وب‌سایت‌های زیادی هستند که قالب‌های وردپرسی را از منابع نامعتبر تهیه کرده و برای فروش به کاربران ایرانی عرضه می‌کنند که اغلب این محصولات دارای باگ‌های امنیتی هستند و وب‌سایت و کسب‌وکار شما را به خطر می‌اندازند.

یکی از اصول مارکت ژاکت در ارائه قالب‌های حرفه‌ای وردپرس، اورجینال بودن آنها و تهیه نسخه اصلی صرفا از سایت تم فارست است و این مهم امنیت وب‌سایت شما را تا حد زیادی تامین می‌کند. از این‌رو‌ست که اکثر شرکت‌ها و استارتاپ‌ها برای طراحی سایت با وردپرس به ژاکت اطمینان کرده اند و قالب‌ها و افزونه‌های اورجینال آن را برای طراحی سایت خود مورد استفاده قرار داده‌اند.

چرا قالب وردپرس اورجینال دارای اهمیت است

اورجینال‌بودن قالب یا افزونه وردپرس عملا به اصالت و مرجع ارائه آن اشاره دارد. در نظر داشته باشید یک تیم توسعه‌دهنده، یک قالب استاندارد و بهینه را طراحی کرده و با هزینه تقریبی ۷۰ دلار در یک مارکت جهانی برای فروش قرار داده است.

برخی سایت‌های واسط هستند که این محصولات را تهیه می‌کنند و با هزینه‌های بسیار کمتر و یا حتی رایگان در اختیار کاربران وردپرسی قرار می‌دهند. نکته‌ای که در اینجا مغفول می‌ماند، این است که این سایت‌های واسط که اصطلاحا به سایت‌های نال‌فروش معروف هستند، در کدهای قالب‌ها دخل و تصرف کرده و گاهی بک‌لینک‌ها و یا کدهای مخرب جای‌گذاری می‌کنند که هر کدام از این دو به نوبه ‌خود آثار جبران ناپذیری در سایت شما در پی خواهد داشت.

وجود بک‌لینک‌های مخفی آثار منفی بر سئوی سایت شما خواهد داشت و کدهای مخرب نیز هم از لحاظ امنیتی و دسترسی به اطلاعات و هم از لحاظ از دسترس خارج‌شدن وب‌سایت می‌توانند خسارات جبران ناپذیری به سایت شما وارد کنند. لذا در بحث طراحی سایت با وردپرس، قالب وردپرس اورجینال از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از معیارهای اصلی کارشناسان ژاکت در تایید و انتشار قالب‌ها احراز اورجینال‌بودن آنهاست که با نهایت دقت و حساسیت این موضوع بررسی می‌شود. به جهت اهمیت این موضوع تنها قالب‌هایی در ژاکت امکان فروش دارند که صرفا از توسعه‌دهنده اصلی خریداری شده باشند و نشان اصالت محصولات در ژاکت نیز خود گویای این موضوع است که اورجینال‌بودن آن توسط کارشناسان ژاکت تایید شده است.

روزانه محصولات زیادی جهت انتشار در ژاکت به ثبت می‌رسند که به دلیل اورجینال نبودن رد ‌می‌شوند. جای تاسف اینجاست که همین محصولات غیر اورجینال در سایر مارکت‌ها به‌راحتی قابل انتشار هستند و به فروش می‌رسند.

هت‌تریک ژاکت ؛ معتبرترین مارکت قالب و افزونه وردپرس

با در نظر‌گرفتن کلیه مواردی که مطرح شد، بحث اعتبار یک مارکت به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه یک مارکت صرفا دید مالی و کسب درآمد نداشته باشد و حقوق کاربران را اولویت کاری خود قرار دهد، سبب اعتبار آن مارکت و اعتماد کاربران به آن می‌شود.

از جمله حقوق کاربران این است که محصولات با کیفیت در اختیار ایشان قرار گیرد و تضمینی وجود داشته باشد که اگر کیفیت محصول با آنچه قبل از خرید مشاهده شده است، مغایر بود موضوع قابل پیگیری باشد. رعایت همین اصول باعث شده است که طی ۳ دوره متوالی، ژاکت برگزیده جشنواره وب و موبایل ایران باشد و این افتخار که از آن به هت‌تریک ژاکت یاد می‌شود، باعث شده است که به عنوان معتبرترین مارکت قالب و افزونه وردپرس نیز شناخته شود.

تحقق رویای کسب درآمد در خواب برای توسعه‌دهندگان

وب‌سایت ژاکت با بیش از ۵ سال فعالیت تخصصی در حوزه محصولات مبتنی بر وب، اکنون توانسته است جایگاه معتبرترین مارکت وردپرس در ایران را از آن خود کند. با توجه به ماهیت چندفروشندگی‌بودن ژاکت، محصولات در آن توسط توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان مختلف عرضه می‌شود که تاکنون بیش از ۲۵۰ توسعه‌دهنده فعال در آن محصولات و دستاوردهای وردپرسی خود را عرضه کرده‌اند.

برخی از توسعه‌دهندگان فعال در ژاکت ماهیانه بیش از ۲۰ میلیون تومان درآمد دارند. پس اگر شما هم برنامه‌نویسی می‌کنید و یا علاقه‌مند به فعالیت و کسب در آمد از این طریق هستید، توصیه می‌کنیم با ارائه محصولات با کیفیت در این مارکت، رویای کسب درآمد حتی در خواب را نیز برای خود محقق کنید. جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صفحه «فروشنده شوید» در سایت ژاکت مراجعه کنید.

ژاکت مارکت وردپرس

بازاری پرسود برای متخصصان وردپرس و PHP

به طور کلی انسان‌ها در هر کسب‌و کاری سعی دارند بهره‌وری خود را افزایش دهند تا بتوانند با صرف زمان ‌کمتر، درآمد بیشتری را کسب کنند. از این رو با افزایش دانش خود یا قبول مسئولیت‌های بیشتر تا حدودی این افزایش بهره‌وری را برای خود ایجاد می‌کنند.

این روزها کسب‌و‌کارهای اینترنتی فرصت مناسبی شده است که با یک سیستم‌سازی هوشندانه، بتوانید در هر زمانی از شبانه‌روز محصول و یا خدمات خود را به جامعه آماری خیلی بزرگ‌تری ارائه کنید.

مشتریانی که پیش‌تر محدود به یک منطقه یا شهر می‌شدند، اکنون به کل کشور تعمیم داده می‌شوند. عمده کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران را فروشگاه‌های محصولات فیزیکی تشکیل می‌دهند و حضور فروشگاه‌های تخصصی کمتر دیده می‌شود، از این رو متخصصان وردپرس و PHP بیشتر محدود به کار در حوزه فریلنسرینگ شده‌اند.

مزایا و معایب فریلنسرینگ

‌فریلنسرها نیازی به حضور دائم در هیچ کسب‌و‌کاری را ندارد و ساعت و محل کارشان را خود تعیین می‌کنند. قیمت‌گذاری هر پروژه را خود تعیین می‌کنند از این رو می‌دانند که افزایش مهارتشان موجب افزایش درآمدشان می‌شود.

باید در نظر داشته باشیم که این نوع کارکردن در ایران مشکلاتی را برای آنها به همراه دارد. عدم ثبات کاری و فقدان امنیت مالی را می‌توان مهم‌ترین مشکل فریلنسرها دانست. از طرفی، چون خودشان همه‌کاره هستند، تمام مسئولیت‌ها بر عهده‌‌ شخص فریلنسر خواهد بود و باید به‌تنهایی به دنبال مشتری، ناشر و پروژه بگردند.

سیستم‌سازی یک PHPکار یا وردپرس‌کار حرفه‌ای

اینترنتی‌شدن کسب‌وکار این دست متخصصان بیشتر محدود به داشتن یک سایت پر بازدید برای فروش خدمات فردی یا تیمی آنها خواهد بود. اما باید در نظر داشت که به این شیوه کار نمی‌توان سیستم‌سازی گفت به طوری که بتواند در هر ساعت از شبانه‌روز موجب کسب درآمد یک فریلنسر شود.

از طرفی هرچند که مشتریان این دست کسب‌و‌کارها یک جامعه آماری بزرگی هم باشد، ولی بزرگ‌ترین مشکل آن عدم مقایس‌پذیری این نوع از خدمات خواهد بود. بدین معنی که ظرفیت انجام پروژه توسط یک فریلنسر یا یک تیم متشکل از متخصصان وردپرس و php محدود خواهد بود.

تحولی در بازار فریلنسری در جهان

با رشد سیستم‌های مدیریت محتوای وب مثل وردپرس در جهان، محصولات مختلفی برای این گروه از کاربران و کسب‌و‌کارهای مرتبط با آنها توسط فریلنسرها ایجاده شده است که آنها یک قالب یا افزونه وردپرس را یک بار توسعه می‌دهند ولی به گروه گسترده‌ای از مخاطبان عرضه می‌کنند. از این رو می‌توانند با نیاز‌سنجی درست نیاز مشتریان بیشتری را برآورده کنند.

یک بار یک محصول با کیفیت تولید کنید،‌ فروشی ۲۹ میلیون دلاری را تجربه کنید

در مارکت تم‌فارست که بستری مناسب برای عرضه محصولات نرم‌افزاری فریلنسر‌ها بالاخص وردپرس‌کاران و متخصصان php در جهان به شمار می‌رود،‌ محصولات همچون قالب Avada دیده می‌شود که توانسته‌اند در دوره فروش خود، فروش ۲۹ میلیون دلاری را تجربه کنند.

رمز موفقیت فروش قالب و افزونه آماده

کلیدی‌ترین پارامتری که باید یک توسعه‌دهنده در فروش قالب و افزونه آماده وردپرس در نظر داشته باشد، به‌روز‌رسانی و بهبود منظم محصول خود است، چرا‌که این موضوع یک حس رشد و بهبود بالقوه را به خریدار آن محصول منتقل می کند و در چنین شرایطی با اطمینان بیشتر از محصولات آن توسعه‌دهنده استفاده خواهد کرد.

بازار پرسودی که توسعه‌دهندگان ایرانی نباید از دست دهند

متاسفانه تحریم بودن ایران امکان حضور توسعه‌دهندگان و متخصصان وردپرس و PHP را در مارکت‌های جهانی تقریبا غیر‌ممکن کرده است ولی با تدبیر تیم مدیریت سایت ژاکت این امکان برای این متخصصان فراهم شده است تا بتوانند دستاوردهای وردپرسی و اسکریپت‌ّهای php خود را به هموطنان ایرانی ارائه کنند.

با توجه به جایگاه وب‌سایت ژاکت در گوگل و رتبه ۱۵۰ الکسا در بین وب‌سایت‌های ایرانی، توسعه‌دهندگان دیگر دغدغه فروش محصولات خود را نخواهند داشت و می‌توانند با تمرکز بر کیفیت و توسعه محصولات خود، فروش بهتری را تجربه کنند.

در وب‌سایت ژاکت محصولاتی همچون یوآست سئو پرمیوم را می‌بینیم که در کمتر از ۲ سال عرضه خود در ژاکت توانسته‌ است فروشی بیش از ۱۵۰هزار میلیون تومان را تجربه کند. به عنوان یک توسعه‌دهنده برای ورود به بازار بزرگ و پر‌سود ژاکت،‌ نباید فراموش کنید که رضایت مشتری، پشتیبانی و کیفیت رو به رشد محصولات، پارامترهای کلیدی هستند که توجه به آن فروش شما را بسیار افزایش خواهند داد.

ژاکت

۱ دیدگاه
  1. Saeed می‌گوید

    بنظر میاد که قانون کپی رایت در فروش این قالب ها در نظر گرفته نشده است . شما این قالب ها رو خریداری میکنید با لیسانس تک کاربره یعنی فقط برای یک وب سایت . این قالب رو فارسی میکنید و مجددا میفروشید بدون اجازه و اطلاع برنامه نویس اصلی و سایت تم فارست .
    شاید در ایران خریدارها براشون مهم نباشه ولی کسانی که با خارج از ایران کار میکنند قطعا به مشکل بر خواهند خورد.
    شما میتوانید خدمات فارسی سازی قالب رو برای مشتری انجام بدین بدین معنی که مشتری قالب رو میخره و شما فارسیش میکنید ولی حق فروش ان رو به دیگران ندارید .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.